Antena1.ro a căzut în aceeași plasă cu ProTV.ro

Dați cu ochiul, eu nu mă prea uitam pe site-ul vechi, deci nu pot să fac o comparație judicioasă.

antena1.jpg

Așa stând lucrurile, nu sunt foarte încântat de ce s-a întâmplat acolo, deși culorile sunt prietenoase, site-ul are în general un aspect destul de cizelat etc. Motivul e același care m-a făcut să am îndoieli și la relansarea ProTV.ro, care a încercat să devină un soi de “stomac de struț”, pentru știri serioase și tabloide, plus marketing de televiziune. Părerea mea era atunci că o televiziune generalist-comercială nu are rost să intre în cursa pentru site-uri de știri, cu același brand (ProTV cu ro adăugat), fiindcă piața din România e relativ aglomerată pe acest segment. În cazul Antena1.ro e cu atât mai grav cu cât în grupul Voiculescu există deja două site-uri de top 10 mass media Trafic.ro, altfel zis, știri: Jurnalul.ro și Antena3.ro – sau cel puțin asta era ierarhia la data la care am scris eu.

Reiese că lucrurile riscă să se complice așa cum se complicaseră, la început, la Realitatea.net vs. NewsIn.ro, care își disputau aceleași știri. Problema e modul cum marile grupuri de media gândesc, încă, brandurile de internet, într-o corespondență 1:1 cu cele de tip classic media. Or aici situația e alta.

Dau din nou exemplul NBC.com vs. MSNBC.com: Marea rețea americană a preferat un “simplu” site de marketing pentru brandul propriu, NBC, în timp ce pentru conținutul informativ a preferat o alianță cu un mare generator de trafic, Microsoft.

Probabil că grupul Voiculescu ar fi făcut o mutare inteligentă dacă pompa tot conțintul informativ în Antena3.ro, site cu rezultate mult peste televiziunea omonimă, și ar fi imaginat soluții de promovare creative pentru Antena1, televiziunea, pe Antena1.ro.

Un succes căldicel nu poate fi totuși exclus, așa cum stau lucrurile. După relansare, ProTV.ro a ajuns pe locul 15 în clasamentul general Trafic.ro. Eu cred că, la potențialul brandului – incluzând forța promoțională a grupului CME/Sârbu – se putea mult mai mult. Ca dovadă, Sport.ro, din același grup, un site care a fost lansat pe o idee clară și a ajuns pe locul al patrulea în același top general. Cum arăta azi “internetul românesc” dacă ProTV.ro făcea ce știe mai bine, entertaiment, cu flavor pronunțat de Web 2.0?

Share this...
Email this to someoneShare on LinkedInShare on RedditTweet about this on TwitterShare on Facebook

6 thoughts on “Antena1.ro a căzut în aceeași plasă cu ProTV.ro”

  1. Televiziunile ar putea să-și folosească mai bine contentul pe care-l generează, brandul, vedetele pentru a avea o prezență relevantă online. Un exemplu pozitiv este sitele Antena 2 care prezintă televiziunea, vedetele, emisiunile și are transmisie live și înregistrări ale emisiunilor. Mai au și niște bloguri și un forum. Au mers pe o idee clară și au un site pe care poți să-l descrii foarte simplu: prezintă televiziunea. Pe când Pro TV, Realitatea, Antena 1 au niște site-uri cam complicate și care nu-mi par a fi construite pe niște direcții clare. Nu cred că vor avea prea mult succes printr-o simplă transpunere a programului televiziunii online, dar fără a-l transmite live. Un site gen gsptv.ro cu conținutul organizat pe categorii clare, cu un search deștept și care să cuprindă toate emisiunile postului mi se pare o idee foarte bună de site de televiziune. Poate și cu o primă pagină customizabilă…

  2. Cel mai bine pt antena1.ro ar fi sa difuzeze tot divertismentul unde-s lider pe tv si pe site..iar stirile sa le lase la Antena3.ro..asa cum le sta bine

  3. Daca nu doreau sa renunte la stiri, un crawler (sau cum i-o mai zice) in partea de sus, care sa te trimita daca dadeai click pe site-ul antena 3 era suficient. Parerea mea!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *