Mondialul ca business

Advertising Age face un rezumat al bataliei de marketing ocazionate de Campionatul Mondial:

– bani: 2,2 miliarde USD. Nu stiu exact la ce piete se refera estimarea, ar putea fi US, dar parc-ar fi luate in calcul si incasarile FIFA, care nu-s defalcate pe tari.
– sponsori oficiali: 15, a cate 70 de milioane USD bucata.
– ratinguri: cresteri de 55 % pe ESPN si 108 % pe ABC.
– comentatori: varza. Zice AdAge ca ignorau 19 din cei 22 de jucatori de pe teren. O fi emigrat Ilie Dobre in America?
– loser: Budweiser. A cheltuit 40 de milioane ca sa devina “berarul” oficial al Mondialelor, dar s-a ales cu enervarea nemtilor, care se pricep bine la bere. Pe un site a aparut din acest motiv vulturul SUA vomitand bere.
– femeile au caftit media planner-ii. De ce? Fiindca audienta feminina a fost de 39 la suta, iar media plannerii nu s-au gandit la asta inainte de turneu.
– Adidas: un sponsor oficial care s-a scos. Cel mai bun ad de la Mondiale, mingi oficiale vandute in valoare de 1,6 miliarde (?! – asa scrie, billions), 3 milioane de tricouri-copie, 1,5 milioane de (perechi de, cred) ghete.
– Germania: posibili castigatori in termeni de business/brand national. Au avut o campanie in valoare de 30 de milioane pe conceptul “Land of ideas”. Incasari mari la berarii. Unii analisti estimeaza o crestere a economiei in valoare de 2 miliarde (0,5 % din PIB-ul Germaniei).

Povestea in engleza aici (trebuie sa te inregistrezi).

Post your thoughts