Realitatea TV şi Antena 3, pe locurile II şi III ieri, în ziua cu moţiunea

Moţiune de cenzură: audienţele posturilor de ştiri au crescut previzibil. Ieri, Realitatea TV şi Antena 3 s-au situat pe locurile II şi III pe medii de rating, întreaga zi, all urban, cu 2,0 şi 1,7 puncte de rating. În cote de audienţă, asta înseamnă 9,9 % şi 8,8%, faţă de liderul zilei, PRO TV, care a atins 3,2% cu 16,1%. Perdantul pare a fi Antena 1, care a trecut pe locul al patrulea, cu 1,7 puncte şi 8,7 cotă de piaţă.

Antena 3 a performat destul de bine pe 18-49. Comunicatele de presă, în care fiecare îşi comunică sloturile unde a ieşit bine:

Realitatea TV
Realitatea TV, din nou lider de audienţă

– Postul de ştiri a fost în fruntea topului televiziunilor marţi, între orele 14 şi 17 –

Evenimentele politice desfăşurate marţi, 13 octombrie, au fost urmărite de cei mai mulţi români la Realitatea TV. Postul de ştiri a fost lider de audienţă timp de trei ore, urcând totodată pe locul doi în topul general al televiziunilor pe întreaga zi.

Realitatea TV a avut o medie de 458.000 de telespectatori din mediul urban în fiecare minut pe 13 octombrie, în intervalul orar 14-17, potrivit datelor furnizate de GfK România. Postul de ştiri a fost astfel lider de audienţă, cu un rating de 3.9 şi o cotă de piaţă de 17%. Vârful de audienţă al staţiei a fost atins la 16:47, în timpul programului „Deschide lumea”, cu 670.000 de telespectatori (5.8 rating).

Pe acelaşi tronson orar, următoarele locuri ale clasamentului sunt ocupate de Antena 3, cu o medie de 342.000 de telespectatori pe minut (rating 2.9 şi cotă de piaţă 12.7), şi Pro TV, cu 302.000 telespectatori în fiecare minut (rating 2.6 şi cotă de piaţă 11.2%)

Pe fondul nevoii de informare a românilor în această perioadă, Realitatea TV a urcat în topul general al televiziunilor şi la nivelul întregii zile. Astfel, staţia de ştiri s-a clasat pe locul al doilea cu un rating mediu de 2 (227.000 de telespecatori în fiecare minut şi cotă de piaţă 9.9%). Clasamentul televiziunilor în ziua de 30 septembrie este condus de Pro TV (rating 3.2 şi cotă de piaţă 16.1%), iar locul 3 este ocupat de Antena 3 (1.7 rating şi 8.8% cotă de piaţă).

Cifrele de audienţă înregistrate pe 13 octombrie vin la două săptămâni după blocajul politic care a dus la retragerea PSD din Executiv, moment în care Realitatea TV a fost, de asemenea, lider de audienţă. Pe 30 septembrie 2009, postul de ştiri a fost cea mai urmărită televiziune între orele 10:30 şi 13:00, având 214.000 de telespectatori în fiecare minut.

Antena 3
Postul de televiziune Antena3 a fost liderul televiziunilor informative in ziua dezbaterii motiunii de cenzura. Astfel, in cadrul publicului din mediul urban cu varste cuprinse intre 18-49 de ani ( considerat atractiv dpdv comercial), Antena3 a obtinut marti, 13 octombrie, o cota de piata de 6,4% depasindu-si principalul concurent Realitatea TV, care a realizat o medie de 5.9%. De altfel, si in intervalul orar de maxima audienta pentru posturile de stiri, 20.00-24.00, Antena3 a fost lider detasat cu o medie de 5.3 % fata de 4.2% cat a obtinut Realitatea Tv.
Pe langa jurnalele de stiri si Editiile Speciale realizate de Dana Grecu si Mihaela Birzila, care au acoperit subiectul motiunii de cenzura, la succesul de audienta al Antena3 au contribuit si emisiunile consacrate din Prime Time, Stirea Zilei cu Gabriela Vranceanu Firea, Sinteza Zilei cu Mihai Gadea si In Gura presei cu Mircea Badea.

La nivelul intregului public din mediul urban, Antena3 s-a situat pe locul 3 in topul televiziunilor din Romania, cu o medie de rating de 1.7 % si o cota de piata de 8.8%. Lider de piata pentru acest target a fost Pro tv cu un rating mediu al zilei de 3.2% si o cota de piata 16.1%, conform institutului de masurare a audientei GFK Romania.

Audientele obtinute de Antena3 in ziua dezbaterii motiunii de cenzura si a retragerii increderii de catre Parlament guvernului condus de Emil Boc demonstreaza, o data in plus, ca publicul cel mai atractiv din punct de vedere commercial prefera sa se informeze de la postul nostru de televiziune.

  1. damian Reply

    mai, aici e comparatie mere cu pere, realitatea a fost pe locul al doilea pe all urban intreaga zi, antena 3 a fost in prime-time pe locul al treilea la publicul comercial. N-ar fi o problema, dar titlul nu-i potrivit si e in defavoarea antenei 3.

  2. Iulian Comanescu Reply

    Damian: citeşte cu atenţie, ceea ce am scris eu se referă la all urban. În rest, fiecare a comunicat ce a vrut, sunt release-urile lor, era normal să nu se refere la aceleaşi lucru.

Post your thoughts