Primii bani pe Media lui Comanescu

Dacă intraţi zilele astea la mine pe blog, puteţi vedea o reclamă la Mini, care a ajuns pe “Media lui Comanescu” în urma ofertei lansate acum aproape două luni, prin ARBOmedia şi HotNews. Banii ajung în cont la Comanescu SRL, conform înţelegerii cu prietenii mei Mărgărit şi Andrei de la HotNews, dar suma e mai puţin importantă. “Media lui Comanescu” nu a fost un blog care să-şi propună venituri nemijlocite din publicitate, ci un instrument de branding atât pentru HotNews, cât şi pentru mine personal. Şi, desigur, un rezervor important de conţinut, care e degustat de 1000-1500 de vizitatori în fiecare zi aici şi mult mai mulţi atunci când amicii de la HotNews preiau ceva pe www.HotNews.ro, ca de pildă Analizele de marţi.

Vă întrebaţi atunci poate de ce am introdus reclamă aici. Motivul e simplu şi nu se referă în primul rând la venituri: încerc să impun ideea de poziţionare premium, inclusiv prin obraznicul rate-card de 100 RON/mia de afişări, pe care îl puteţi vedea în ofertă. E mai mult decât cei 70 RON pe care îi are HotNews şi care oricum sunt mult. De ce am făcut asta: deoarece cred că blogurile nu pot fi cu adevărat rentabile decât dacă vând scump traficul destul de redus pe care îl au. Raportat la ceea ce se întâmplă aici, asta înseamnă o strategie clară de conţinut, care a creat dependenţă în grupurile mari de media din România. Lucru pe care îl arată cifrele subliniate cu roşu din pagina pe care am linkuit-o deja de două ori.

O socoteală simplă dovedeşte că la 6-7000 de vizite pe zi, maximum pentru un blog românesc, şi un rate card de 10-30 RON/mia de afişări, cât obţine un site “mass”, blogurile nu pot fi o sursă importantă de venit. Cele câteva sute de RON sau de euro care rezultă din traficul vândut astfel nu constituie bazele unui business. În general, costurile pe mie sunt foarte mici pe site-urile româneşti, aşa că mi s-a părut că trebuie să încurajăm crearea unei zone premium, atunci când targetul justifică un anume rate card. Mulţumesc cui mi-a trimis campania fiindcă a marşat la strategia asta, degeaba vă fac eu dependenţi de mine dacă oamenii buni de vânzări şi advertiserii nu cred şi ei în astfel de segmentări.

Desigur că reclama la Mini nu e premisa unui plan de business separat, pentru “Media lui Comanescu”. Totuşi, mi se pare corect să fac nişte mici investiţii în upgrade-uri şi să îmi recompensez colaboratorii din aceşti primi bani.

  1. american Reply

    Auzi, tu chiar crezi in fonlfleurile astea pe care le dai? maturizati-va copii si lasati dumele astea, nu o sa faci niciodata bani din blog care vinde media romanesca, care e o barfa generala si nu are nevoie de “experti”

  2. Spiridusul Sef Reply

    Un prieten bun de-al meu, redactor sef la o revista cu nume, mi-a spus un mic secret, pe care-l stiam dar niciodata nu am avut timp sa-l pun in practica. Ideea de baza era sa participi activ pe blogurile esentiale de pe .ro si sa te semnezi cu linkul. Cheia e sa raspunzi pe subiect, nu sa dai un link si sa fugi. Tu spui ca ai o reclama la un produs premium. Eu spun ca am RENI ADEVARATI, din Suedia, care trag sania lui Mos Craciun, mai ceva ca in povesti, pentru copii celor mai mari companii din Bucuresti. E produs premium, unic, si pe deasupra accesibil companiilor care-si serbeaza copii asa cum trebuie, cu buget mare adica:). Daca situl meu va avea mai multe vizite de pe Media lui Comanescu decit apasarile pe reclama MINI …ar trebui sa incerce si ei acelasi lucru? sau ar trebui sa ma taxezi si pe mine? Ia sa vedem… 2 reni autentici pot bate o suta si ceva de cai de sub capota celebrei masini pitice … http://www.craciun-fericit.ro

  3. Iulian Comanescu Reply

    moshu: mulţumesc de vorbele bune.

    american: Păi nu crezi ce vezi cu ochii? 100 RON/1000 afişări înseamnă că vizita ta aici s-a soldat cu un câştig de 10 bani la rate card pentru mine. Lăsând gluma la o parte, presa asta a noastră, vai de ea cum e, aduce profituri imense patronilor. E normal ca pe lângă business-urile rentabile să apară şi oamenii ca mine.

    Spiridusul: ai spamat, dar ai spamat atât de simpatic, încât mi-a fost milă să-ţi omor postarea. Îţi urez nu trafic mai mare ca al meu, că asta e uşor, mai ales dacă înjuri pe cineva de mamă, ci useri măcar la fel de buni ca ai mei.

  4. Alex Reply

    Te-am ales dintr-un motiv simplu – e o nisa a “publicitarilor” pe care o atingem foarte bine prin blogul tau. Pana la urma unele bloguri iti pot defini foarte clar nise importante.

    In momentul asta nu mai cred mult in campanii de bannere, pentru ca sunt pana la urma multe resurse mult mai eficiente pe net prin care sa faci treaba. Dar daca singurul criteriul ar fi eficienta, ar ramane numai TV-ul.

  5. dim Reply

    Alex, chiar eram curios cum s-a facut targetarea pe comanescu. Zici ca ar fi o nisa a “publicitarilor”, lucru de care ma indoiesc, dar poate ai mai multe date decat mine, care credeam ca isi ia audienta dintr-o mixtura de jurnalisti, pr-isti, publicitari, bloggeri in proportii cam egale; poate, totusi, cu o focusare spre segmentul jurnalistilor interesati de new media. In fine, mai spui doua chestii care ma contrariaza: ca nu mai crezi in bannere si ca sunt pe net resurse mult mai eficiente “prin care sa iti faci treaba”, dar Mini ruleaza pe comanescu tocmai ca o campanie tip banner (daca nu cumva tinta alternativa e atinsa tocmai prin acest advertorial al lui Iulian si comentariile noastre); in fine, zici ca doar TV-ul ar ramane eficient din toate mediile publicitare si as intreba chiar crezi asta sau ti-a venit la indemana s-o spui? Cand spui eficient raportezi, de pilda, feedbackul unui videoclip la costurile unui print dintr-o gazeta de perete? Pentru ca daca eficient pentru un client e sa obtina maximum de feedback la cel mai mic cost, as taia din start televiziunea de pe lista.

  6. Iulian Comanescu Reply

    Alex, Dim: mergeţi la linkurile din post şi vedeţi care e targetul. Sunt câteva reţele cu nume şi fidelitate în jur de 90% şi peste, din media, acolo. Cam asta ne spune Google Analytics – putem presupune că de pildă de la instituţiile media controlate de familia Voiculescu se intră asemănător, dar intrările sunt listate ca UPC sau alţi provideri.

    Altfel, desigur că pentru un blog soluţiile de vânzări pot fi în zona deal-urilor speciale sau a sponsorizărilor. Feeder.ro şi Pidjin.net au aşa ceva, după ştirea mea. Eu am preferat să atac zona asta mai dificilă a vânzării de bannere, şi fiindcă am încercat un soi de “gest”, cum explicam mai sus, ca să împing piaţa într-o direcţie, dar şi fiindcă nu am timp sau expertiză să mă ocup de vânzări, iar regiile vând bannere.

  7. Mihai Reply

    Poate nu ma pricep eu la calcule sau am inteles gresit cum se calculeaza publicitatea:

    7000 vizite x 3 (afisari in medie per vizita) = 21.000 x 20RON/1000(CPM) = 420 RON/zi … asta inseamna spatiu de vanzare: 12.600 RON / luna

    Daca ar reusi sa vanda 40 % din el, sunt convins ca multi proaspeti absolventi ar prefera sa scrie de acasa despre ce noutati s-au mai inventat in domeniul sandalelor feminine decat sa fie sclavul unei multinationale.
    (am zis de sandale feminine ca sa aibe si sansa sa vanda 40%) :))

  8. Iulian Comanescu Reply

    Mihai: te pricepi la calcule, dar le-ai facut pe din afară (la propriu). Sunt vreo 70 de mii de afişări pe lună din care ARBO umple până-n 30%. Reies 10-20.000 de impresii de banner pe lună. N-o să spun de discounturi, venituri nete şi altele. O să mă mărginesc să zic că am făcut treaba asta în ideea că trebuie să stimulăm advertiserii să cumpere spaţiu scump, pe nişe cu target clar.

  9. Mihai Reply

    In postul anterior ma refeream la cele 6000-7000 de vizite pe care le poate scoate un blog de masa. Eu nu cred ca solutia este vanzarea scumpa cu o rata de acoperire de doar 30 % din site (asta in cazurile fericite). Mi se pare normal sa vinzi cu 40 % mai ieftin dar sa vinzi 80% din site. Normal ca nu o sa vinzi la acelasi pret un site de filme cu unul de imobiliare…dar eu cred ca spatiul nu se vinde pt ca este prea scump … e vorba de cerere si oferta pana la urma. (abilitatea de a vinde fiind o chestie secundara)

    O alta problema a regiilor romanesti: De ce se chinuie sa vanda unor firme mari, care oricum au bani de publicitate in TV si ies chiar mai ieftin, in loc sa se axeze pe cei mai mici care nu-si permit spot-uri TV, reclama online devenind chiar o solutie viabila. Daca lucreaza doar cu agentiile de publicitate, de ce are nevoie un publisher mediu de regia de publicitate? (vezi ex. InternetCorp) Nu zic ca cei mari ar trebui ocoliti, dar nu cred ca asta este piata principala.

    PS. A facut oare cineva calculul cu diferenta dintre CPM-ul pe site-uri si GRP-ul televiziunilor ? Asta din curiozitate!

  10. Iulian Comanescu Reply

    Mihai: loading mare n-au în România decât liderii de piaţă. La bloguri nu putem vorbi de o piaţă. Deci putem spera într-un 30% optimist.

    Acuma depinde de ce vrei. Eu vreau să impun ideea de ofertă separată pe un blog. Mai face asta Andrei Roşca, la Bookblog.ro – singurele bloguri care se vând de sine stătător prin regii. În rest, mai sunt bloggeri care fac ceva bani vânzându-şi singuri spaţiul.

    Dacă aş vrea să scot bani pur şi simplu din blogul ăsta, m-aş gândi la o altă strategie, care include proiecte speciale.

Post your thoughts