Premiile IPRA: reality show din bucătărie, prin webcam-uri

O altă campanie premiată de International Public Relations Association este “Electrolux Kitchenstage” (Golden World Award pentru e-PR/folosirea internetului). Două familii din Sardinia şi Finlanda au fost echipate cu webcam-uri şi electrocasnice de la compania menţionată, după care, în primăvara lui 2006, s-a intrat în emisie pe net. Kitchenstage a durat trei luni. Transmisia a fost monitorizată (pentru conţinut necorespunzător), ceea ce a dat un delay de aproximativ două minute.

Aşa ceva s-a întâmplat în bucătăria din Italia. Obiectivele au fost: creşterea percepţiei Electrolux în ca inovator atent la nevoile de zi cu zi şi noul rol al bucătăriei ca element central al gospodăriei. Obiectivele au fost traduse în “CPC” – costuri pe contact – şi targetul fixat a fost un maximum de 2 euro/contact. E vorba de vizitele pe site-urile campaniei, care duc la 1,8 euro pe contact în prezent. Au mai rezultat clickthrough-uri către produse Electrolux şi desigur răspândirea virală a unor clipuri. Campania a fost garnisită cu site-ul propriu (www.kitchenstage.com – unde acum se poate citi doar o concluzie), blog pe dada.it, extrase video şi foto pe Flickr, YouTube sau MySpace.

Mie mi se par remarcabile costurile nu foarte mari (streamingul video şi webcam-urile sunt o investiţie mică spre medie faţă de un show TV, de pildă). Brandul (KitchenStage) e şi el bun.

  1. Cristi Roman Reply

    Mersi de pontul culinar :)).
    Oarecum ontopic: Pentru cei care doresc un reality-show culinar extraordinar, urmariti pe You Tube – Kitchen Nightmares, cu cheful Gordon Ramsey. Trebuie insa sa aveti inima tare.

Post your thoughts