Raportul de activitate al TVR a ajuns la Parlament

TVR a depus la Parlament raportul de activitate pe 2006. Selecțiuni: venituri de 504 miloane RON, pierderi de 17 milioane, adica 3,4 %. Cheltuieli prestații externe (sună a producții independente, contracte cu agenții de publicitate), 44 %, știu eu pe cineva care se va împiedica în cifra asta și va face ceva cu ea.

Comunicatul TVR:

TVR a depus la Parlament Raportul de activitate pe 2006

Televiziunea Română a depus la Parlament vineri, 13 aprilie 2007, Raportul de activitate pe anul 2006, după ce acesta a fost aprobat de Consiliul de Administrație (CA) în ședința din 12 aprilie 2007, cu majoritate de voturi. Conform datelor financiare, Televiziunea Română a avut, în 2006, o cifră de afaceri netă de 498.176.053 lei, venituri de 504.937.147 lei și cheltuieli de 522.075.024 lei. TVR a înregistrat în 2006 un rezultat contabil brut de minus 17.137.877 lei și un profit financiar de 1.755.034 lei, rezultat din diferența dintre veniturile financiare și cheltuielile financiare.

Veniturile din exploatare au fost de 502.036.523 lei, restul de 2.900.624 lei fiind venituri financiare. Taxa tv a adus Televiziunii Române 60% din totalul veniturilor din exploatare, încasările din publicitate au reprezentat 15%, iar alocațiile de la bugetul statului, 23% din veniturile din exploatare. Alte venituri din exploatare – copiere casete, închirieri circuite transmisii, chirii, penalizări, alocații de la bugetele locale – au adus 2% din veniturile din exploatare ale Televiziunii Române.

În ceea ce privește cheltuielile, 1.145.590 lei au reprezentat cheltuieli financiare, iar cheltuielile de exploatare au fost de 520.929.434 lei. Acestea din urmă includ cheltuielile cu personalul, în valoare de 175.975.987 lei, adică 33,8% din cheltuielile de exploatare, cheltuielile privind prestațiile externe, de 231.482.959 lei (44,4% din totalul cheltuielilor de exploatare), impozite și taxe, în valoare de 60.143.364 lei (11,5% din totalul cheltuielilor de exploatare). La capitolul Concluzii, Raportul de activitate menționează că, în cursul anului trecut, TVR a avut cheltuieli noi și semnificative față de anul 2005, cum ar fi: plățile totale către organismele de gestiune colective (14.269.337 lei față de 4.051.063 lei, în 2005), contribuțiile pentru constituirea fondului cinematografic, către CNC, în valoare de 11.533.794 lei, precum și cheltuielile nedeductibile cu TVA-ul (aferentă activității de televiziune), în valoare de 47.217.324 lei, reprezentând de asemenea o cheltuială suplimentară față de 2005 pentru SRTv.

De asemenea, conform raportului de gestiune, TVR înregistra, la data de 31 decembrie 2006, creanțe în valoare de 35.555.765 lei și datorii curente de 46.936.195 lei, alcătuite din datorii comerciale, datorii către personal, datorii față de bugetul de stat și față de alți creditori, toate acestea având scadențe după data de 1 ianuarie 2007. Datoriile comerciale au fost achitate conform termenelor contractuale, iar obligațiile către salariați și către bugetul statului au fost onorate la termenele legale.

În raport se mai menționează că, în 2006, TVR și-a îndeplinit în mai mare măsură decât în anii precedenți misiunea de serviciu public și s-a apropiat mai mult ca niciodată de respectarea principiilor de echidistanță, imparțialitate și obiectivitate. Programele au fost prioritatea numărul unu pentru TVR, astfel încât s-au derulat proiecte importante precum TVR 50, Mari Români, Eurovision Junior, repoziționarea cu succes a TVR 2 și s-au lansat emisiuni și formate noi.

Audiențele TVR 1 din 2006 au fost comparabile cu cele din 2005, în condițiile în care audiența pe total televiziuni, la nivel național, a scăzut, conform datelor furnizate de TNS-AGB și prelucrate de Direcția de Marketing a TVR. Astfel, TVR 1 și-a menținut poziția de lider la nivel național, pe toată ziua, cu un rating mediu pe toată ziua de 2,8% și o cotă de piață de 16,7%, fiind urmat de Pro TV (2,6% audiență și 15,6% cotă de piață) și de Antena 1 (2,3% audiență și 13,5% cotă de piață). În ceea ce privește postul TVR 2, repoziționarea acestuia a atras o ușoară scădere de audiență, însă a dus la îmbunătățirea structurii de public – tineri activi, din mediul urban, cu studii superioare. De exemplu, în luna mai 2006 comparativ cu aceeași lună a anului 2005, a crescut numărul telespectatorilor cu vârste cuprinse între 25-34 de ani (cu 31,1%), iar numărul telespectatorilor cu venituri mari a fost cu 30,6% mai mare. În 2006, TVR 2 s-a aflat pe locul al cincilea, la nivel național, pe toată ziua, cu 0,9% rating și 5,3% cotă de piață. TVR Cultural și-a consolidat poziția pe piață, implicându-se activ în evenimente culturale majore, naționale și internaționale: Eurovision Young Musicians, Festivalul George Enescu, Festivalul Internațional de Jazz Sibiu 2006 etc. Canalul TVR Internațional și-a menținut poziția de lider al posturilor românești care emit în străinătate, prin îmbunătățirea ofertei de programe și a acoperirii.

Totodată, raportat la anii 2004 și 2005, în 2006, profilul demografic al audienței stațiilor publice s-a îmbunătățit substanțial. Mai ales la nivel urban, audiența TVR a înregistrat reale progrese, deși în 2004-2005 publicul activ prefera cu precădere stațiile private. La TVR 1, dacă în 2005 față de 2004 audiența în rândul publicului urban cu vârste între 18-29 ani a scăzut cu 18%, în 2006 față de 2005, a crescut cu 20%. La nivel național, în 2005 față de 2004, audiența în rândul publicului cu vârste între 40 – 49 de ani a scăzut cu 1 %, în timp ce în 2006 față de 2005 a crescut cu 11%.

„Toate reușitele în ceea ce privește programele presupun investiții mari, pe care orice televiziune publică are datoria să le facă. Pe de altă parte, însă, principala sursă de finanțare, taxa tv, are același nivel, prețurile cresc constant și apar noi categorii de cheltuieli”, a declarat președintele-director general al TVR, Tudor Giurgiu. „Spun încă o dată că situația financiară TVR nu este în niciun caz disperată, așa cum au încercat unii să o prezinte, pierderile sunt nesemnificative în comparație cu alte televiziuni publice europene aflate de ani de zile pe pierdere, cum ar fi televiziunile din Spania, Portugalia, Franța, Finlanda sau Norvegia. Este o situație care obligă conducerea televiziunii publice la o răspundere și mai mare în luarea deciziilor manageriale”, a concluzionat Tudor Giurgiu.

Conform Legii 41/1994 republicată, Televiziunea Română depune un raport anual, împreună cu contul de execuție bugetară, până la data de 15 aprilie a anului următor. După ce primește avizul comisiilor de cultură, artă și mijloace de informare în masă, raportul de activitate este supus dezbaterii și aprobării celor două Camere reunite.

Raportul de activitate al TVR pe anul 2006 va fi disponibil și pe site-ul www.tvr.ro, la secțiunea Organizație – Raport de activitate.

DEPARTAMENTUL COMUNICARE ȘI RELAȚII INTERNAȚIONALE

Share this...
Email this to someoneShare on LinkedInShare on RedditTweet about this on TwitterShare on Facebook

2 thoughts on “Raportul de activitate al TVR a ajuns la Parlament”

  1. Fain, deci dupa ce ca programele sunt mai slabe decat ale PROTV si Antena 1 (stiri si divertisment+filme), vezi si audientele (locul 3-4), taxa TV ii aduce un purcoi de bani, publicitate ca la posturile particulare, plus banii de la societatile de cablu, si iese pe pierdere.
    Bun administrator dom’Giurgiu! Eu propun sa faca taxa TV in loc de 4 ron 12 ron, poate ii ajung banii!! Ah, da, programele TVR au castigat in calitate. Asa zice domnia sa. Oare domnia sa (Tudor Giurgiu) se uita la emisiunile televiziunii publice? Sau doar la filmele sale?

  2. Consider ca nivelul filmelor de pe TVR1 sau TVR2 depaseste nivelul cumulat al asa-ziselor “filme” date de ProTV si Antena. Chiar si la principalul jurnal de stiri se simte o schimbare in bine.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *