Noaptea devoratorilor de publicitate, 2006

Vineri, 30 iunie, ora 20.00, la Sala Polivalenta. Biletul 250.000 lei vechi (25 RON). Conferinta de presa joi, 29, ora 11, Club Fratelli, cu Boursicot si Chisu.

http://www.publivore.com/
(Apropo:) http://www.dakino-filmfestival.ro/

Background, de la DaKINO:

Noaptea Devoratorilor de Publicitate
-prezentare-

Totul a ?®nceput ?®n 1973 c??nd un pusti de 10 ani, fascinat in egala masura de cinema si de reclamele vazute la televizor, a ?®nceput sa colectioneze casete cu filme si spoturi publicitare. Dupa ce a descoperit prima comoara, un poster ce lauda meritele iaurtului Gervais, micutul Jean Marie Boursicot s-a decis sa devina un Ali Baba al publicitatii. Operatorul de la “Cin?© Madeleine”, un cinematograf local frecventat de tanarul Boursicot, il simpatizeaza pe pusti, oferindu-i primele casete cu spoturi, ce contineau reclame la diverse dulciuri (KREMA, inghetata Miko, etc.). Au urmat posterele si filmele publicitare aruncate de distribuitorii de film de pe Bulevardul Longschamps din Marseille. Astfel lua nastere cea mai mare colectie de spoturi si postere publicitare din lume.
Dupa terminarea studiilor, Boursicot a inceput sa lucreze pentru agentia Publicis, unde a descoperit ca nici una dintre partile implicate in creatia unei reclame – publicitari, agentii sau producatori – nu pastra spoturile intr-o arhiva. Astfel s-a nascut faimoasa Cinemateca, pasionatul de cinema si publicitate avand ocazia sa-si transforme hobby-ul intr-o afacere.
Prima editie a ceea ce numim azi Noaptea Devoratorilor de Publicitate
A avut loc in 1981, sub titulatura “Friandises”. Succesul acestei initiative a venit imediat: timp de 25 de ani, spectacolul a fost prezentat anual ?®n peste 40 de tari de pe toate continentele.
Consecvent pasiunii sale, Boursicot este astazi mentionat ?®n Cartea Recordurilor drept cel mai important colectionar de spoturi si reclame din lume, detin??nd peste 800 000 de spoturi.
In prezent, Noaptea Devoratorilor de Publicitate este un spectacol care combina un cinema de cea mai buna calitate cu divertismentul si spiritul ludic al publicului. “Meniul” anual de reclame este intotdeauna atractiv si surprinzator. International, exotic (prezinta o panorama a reclamelor putin cunoscute din tari precum Egipt sau Indonezia), spectacolul reflecta vitalitatea si trendurile publicitatii mondiale. Nu exista cenzura: alcoolul, tutunul si sexul nu lipsesc. Marile teme sociale sunt, de asemenea, prezente: SIDA, protectia mediului, ajutor umanitar, eutanasia, etc.

Post your thoughts