O copertă care mi-a plăcut: The Economist şi pixelii

Fotografiile cu rezoluţie joasă, pixelate, erau acum câţiva ani coşmarul oricărui art-director de print/detepist. Ultima copertă din The Economist foloseşte creativ această carenţă.

The Economist - Cyberwar

The Economist - Cyberwar

Pentru un tipar gen “Unica” sau asemănătoare, ai nevoie de o rezoluţie de 300 de pixeli pe inch (dpi); ziaristul mofluz descărca adesea poze care arătau bine pe internet, la rezoluţia de ecran (72 dpi), după care se încăiera cu detepistul sau omul de la prepress, ca să folosească acea imagine. Nu trebuie să fii specialist ca să ştii că un resize la 300 dpi scade simţitor dimensiunile imaginii, care ajungea cât un timbru poştal din punct de vedere al punerii în pagină. De aici numeroase certuri prin departamentul de producţie.

Stau şi mă întreb de câte ori s-a lovit de asta art-ul care a făcut coperta de mai sus. “Pixelarea” e folosită creativ şi adecvat pentru a spune un lucru foarte simplu şi clar: “bombă digitală” sau “explozie pe net”. Bineînţeles, poza de copertă nu e la rezoluţie proastă, iar pixelii vizibili sunt construiţi din alţii, foarte la locul lor.

Dacă sunteţi curioşi să ştiţi despre ce e vorba în articol, puteţi citi pe Economist.com.

Post your thoughts