Nostalgia continuă: Mezeluri “1 Mai” de la Propaganda

După succesul celor de la Graffiti cu “Pepsi – și ieri, ca și azi”, avem încă o mostră de branding nostalgic. De data asta e vorba de o marcă creată de la zero de Propaganda, anume Mezelurile “1 Mai. Execuțiile sunt, ca să zic așa, în cunoștință de cauză, fiindcă preiau multe din clișeele afișelor din epocă. Din câte am înțeles din comunicatul de presă, cheia vizuală i se datorează lui Vlad Bojan, Head of Design.

Interesant e că vizualele includ și o serie de stickere pentru vitrine și uși, care aduc a nuștiucumsălespunurile acelea care erau pe vremuri prin fabrici – avertismente de protecția muncii și dracu’ mai știe ce:

Semn avertizare feliere: presupun că se pune lângă mașina de tăiat

Semn avertizare feliere: presupun că se pune lângă mașina de tăiat salam

 

Semn avertizare feliere: presupun că se pune lângă mașina de tăiat

Semn avertizare feliere: presupun că se pune lângă mașina de tăiat

 

Sticker pentru vitrină

Sticker pentru vitrină

 

Stickere pentru uși

Stickere pentru uși

 

Display Ad.

Display Ad

 

Merită pomenit și producătorul care a avut curajul să marșeze pe o asemenea idee: Meda Prod. Se pare că au nevoie și de site.

  1. Tiberiu Cazacioc Reply

    Da, este un concept creativ incantator, desi Pepsi este la locul lui pentru ca era Pepsi si inainte si Pepsi acum. Consum si eu uneori produsele Meda si sunt atent in ultimii ani, datorita proiectelor in care am lucrat, la evolutia industriei alimentare. Dar seriso vorbind, nu stiu cat de “incantatoare” sunt produsele celor de la MedaProd. La o presiune imensa a industriei alimentare asupa preturilor, cat-mai-scazute, pe o piata comoditizata, unde ai o batalie a preturilor, se adauga inca o presiune diferentiatoare: salamul pentru Dorel. Ca si la “bautura de tip coniac Unirea” si aici este vorba de sub-produse alimentare. Nu produsul alimentar de calitate este tinta, ci punerea unor produse de slaba calitate nutritiva, in mainile clasei muncitoare. Trebuie spus ca Unirea era un subprodus alimentar, un coniac fals si ca pina la urma compania care il producea a intrat in insolventa. EuroAvipo si-a dublat veniturile in 2004 de pe urma lui Dorel. Dar cu ce costuri pentru sanatatea romanilor ?

  2. Tiberiu Cazacioc Reply

    As mai observa ca diferentiatorul este acela ca mezelurile sunt pentru cei care muncesc, nu gandesc. Pentru cei care merg la munca, nu la birou. Traiasca deci lupta de clasa, adusa acum, cu duiosie si nostalgie, in prezent.

Post your thoughts