Premiile IPRA: Femei în roşu

Client: American Heart Association/SUA. Agenţie: Edelmann. Golden World Award al International Public Relations Association, la categoria Sănătate. Obiectiv: conştientizarea riscului de boli cardio-vasculare la femeile între 35 şi 54 de ani, principala grupă expusă.

Acţiuni: “National Wear Red Day” – în care adeptele campaniei s-au îmbrăcat în roşu. “Cities Go Red” – peisaje colorate în roşu, printre care şi cascada Niagara. “Rhapsody in Red” – la săptămâna modei de la New York, prezentată de Sigourney Weaver. O serie întreagă de apariţii şi canale media.

Site-ul campaniei (Goredforwomen.org):

grfw.jpg

Campania e on-going, dar până acum a generat 1,8 milioane de “impressions” (afişări de pagini, articole publicate, menţiuni în audiovizual, bănuiesc).

Ce e interesant, după mine: s-a vorbit despre boli de inimă, o problemă oarecum neglijată la segmentul de vârstă şi sex menţionat, în termeni dezirabili (haine, urbanism). La cât mi-am dat seama, campania a cuprins şi un grăunte de feminism, atât cât trebuie. Zgomotul media generat a fost imens (cele 1,8 milioane de menţiuni), ceea ce dovedeşte că e destul de uşor să convingi oamenii să facă ceva pentru o cauză nobilă, ilustrându-le în mod dezirabil pentru ei (vestimentaţie roşie).

Post your thoughts