O fi voie?

esquire_target.jpg

“Esquire”, octombrie 1999, “Target” (Publi Media), iunie 2007.

Spuneţi voi ce credeţi, că după aia zic şi eu. Trebuie să fug.

  1. Adrian Enache Reply

    Eu cred că e o coincidenţă cam ciudată… Am putea bănui că e intenţionată, pentru că paginile seamănă suspect de mult. Eu cred că e un împrumut de inspiraţie.

  2. Ovidiu Comornic Reply

    asa se procedeaza de obicei la mediapro.
    cu ce vrei sa semene revista? cu asta, asta sau asta, toate publicatii internationale de prestigiu care se cumpara pe loc de la taraba. se imprastie toate pe masa si se alege una. acum a picat magareata pe un esquire mai vechi. probabil ca n-au avut buget pt. a cumpara reviste noi (sint destul de scumpe) si au folosit ce aveau prin arhiva 🙂

  3. teekaz Reply

    M-am prins!!! …..

    1) Difera titlul???
    2) MPI a folosit acelasi fotograf de renume????
    3) Literele primei reviste sunt de culoare galbena, si ale celei de-a doua de culoare verde?
    4) Titlul cover story este de culoare alba la primul exemplu si de culoare verde la cel de-al doilea???
    5) George Clooney nu a fost disponibil pentru setup-ul foto/cover story pentru Target si l-au folosit pe spaniol???

    Am ghicit?

  4. g@br! Reply

    Eu zic ca e pura intamplare, ca in muzica. Nu se copiaza, doar au aceleasi ganduri. Dupa cum usor se poate observa difera numele revistei, anul de aparitie, titlul cover story-ului, personajele, etc.
    C-asa e in muzica…

  5. Io Reply

    Faza asta a fost pe blogul lui zoso acum vreo doua zile. Si aparea si coperta lu’ Tv Mania, idem, cu Florin Calinescu in rolul lui George Clooney.

    Iar poza de baza (aia fara personaj central) e de pe un site de tip istock. Platesti si iei poza si faci cu ea ce vrei, in limitele licence agreement-ului.

  6. Roaitars Reply

    Parerea mea e ca expatul il urmarea pe Clooney (e cam aceeasi multime, aparent, deci pozele au fost facute la cateva secunde una dupa alta), ca sa-i propuna sa apara si in Target…
    Deduc ca nu l-a mai prins.
    Probabil fotografiile au reiesit de la o camera care supraveghea locatia respectiva.
    Sper ca expatul sa nu se fi repatriat dupa acest mic esec.

  7. Eva Reply

    din contra, nu cred ca au “ales” o editie veche pentru ca nu aveau bani de una nou ci tocmai pentru a exista o sansa mai mare de a nu-si mai aduce multa lume aminte de ea.

  8. Iulian Comanescu Reply

    Ce cred eu:

    1. nu e nimic greşit în a te inspira dintr-o copertă de afară sau dintr-o pictură celebră

    2. Poţi s-o faci:
    2.1. pe de o parte pentru a crea un joc parodic sau o adaptare postmodernă (vezi cutiile cu supă Campbell ale lui Warhol sau Mona Lisa aia cu mustăţi a lui Marcel Duchamp sau Ceci n’est pas une pipe a lui Magritte)
    2.2. pentru a prelua, fără pretenţii de creativitate, un concept de comunicare funcţional, care, adaptându-l puţin, devine util scopurilor tale. În acest caz, te aştepţi la mai puţină faimă, dar ar trebui să fii atent şi la eventualele acuzaţii de plagiat – cazul Target -, pentru ca să nu te trezeşti ulterior cu un pocinog, de la concurenţă sau din altă parte. Poţi de pildă să anunţi mic, într-un colţ, că te-ai inspirat dintr-o copertă celebră din Esquire sau ceva de genul ăsta.

    3. Nu ştiu ce-a vrut Target. Cred că replica foarte fidelă a copertei lui Clooney e mai potrivită ca studiu de fotograf sau de art director, nedestinat publicării. Nu ştiu de ce expatul din Target trebuie să stea cu mâna aproape la fel ca George “Spitalul de urgenţă”, de ce mulţimea trebuie să aibă pălării (cu sens în America, cu totul exotice în România), de ce titlul trebuie să fie aproape identic. Pot presupune, lucru nu prea măgulitor pentru Target, că cineva s-a gândit că dacă facem exact ca Esquire, o să fim deştepţi. Eu unul m-aş inspira din coperte celebre de-afară, dar mai cu… inspiraţie. România e, totuşi, o ţară a maimuţărelii…

    Coperta TV mania, care e la Zoso (n-am ştiut că a scris şi el, dar mă bucur că se discută şi aici) e parcă ceva mai depărtată de original, deşi – fire-ar ale dracu’ de pălării…

  9. gabriel Reply

    Plagiatul din TV Mania il stiam mai demult :D. Acu s-a gasit si Target sa mai incerce o data. Probabil ca le-a placut. D-aia au si folosit aceeasi expresie “printre noi”… Dragut…. Iulian, de ce nu le-ai pus pe toate trei?! 😀

  10. marizza Reply

    Cred ca s-a vrut o mica parodie la coperta esquire. parca si titlurile aduc unul cu celalalt.

  11. Florin Dumitrescu Reply

    ca de obicei, romanache “imprumuta” doar formal:
    la clooney conceptul era de mers contra curentului. el e sngrul fara palarie, sngrul cu o fata expresiva etc., intr-o lume de conformisti.
    alde romanache accentueaza ideea de conformism a oamenilor din jur (palarii melon, siluete mai statice, ca la magritte), ceea ce in fond nu se potriveste cu romania. (in realitate expatii sint aducatori de ordine, civilizatori, intr-o lume haotica.) iar expatul din poza, evident, sta morocanos, “ca asa e business”…

Post your thoughts