Fratii Micula se retrag in munti. Sau la Oradea?

Vesti din mai multe surse despre televiziunile fratilor Micula. National TV si N 24 isi continua evolutia in zona marjei de eroare a TNS-AGB, institutia care masoara ratingurile, si prin urmare proprietarii vor sa vanda (spun unele surse) sau inchida (spun altele) cele doua posturi. E posibil sa fi vrut ca initial sa le vanda, ca apoi, in lipsa cumparatorului, sa le inchida. Problema: sculele costisitoare, cumparate de fratii Micula in leasing printr-o combinatie cu Suedia, ceea ce face transferul de proprietate dificil.

Despre Favorit TV, televiziunea de muzica populara, se zice ca evolueaza bine, motiv pentru care fratii o vor pastra. Una dintre surse afirma ca Favorit se va muta la Oradea, de unde va incerca sa devina televiziune transfrontaliera (pe motivul ca manelele si muzica de petrecere nu au granite prin Balcani si Mitteleuropa). Acolo va fi si centrul national media al miliardarilor European Drinks, pe viitor.

Dintr-o alta sursa, neconfirmat: prima pravalie inchisa de fratii Micula va fi “Realitatea romaneasca” un cotidian care exista, dar e greu de gasit pe taraba.

Televiziunile generaliste in cadere libera in UK

BBC a atins un minim istoric pe prime-time miercuri, 8 martie, cu numai 11,9 % cota de piata in intervalul 19.00-22.30. De vina pare a fi un program pe nume Panorama. Cifrele survin totusi la scurta vreme dupa ce ITV, televiziunea de stat finantata din reclama din Marea Britanie, a admis ca pierde public.

Share-urile medii pe 2005 arata ca oamenii migreaza de pe canalele “mari”.

BBC1 23.26% (-5.72%)
ITV1 21.55% (-5.48%)
Multichannel 29.61% (+12.89%).

Toata povestea este foarte bine spusa in Media Guardian, sub semnatura lui Owen Gibson si John Plunkett: http://media.guardian.co.uk/broadcast/story/0,,1727846,00.html

,

(Pentru ziaristi tineri: Cursuri CJI)

Centrul pentru Jurnalism Independent anunta lansarea unei noi serii de cursuri, deschise jurnalistilor, studentilor la Jurnalism & Stiintele Comunicarii, Stiinte Politice si la facultati cu specific apropiat.

Noua oferta cuprinde urmatoarele cursuri:
1. Redactare de stiri; Trainer: Ferenc Vasas, Facultatea de Jurnalism si Stiintele Comunicarii;
2. Jurnalism politic ; Trainer : Dan Tapalaga, editor ?‚« Cotidianul ?‚» ;
3. Jurnalism de investigatie; Trainer: Paul Radu, Centrul Roman pentru Jurnalism de Investigatie
4. Stiri Radio; Trainer: Cosmin Pacuraru, director executiv, Radio Mix FM;
5. Fotografie de presa; Trainer: Petre Calinescu, Centrul Roman de Jurnalism de Investigatie;
6. Comunicare & Mass Media: presiuni si manipulari ; Trainer : Cristian Pantazi, Agentia de publicitate si branding BBN Romania ;
7. DTP, Prepress si elemente de prelucrare a imaginii – modulul II; Trainer: Vlad Enache, NEXT Advertising;

Cursurile, in majoritatea lor, se vor desfasura la sediul CJI, in sedinte saptaminale de cite 2 ore fiecare, incepand cu 27 martie 2006. Durata cursurilor este de 10 – 12 saptamini. Taxa de participare variaza intre 200 si 250 RON, in functie de curs.

Inscrierile se fac cu CV si Scrisoare de intentie (pentru fiecare curs ales) la sediul CJI, din Bvd-ul Regina Elisabeta nr 32 (52), etaj 1, sector 5 (langa P-ta Kogalniceanu), prin fax la 311.11.76 sau e-mail: carmen@cji.ro

Termenul limita de depunere a inscrierilor este 20 martie a.c.

Catavencii au luat “Le monde diplomatique”

Din trei surse – deci ar trebui sa fie certa: Catavencii au luat licenta pentru “Le monde diplomatique”. Lunar de politica externa & mare tinuta de limba franceza, http://www.monde-diplomatique.fr/.

Se mai vorbeste despre faptul ca “Academia…” vinde jumatatea de “Cotidianul” pe care o avea. Asta cu titlu de informatie incerta.

P.S.: Cu cat se alege Sarbu de pe urma profitului raportat de CME in 2005? Pare-se ca 8 milioane brut. Adaugat la cele 27 obtinute pentru vanzarea a cinci procente, ar putea fi mai bogat cu 35 de milioane. Dolari. Nu sunt sigur ca regula de trei simpla merge la venituri si profit ebitda, astept cititori economisti care sa-mi spuna daca am evaluat bine aici:

http://www.evz.ro/article.php?artid=252036

Internetul nu e mediu de comunicare, ci teava

Irwin Gotlieb, Global CEO of WPP’s Group M, in AdAge: “We used to think that the Internet was a medium. It´s not, it´s a pipe. The media part is the compelling content that attracts an audience and that could be TV that is either digitally or IP delivered or it could be print delivered to a reading tablet. There are all sorts of scenarios and if you fast forward far enough, it doesn´t much matter what you´re watching, I´m going to serve you something that I want you to see.”

Pe romaneste: “Obisnuiam sa vedem Internetul ca un mediu de comunicare. Nu e asa ceva, e o teava”. Un canal de transmisie pe care prolifereaza o multime de tipuri de media. Semioticul “canal” e inlocuit de argoticul “teava” in discutiile de felul asta, dar sensurile proprii ale cuvintelor sunt foarte apropiate 🙂

“Marca inregistrata” la TVR 2

“Marca inregistrata” a fost la Pro TV, cu Andi Moisescu, la TVR 1, cu Mihai Dobrovolschi, iar acum trece la TVR 2, cu un cetatean pe nume Andrei Barbu, de care, spre rusinea mea, n-am auzit. Cum se poate plimba o emisiune pe la mai multe posturi? Asta se intampla atunci cand numele si formatul sunt detinute de un independent (Zero Productions, in cazul nostru), care obtine deal-uri cu diferite posturi.

Ceva de genul asta s-a intamplat, oarecum, in anii ’90, cu “Abracadabra” de la TVR, care a devenit, tot cu Marian Ralea, “Superabracadabra” la Pro TV.

Cat e ceasul?

Ora 3.13 noaptea, o iau spre pat, am terminat cu niste alegeri de culoare stresante pe monitorul meu de laptop. Deschid televizorul si m-apuc sa zapez si in drum spre TVR Cultural ma izbesc cu ochii de Flux TV, televiziunea aceea a “Romaniei libere”. Ma meduzez putin cu semi-profilul lui Ficeac si, cand ma uit mai bine, vad ora, in dreapta, jos: 21.49.

Ma uit din nou la Swatch-ul meu, tot 3.13. Ce naiba?! Dupa o secunda, pricep: La Flux TV pana si ceasul e-n reluare. Ce flux aveti la televiziunea aia, domnilor? Dati-o-ncolo.

Dupa ce mai orbecai putin pe cateva postruri, parchez pe Pro Cinema. Acolo e Al Pacino si nu ma deranjeaza ca ora nu se schimba, e un 16 intr-un cerculet, in coltul din dreapta jos.

Imperiul lui Prigoana contraataca pe Internet

S-a vorbit o multime despre faptul ca Silviu Prigoana i-a vandut sau nu i-a vandut direct Realitatea TV lui Sorin Ovidiu Vintu. Speculatiile s-au invartit in jurul unei presupuse verigi lipsa dar, oricum, e clar ca Vintu i-a luat Realitatea TV lui Prigoana.

Pe Internet, in schimb, Prigoana i-a luat www.vintu.ro lui Vintu. Dovada? inregistrarea de la RNC: http://server.rotld.ro/cgi-bin/whois?whois=vintu.ro.

Daca ati dat clic ati vazut ca la www.vintu.ro e o casuta postala Hastymail. La ce i-o fi folosind lui Prigoana vintu.ro e greu de stiut. Sigur, e povestea aia cu cumparatul domeniului si revandutul, dar Prigoana e un mult prea mare om de afaceri de Internet ca sa ne gandim la asa ceva.

N-o sa spun, ca ziaristul de investigatii talamb: “Ahaaa! iata legatura intre cei doi!” De ce: Mergeti la www.prigoana.ro si convingeti-va ca Silviu Prigoana este posesorul unui imperiu media care face cam cat Mediapro, Prima TV + Kiss si Star FM si Antena 1-4 la un loc. Pacat doar ca imperiul e virtual, fiindca la adresele respective gasiti destule lucruri care nu merg si o multime de wishful thinking. E drept, Prigoana a inventat o nisa in Romania – televiziunile de stiri – si se misca dezinvolt pe o alta – manele si muzica populara, pay TV, cu Taraf TV si Manele TV.

P.S.: Parti ascunse din Imperiul Prigoana:

http://server.rotld.ro/cgi-bin/whois?whois=parintii.ro

http://server.rotld.ro/cgi-bin/whois?whois=bunicii.ro

http://server.rotld.ro/cgi-bin/whois?whois=fratii.ro

Cu alte cuvinte, toti Cavalerii Jedi.