Relansare Business Standard

Câteva din schimbări: patru secţiuni noi (News, Bănci & Companii, Investiţii, Lideri & Analize), comasarea conţinutului românesc cu cel extern în funcţie de domeniu, apariţia e-Standard.ro (ca eCatavencu.ro, ziar electronic printabil şi răsfoibil), m.Standard.ro pentru mobile.

Sursa.

  1. don giovanni Reply

    Iulian,
    Din pacate ceea ce era fundamental pentru o astfel de publicatie, si anume furnizarea de informatie actuala (sau actualizata, daca vrei) nu se intimpla (inca?) cu BS. Vezi stirea despre presedintele Citigroup care “ar urma sa-si anunte demisia aceasta”, in timp ce demisia era deja fapt (vezi de ex. FT online). Si atunci la ce mai serveste o editie pentru mobile, doar pentru a primi stirea de ieri sau pentru ‘status symbolism”?

  2. Gabriel Reply

    Nimic spectaculos in “noul” BS, dupa cum reiese si din prezentarea proprie: “Concluzia? Incepand de astazi, Business Standard nu mai este doar un ziar. Este sI ramane “doar”, in primul rand, un ziar. Si acesta e doar inceputul.”

    Mai important ar fi sa revizuiasca stilul si continutul. Main: “Cehii de la CEZ pot…”. titluri de pe prima pag: “Berlinezii se asteapta…”, “Murfatlar vizeaza…”, Modelul spaniol ar putea…”, iar pe pag a 2-a “Germania ar putea…”. Si asta la o privire rapida. Prea multe presupuneri si prea putina informatie certa, verificata, interesanta pentru cititorii unui astfel de ziar. Succes!

  3. Sorin Reply

    Iulian,

    E voie cu Cassandre pe aici? Eu cred ca aceasta publicatie nu are nici un viitor. De ce?

    1. limba in care e scris (mai ales traducerile din articole straine) contine cuvinte romanesti dar nu are nici o legatura cu romana.
    de exemplu: “Un sfert din economie merge pe sub pamint” Cind am citit m-am gindit ca tevile si metroul inghit 25% din economie, dupa aceea m-am “prins” ca, de fapt, era vorba de termenul “underground”
    2. continutul editorial alcatuit dupa reteta ghiveciului calugaresc: punem de toate legumele, le amestecam si ne rugam sa nu observe clientul ca n-am pus carne. Degeaba aducem unul, doi profesionisti (Andreea Rosca etc) daca ii punem peste niste “jurnalisti” cu experienta cistigata pe Google.

    Inca un exemplu de adaptare romaneasca a unui subiect:

    Iata ce scrie in Business Standard:

    “In editorialul intitulat “Substantiv + Verb + 9/11= Infrangerea Democratilor” autorul isi pune legitima intrebare “ce ar fi daca presedintele Bush nu va bombarda Iranul?”

    iata ce scrie in NYTimes

    “Noun + Verb + 9/11 + Iran = Democrats’ Defeat?

    But what happens if President Bush does not bomb Iran? That is good news for the world, but potentially terrible news for the Democrats….”

    Pe linga faptul ca cei de la Business Standard au uitat un element al ecuatiei (Iran) n-au pus nici semnul intrebarii (care schimba bine sensul) iar acordul timpurilor e varza… Ce era asa greu sa se traduca: Ce se intimpla daca Bush nu ataca Iranul?

    Pe scurt
    O ratare glorioasa + o relansare cu gust de ciorba reincalzita + Buldozerul ZF(vezi studiul SNA) = o lectie invatata?

  4. Iulian Comanescu Reply

    Eu cred că problemele erau mai curând de execuţie decât de concept, la Business Standard. Cu toate astea, rearanjarea pare a fi ceva logic, cât mi-am putut da eu seama.

    Există două moduri de a privi problema: dinspre concurenţă – şi atunci Standard nu străluceşte – şi dinspre publisher, care mai are destul timp ca să-l ducă acolo unde trebuie. Am fost un pic implicat în proiect, la începutul ziarului în secţia de media şi ştiu cât de greu s-a strâns echipa – probabil că asta e problema. O problemă pe care “mogulii” au generat-o atunci când au început să lanseze ziare şi televiziuni, fiindcă aceiaşi profesionişti a trebuit să se împartă la mai multe. Mai multe n-aş putea spune, fiindcă ultima dată am trecut pe-acolo pe la începutul verii.

  5. technorati Reply

    Siteul arata bine. Varianta de mobile e mult peste cea a concurentei.
    Despre calitatea stiriilor nu-s in masura sa ma pronunt. Sunt la inceput…s-au lansat de doar 5 luni. Succes.

  6. norocel Reply

    business standard?

    hahaha, care business si care standard?

    ce sa zic, mare scofala si cu aceasta relansare. ziarul, chiar daca are un format prietenos, s-o recunoastem putina rigurozitate in pre-print nu strica nici acum mai ales la un ziar cu profil economic-financiar, are mari lacune la nivelul de imaginatie de presa al realizatorilor. adica oamenii nu au idei tari pentru subiecte tari. echipa e o insailare gen the money channel, unde nu vezi un ziarist sadea, sau macar un ziarist cu talente economice veritabile (bine, cu exceptia baietilor de la fostul capital tv, dar ma’ bad, am uitat pe moment cum ii cheama), iar media de varsta ridicata/parca undeva in jurul a cincizeci de ani, ridica probleme clare de comunicare cu targetul de public tanar potential interesat de informatiile publicate de ei.

    editia mobila, e clar un alt fas, pentru ca nu am intalnit deocamdata o editie de ziar citibila, cu adevarat pe mobil sau iphone.

    de ce sunt atat de critic. pai, sa va explic. sunt super interesat de pietele de capital, de bursa romaneasca si, in special, de evolutia bursei futures de la sibiu. segmentul dedicat acesteia- BMFMS- e varza. comentariile sunt compilate probabil dupa analizele zilnice caselor de brokeraj, informatia este tratata cu indiferenta specifica unui necunoscator al domeniului. de cele mai multe ori autorul ma’ bad-nici pe asta nu mai stiu cum il cheama-adopta termeni specifici fara sa- inteleaga in esenta si astfel se naste un soi de comentariu de piata umoristic de tot, dar care-pentru ca are pretentia ca trateaza chestiuni financiare extrem de serioase- sfarseste prin a-si alunga cititorul, dupa ce initial, l-a enervat la culme.

    deci, pe cine intereseaza ca business standard se relanseaza. da-i naibii ca sunt niste papagali.

  7. Adrian Crasmaru Reply

    Comentariul lui norocel este pertinent , adevarat de la un capat la altul !
    Nu mai pun la socoteala implicarea domnului Comanescu in acest proiect si lipsa lui de obiectivitate…Am fost abonat la aceasta -iertata-mi fie expresia- varza! Toate subiectele erau tratate cu lejeritatea ignorantului sau semidoctului , ca sa fiu mai exact..N-a meritat nici sms-ul prin care m-am abonat ! Cat despre citirea in general a presei pe tel. mobil o consider din start o idee inepta . E ca si cand ar trebui sa te poti si scobi in dinti cu o camera de filmat..
    Ce mi se pare inca foarte ciudat este ca toata lumea crede ca ziarul se numeste
    business standard . Priviti mai bine : cum este grafic conceput se citeste STANDARD BUSINESS ! !

  8. technorati Reply

    @Adrian Crasmaru / @norocel

    Fratilor, nu-i foarte greu sa intri de pe telefon pe m.standard.ro.
    Faptul ca nu ati vazut editie de mobil citibila dovedeste ca nu sunteti la curent cu ce se intampla in lume…
    Intrati de pe telefon la m.standard.ro si o sa va convingeti. In america e o adevarata psihoza cu chestia asta (cnnmobile, nytimesmobile, etc)…asa ca, chiar daca acum pare ineptie, in curand lucrurile nu vor mai sta asa.
    Iar siteul standard mobil este intr-adevar foarte bine facut…

    Am mai spus, nu comentez calitatea artcolelor pentru ca nu sunt in masura. Dar ce spuneti voi despre varianta de mobile dovedeste lipsa de obiectivitate din partea voastra.

  9. insider zf Reply

    e cam naspa ca s-a dat ordin pe zi pe unitate la zf sa fie “desfiintat” business standard pe blogul tau, iulian. poate n-ar fi rau sa verifici putin IP – urile:)

    mie mi se pare ca business standard a pornit mult mai bine decat zf, la vremea lui. arata f bine ziarul si are materiale interesante. au fost si gafe, dar e de citit rubrica “erate” din zf, ca sa fie o imagine clara si corecta.

    brandul face totul, dar nu cred ca business standard nu are sansa lui, ca ziar si brand. mai ales ca are in spate oameni ok si, in plus, ceea ce poate nu trebuie trecut cu vederea, un potential partener f tare, handelsblatt….

  10. Vasile Niculescu Reply

    Ar fi interesant daca in studiile efectuate se prezinta intotdeauna si marja de eroare , dimensiunile esantioanelor si metodele de calcul , deoarece sunt numeroase cauze care dau peste cap toate analizele.
    Un exemplu recent ar fi chiar modul in care Cristoiu sau Tuca au desconsiderat rezultatele referendumului cu suspendarea presedintelui pe motiv ca s-au prezentat la urne “doar” cateva milioane de alegatori in timp ce pentru niste sondaje de 3 parale pe 1000 de cetateni sunt in stare sa faca filizofii psihedelice pe spatii largi…
    Afirmatia ca ” Ziarul Finaciar” evolueaza pe o nisa clara , ma duce la concluzia ca “Saptamana Finaciara” evolueaza pe alta nisa , poate mai neclara , dar sigur mai profitabila…

Leave a Reply to technorati Cancel reply