O să plouă cu reviste

“GQ”, un glossy de bărbaţi up-market, fără funduri goale, “Prevention”, no. 1 în US pe health & fitness (posibil anul ăsta), “Vogue” (posibil la anul) – la Liberis Publication, care au avut succes cu “Glamour” – şi “InStyle” la Burda, posibil tot anul ăsta.

Asta, pe langa “Esquire” şi Harper’s Bazaar – mersi, Teo (Sanoma), care s-au anunţat oficial pentru septembrie 2007, şi niscai planuri neprecizate la PubliMedia, comunicate tot oficial în legătură cu cele 50 de milioane marcate de Sârbu din ultimele cinci procente de televiziuni vândute CME.

  1. Alexandru Raducanu Reply

    E ciudat ca, pe de o parte, toata lumea se plange ca publicitatea tot scade pe print, iar pe de alta parte, toata lumea lanseaza chestii in draci.

    Si noi o sa lansam chestii, multe, nisate, si pe diverse medii, mai ales pe business, dar cu pozitionari distincte. E nevoie de un contra-balans la Publimedia, dar facut de un grup care sa nu aiba nici un fel de problema de credibilitate pe de o parte, sa aiba capacitate de inovatie pe o piata blazata si care merge doar pe copiere si importuri, si un jucator care sa lucreze transparent, pe de alta parte (adica cu BRAT), nu ca entitati care si in 2007 merg cu toate revistele pe cifre din burta, desi sunt pe piata dinaintea erei noastre.
    In plus, cred ca piata trebuie sa depaseasca momentul in care niste baieti “destepti” fac intre ei diverse jocuri. Pentru asta, mai e nevoie de un jucator mare, pe business. Acela vom fi noi.

  2. Iulian Comanescu Reply

    Alexandru: cu tot respectul şi fără nici un fel de ironie, dă-ne nişte motive solide să te credem 🙂

    În privinţa copierii şi a importurilor, sunt parţial de acord cu ele, atunci când nu au forme bizare precum episodul “The Target”. Iar grupurile enumerate mai sus îşi auditează titlurile. Cine merge cu cifre din burtă? Poate vreo două grupuleţe care scot chestii de business…?

  3. Alexandru Raducanu Reply

    Da, dar grupuletele alea “de business” invart multe lucruri pe piata asta, in defavoarea sau chiar dispretul interesului industriei. Pana acum n-a venit nimeni cu lucruri serioase, dar eu voi veni. Voi ignora de acum toate evenimentele industriei, care oricum se dau prin incredintare directa baietilor destepti, si voi face evenimente private, dar de amplitudine mai mare. Am de exemplu un proiect in cap, care imi va lua un an de zile, dar care va fi numai o noutate pt media romaneasca, dar si pt media internationala. Fiindca imi ceri motive, iti dau cateva:
    – avem cel mai rapid ritm de crestere de pe piata
    – sunt cu siguranta cel mai determinat, fiindca sunt banii si cariera mea la mijloc
    – sunt probabil cel mai conectat om de media la nivel international, fiindca ambasadele au vazut cat de serios si profesional sunt si ma sprijina foarte mult in ceea ce fac.
    – merg peste tot, si imi fac contacte la cel mai inalt nivel in afara. Uite, in noaptea asta plec la Cannes, pentru 2 saptamani, cu acreditare A.

  4. Alexandru Raducanu Reply

    Oricum, ideea mea de baza este ca “lumea apartine celor care indraznesc”. Ne aflam intr-un moment al evolutiei pietei in care nu doar banii dicteaza, ca incepe sa apuna perioada capitalismului salbatic in care “cine a putut, oase a ros” si apar lupii tineri, care construiesc profesional. Eu unul nu am complexe in fata nimanui si voi construi un protofoliu de produse si evenimente de etalon. Uite-te la Anuarul “33 Romanian Business Woman Hall of Fame” si la evenimentul asociat, respectiv Gala Business Woman. Cate topuri si lansari de topuri vazuse Romania la fata? Multe. Dar eu am venit cu ceva nou, si chiar si concurenta mea, cu mine de fata, a recunoscut ca bate tot ce au facut ei pe topuri. Unii care au facut muuulte topuri.

  5. Iulian Comanescu Reply

    Ce sa zic? Asa vorbesc o multime de papagali pe lumea asta. Insa asa vorbea si Sarbu prin ’95. Mi-a povestit un amic ca ii tot strangea si le spunea: o sa avem cea mai mare televiziune din Romania. O sa facem, o sa dregem.

    “Pana intr-o zi, cand i-am zis: Mai du-te-n… cu telelviziunea ta, ca eu n-am scaun pe care sa stau si am plecat. Si acum imi pare rau”.

    Succes, in consecinta 🙂 Prefer laudarosii plangaciosilor.

  6. Iulian Comanescu Reply

    A, e putin… asa faptul ca te-ai agatat de postarea asta, unde e vorba de niste grupuri mari de presa care fac un business pana la proba contrarie transparent si conform regulilor jocului, chiar daca nu foarte inovativ, pentru ca sa promovezi viitorul tau grup 🙂 Dar asta stii.

  7. Alexandru Raducanu Reply

    Iulian, mai toti milionarii sau miliardarii de azi ai Romaniei erau niste baieti scapatati acum vreo 10 ani. Au inceput de la nimic. E drept ca unii dintre ei au inceput sa uite asta si se comporta ca si cum a fost milionari dintotdeauna. N-au fost. Depinde de noi, de generatia asta, sa nu ne lasam complexati, intimidati, sau impiedicati de paienjenisul de relatii dintre cei din generatia “cealalta”. Sigur ca unele lucruri par hazardate, par cuvinte goale, par laudarosenii. Stiu si eu? Doar timpul va demonstra ce si cum.

  8. Alexandru Raducanu Reply

    Reclama e sufletul comertului…:)

    Glumesc. Nu de asta m-am apucat sa scriu. Eram doar sub impreiul unor lucruri pe care le-am aflat azi despre cum se fac jocurile prin industria noastra, si cum se impart exclusivitatile, lucru care m-a indarjit si hotarat sa schimb calendarul unor lansari de la noi. Si sunt probabil putin supra-turat, pentru ca trebuie sa inchid 1000 de lucruri, pentru ca plec din tara. Altfel, viitorul grup, cineva il face sau nu-l face. Nu ma ajuta cu nimic sa vorbesc fara acoperire.

  9. Alexandru Raducanu Reply

    Ceva concret, totusi, ca sa dimensionam lucrurile. Pot demonstra cu corespondenta faptul ca am discutat pentru a lansa eu Vogue in Romania. N-am avut succes, si voi lansa un titlu local.

  10. ingrid Reply

    Apreciez oamenii care chiar fac lucruri si nu promit dinainte marea cu sarea!

Post your thoughts