Estimari mai potolite pentru publicitatea on-line in 2006

NewsIn a pus cap la cap diferite statistici si estimari despre piata de publicitate on-line. Interesant e faptul ca Orlando Nicoara si Calin Rotarus dau sume de patru sau cinci milioane pentru 2006, desi optimistii anuntau chiar si sapte milioane pentru acest an. Iacata:

Analisti media: Publicitatea online se va dubla pana in 2007
16 octombrie 2006 11:22:35

Publicitatea online s-a dublat in perioada 2004-2005 si se va dubla, din
nou, pana in 2007, datorita cresterii traficului online si evolutiei
pietei cu 40-50% pe an dar si integrarii in Uniunea Europeana,
estimeaza analistii media.

Investitiile in publicitatea pe internet au crescut in 2005 cu 53%
fata de 2004, de la un milion de euro la peste doua milioane, arata
ghidul Media Fact Book, aflat la cea de-a noua editie si publicat luni.
Au aparut peste 24 de mii de site-uri noi, iar vanzarile de calculatoare
au ajuns la 600.000 pe an, cu 40% mai mult decat in 2004, potrivit
studiului.

Cresterea pietei de publicitate online a venit in mod natural (in 2003
investitiile in publicitatea pe internet erau de 600.000 de euro, o suma
foarte mica – n.r.) pentru ca volumul pietei era foarte scazut, a
crescut numarul de utilizatori, au aparut site-uri noi, iar ritmul de
crestere al pietei este foarte rapid, de 40%-50% in fiecare an, a spus
directorul companiei Media Pro Interactive, Orlando Nicoara.
“Sunt cresteri din inertie, dar publicitatea nu a evoluat calitativ”, a
explicat analistul media, Costi Rogozanu. “Singurul loc unde publicitatea a
evoluat calitativ este la TV si outdoor”, a spus el. Exista o diferenta
mare intre publicitatea TV, care se afla pe primul loc ca investitie si
realizare, si publicitatea online care se afla pe ultimul loc, a adaugat
el. “Am fost foarte jos inainte de 1989 si inca suntem jos”, a explicat
Rogozanu. La nivel de volum de publicitate online ne situam foarte jos in
comparatie cu celelalte tari din UE, a spus si Nicoara.

In circa trei ani de zile ziarele tiparite vor fi depasite de cele
online si vor ramane mai mult pentru cei conservatori, a estimat
Rogozanu. Avantajele ziarelor online este informarea mult mai rapida si
mai apropiata de cititor, iar dezavantajul este ca informatia pe
internet este mai putin elaborata, a explicat el.

Investitiile in reclamele pe internet vor atinge suma de 4 milioane de
euro in 2006, a spus Nicoara.

Directorul de vanzari al companiei Arbomedia, Catalin Rotarus, a
estimat o crestere mai pronuntata: in 2006, piata de publicitate
online va fi de 5 milioane, iar in 2007 se va dubla, va ajunge la 10
milioane de euro. Rogozanu a spus ca unul dintre fenomele care va marca
piata publicitatii online din 2007 ar putea fi globalizarea, datorata
integrarii in Uniunea Europeana.

Factorii care au contribuit la cresterea investitiilor in reclamele pe
internet sunt cresterea traficului online, un inceput de segmentare a
pietei si faptul ca advertiserii au inceput sa se inspire, sa se uite
la piete precum Marea Britanie, unde se prognozeaza ca in 2007
cheltuielile cu publicitatea online le vor depasi pe cele cu printul, a
spus analistul media Iulian Comanescu.

Post your thoughts