Gandeste-liber.ro

Nu-mi vine să cred, mai întâi am avut impresia că e un site-maimuțăreală, făcut de vreun răutăcios:

550_gandeste_liber.jpg

Dar, vai, e pe bune, cum mi-a atras atenția Brăduț. ProTV.ro are o formulare foarte asemănătoare, care duce pe Gandeste-liber.ro… asta-i ofensiva de Internet a Pro-ului? O să aibă vizitatori mulți…

UPDATE: Hai că mi-am revenit din șoc și pot zice: o să meargă, dar încotro și cum? Adunând ce e mai low de pe Internet… riscuri: cantitatea de mizerii să înece serverul sau puterea de muncă a oamenilor de pe site, care nu vor mai ști ce să șteargă întâi. Am putea titra: “Web 2.0 începe în România cu stângul Pro TV-ului :-)” Se putea și altfel, păcat.

18 thoughts on “Gandeste-liber.ro”

  1. iulian, mie imi pare ca e site-ul pro-ului pe bune. campania ‘propune-i-o’ chiar se desfasoara la protv, iar bannerul cu tzitze (reclama la playboy) apare si pe site-ul mare protv.ro. asta-i nivelul 🙂

  2. mai mult decat atat campania se numeste “PROpune-i-o”… adica subliniaza pro-ul si implicit “pune-i-o” daca va uitati sunt cateva videouri de umor destul de decent, dar restu sunt doar penibilitati. banneru playboy e normal sa apara ( banuiesc ca apare si pe site-ul bussiness magazin si chiar pe gandul.info) ca e in trust si cross promotion-u la ei e total. ca de aia e Sarbu, Sarbu

  3. Cred ca la un nivel de analiza care nu tine cont de piata si de tendintele ei, e putin mai grav. Adica deja nu mi se mai pare suficient sa ne exprimam consternarea, ci sa incercam sa ne explicam fenomenul, daca putem. Aici as avea de zis urmatoarele:
    1. Ce-ai gasit tu pe internet se numeste website de suport al campaniei de la TV, lansata cu ocazia isteriei de Sf Valentin. Deci e doar o declinare a activarii de pe televiziune. N-am niciun parti pris cu Orlando aici :), dar divizia interactive s-a supus deciziilor de marketing de la nivel de board. E un site clasic colateral, care deserveste platforma de comunicare a campaniei, integrand grafica identitara. Interesant este ce se va intampla cu domeniul respectiv. E vorba de headline-ul PROTV, are impact maxim, suna bine si poti sa te joci cam cum vrei cu el. Daca l-as avea, as face mari fapte cu el.
    2. N-am date despre cine a creat campania asta, ca n-am avut timp sa sap. O varianta ar fi sa provina dintr-un out source, dar nu cred ca e creatia unei agentii. Ar fi prea de tot. Echipa de marketing de la PROTV supraliciteaza si fara sa-si dea seama (sau isi da?), a scos o campanie care frizeaza grobianul. Nu cred ca l-am auzit vreodata pe Dan Diaconescu, de exemplu, invitand la TV pe cineva sa i-o puna altcuiva. Nici pe Vali Vijelie. Deci e mai grav decat pare.
    3. Tin minte ca acum vreo zece ani, Sarbu era capabil sa penalizeze usturator, sau chiar sa se dispenseze fara remuscari, pe/de cine ar fi scapat vreun cadru cu rromi sau mahala. Oare unde sunt zapezile de-o dinioara? Au disparut odata cu incalzirea globala, clar.
    4. As denumi campania asta prostitutie de marketing. Ce mai trebuie sa mai vedem la televizor/PROTV ca sa ne faca sa fugim la Ciorogarla, sa ne luam laptopul, fibra optica si sa crestem gaini? Ce face partea aia importanta din publicul all urban al PROTV cand se simte intoxicata de atare mesaje? Ia un diazepam? Unde se duce? Are alternativa? Uite intrebari.

  4. Am uitat ceva 🙂
    Ce se fac astia daca Valentina e vreo fata in proces de maritare cu forta, din ograda regelui Cioaba? II canta Vama serenada???? LOL

  5. Dorothea: asa e, cu precizarea ca site-ul colateral de sustinere se va duce in sus ca o racheta, din cauza ca e scabros, si va deveni brand in sine. Daca tot trebuia sa se dea asa in stamba, de ce sa nu foloseasca propune-i-o.ro sau ceva de genul asta, si sa aleaga sloganul Pro TV-ului? Ar fi coerent daca povestea ar fi una din multele care se vor vehicula pe Gandeste-liber.ro.

    Una peste alta, mai exista o poveste de genul asta, de pe la sfarsitul anilor ’90. Episodul I: la Pro TV se invarte bezmetic “Ti-am dat un ineeel”, Holograful vinde 80 de mii de CD-uri, premiera absoluta, si MediaPro Music se imbogateste. Episodul doi: la Pro TV se invarte bezmetic “Telefonul nu mai suna”, Sarmalele Reci nu vand nimic, ca albumul nu s-a lansat, punct. Nu mai stiu de ce nu s-a lansat, din cate-mi amintesc materialul celor de la Sarmale era gata…

  6. Nu stiu daca se va duce in sus fiindca e scabros, ci mai degraba fiindca e un domeniu cu impact maxim in zona analoga si e promovat agresiv, in prime-time. El este un brand in sine, fiindca e sloganul PROTV. In plus, cuvantul “liber” e foarte permisiv pe internet prin valoarea lui intrinseca, pentru ca te duce cu gandul la libertate. In fine, e un truism ce-am spus acum, dar e important.

    In ce priveste coerenta aia, e de domeniul evidentei ca site-ul asta trebuie sa moara. Daca ramane asa, pe conceptul asta, e nasol. Si ma opresc aici, ca nu dam consultanta pe gratis, nu? 🙂

    Nu cred ca exemplele astea care provin din asocierea cu o trupa muzicala se pot pune in ecuatie cu ce se intampla acum. La concertele Holograf isi rupea lumea hainele, dinainte de ’89. Mai departe: “Ti-am dat un inel” avea toate sansele sa devina un hit, chiar daca nu ar fi fost sustinut de MediaPro Music. Hai, un hitulet. Sarmalele Reci? E din alt film, e mai spre nisa. Amandoua sunt niste trupe decente, cu care nu ti-e rusine sa te asociezi. Dar Valentina? Sa i-o tragi cu concursul PROTV, dupa ce-i canta trupa de mariachi neaosi sub balcon de crapa matzele – e alta poveste.

    Eu am impresia ca toata campania asta e un experiment de media sociala, portat pe TV. E cineva acolo, la marketing, care colporteaza concepte din zona digitala si l-o fi auzit pe Bill Gates la Davos amenintand cu planul cincinal.

  7. Da, ai dreptate, Pro-ul analog porteaza orice, scabros sau nu, util sau nu. Exact asta voiam sa spun cu cele doua istorioare, cu Holograf si Sarmalele Reci, de mai sus. La rigoare, Pro TV poate promova cu succes chiar… nimic. Chestia e ca “scabros” e o premisa in plus pentru genul de “succes” care o sa reiasa din asta.

    Oare o sa fie represalii de la musiu Filip-CNA? Nu, nu pentru Internet, desigur.

  8. Tre sa-ti raspund, Iulica, n-am ce sa fac 🙂

    Inca din primele randuri as vrea sa te asigur ca musiu Filip nu va spune nimic. Si asta nu pentru ca e corupt sau e fan PROTV ci pentru ca, legal, nu exista nicaieri flagrantul. PROpune-i-o este imperativul de la “a propune”, iar faptul ca primele litere sunt majuscule, e doar o nuanta. Si cine poate acuza o nuanta? Eu as putea sa interpretez, de pilda, ca suntem invitati sa i-o punem profesionist, Valentinei. Zi ca nu-i adevarat.

    La altceva voiam sa-ti raspund. Ai spus un adevar fundamental mai sus: “Pro TV poate promova cu succes chiar… nimic.” Malaxorul de promo-uri pe o voce semnata Bebe Cotimanis sau Valentin Teodosiu functioneaza deja din inertie. Nu mai conteaza deja cine face promo-urile alea, cum le face si cu ce mijloace. Schimba actorul din dubbing si pune-le pe Antena sau pe Prima si le-ai omorat. Ceea ce trebuie sa intelegem din toata povestea asta este ca lumea reactioneaza la promo-uri EXACT la fel cum o facea acum zece ani. In cazul de fata, Valentina e “curtea PROTV”. Poate bem un ceai o data si facem o analiza la asta s-o punem la 3think. Propun sa-l luam pe Axu co-autor. (Pentru cine nu stie, e vorba de Sorin Axinte, actual director de marketing la Catavencu, fost on-air promo manager la PROTV).

    De ce zic asta (ca Valentina e curtea PROTV)? Pentru ca n-au trebuit decat doi, trei ani ca mentalul colectiv sa-si insuseasca mecanismul de a raspunde la imperativele din promovare. Dupa care n-a mai fost nevoie de investit in resurse, in bataie de cap, in gestionare de situatii de criza si in tot ce implicau curtile alea. Acum e suficient sa zica Bebe ceva, ca toata lumea se infiinteaza.

    Inca o amintire: cand s-a infiintat conceptul “Generatia PRO”, a fost un black out la un moment dat, intr-o sedinta. Cineva a spus: “Asta e chiar un concept? Nu, dar suna bine! – a raspuns altcineva. Il lasam asa, chiar daca nu stim ce reprezinta.”

    Deci s-ar putea sa avem amandoi dreptate. Tu – in ce spui cu raportul de forte dintre scabros si succes, eu – cand zic ca situl asta trebuie sa moara, asa cum a murit si Generatia Pro.

  9. Uite, am ajuns in fine la o carte pe care imi propuneam sa citesc de nu stiu cati ani. Brave new world, a lui Huxley. Oamenii sunt conditionati acolo prin trei metode: se bibileste embrionul cu niste chestii (ectogeneza), se sperie bebelusul cu impulsuri electrice (neopavlovianism) ca sa reactioneze negativ de pilda la flori si vegetatie, ca dupa aceea sa se simta bine in subterana. Si, in fine, i se spala creierul in somn, cand e mai mare, cu “hypnopedie”, adica repetarea unor fraze in somn. As inchide cercul cu un citat din Florin Dumitrescu, ca tot reapar Sarmalele in discutia asta: “Lasa-ma sa dorm la televizor”…

  10. si totusi, ralu filip.. cna decisese deja, cand a inceput aceasta discutie, ca fazele cu ‘propune-i-o’ trebuie difuzate dupa ora zece. inainte de zece proul difuzeaza acum ceva gen ‘propune-i o valentina’

  11. Bradutz: cred ca noi vorbeam de represalii, nu de recomandari/avertismente. Oricum, campania a rulat deja cateva zile bune in prime-time. Si la un astfel de mesaj e de ajuns doar o zi ca sa faca valva, sa-l vada copiii etc. Si, mai departe: la nivel fonetic si la nivel vizual, care e diferenta dintre “PROpune-i-o” si “PROpune-i o”? 🙂

  12. Din pacate e prima oara cand postez aici. Si ultima… Si nu ma laud.
    Ma distrez. Te informez. Ca sa iesi din discutii sterile, cu oameni subiectivi, concediati de Sarbu din cauza incompetentei, reveniti acum in mediul liber al internetului ca mari analisti de branding si marketing.

  13. Aaaaa se pare ca avem de-a face cu vreun sclav de pe mosia PRO, gata oricand sa se dea de-a minciunica neziditoare. Arata-te la fata, mon cher.

Leave a Reply to Dorothea Ionescu Vanau Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *