O copertă care mi-a plăcut: The Economist și pixelii

Fotografiile cu rezoluție joasă, pixelate, erau acum câțiva ani coșmarul oricărui art-director de print/detepist. Ultima copertă din The Economist folosește creativ această carență.

The Economist - Cyberwar

The Economist - Cyberwar

Pentru un tipar gen “Unica” sau asemănătoare, ai nevoie de o rezoluție de 300 de pixeli pe inch (dpi); ziaristul mofluz descărca adesea poze care arătau bine pe internet, la rezoluția de ecran (72 dpi), după care se încăiera cu detepistul sau omul de la prepress, ca să folosească acea imagine. Nu trebuie să fii specialist ca să știi că un resize la 300 dpi scade simțitor dimensiunile imaginii, care ajungea cât un timbru poștal din punct de vedere al punerii în pagină. De aici numeroase certuri prin departamentul de producție.

Stau și mă întreb de câte ori s-a lovit de asta art-ul care a făcut coperta de mai sus. “Pixelarea” e folosită creativ și adecvat pentru a spune un lucru foarte simplu și clar: “bombă digitală” sau “explozie pe net”. Bineînțeles, poza de copertă nu e la rezoluție proastă, iar pixelii vizibili sunt construiți din alții, foarte la locul lor.

Dacă sunteți curioși să știți despre ce e vorba în articol, puteți citi pe Economist.com.

Share this...
Email this to someoneShare on LinkedInShare on RedditTweet about this on TwitterShare on Facebook

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *