Misia şi demisia

Robert Turcescu e singurul brand puternic creat de Realitatea TV. Tot Realitatea TV şi-a devorat însă mai apoi vedeta, cu concursul acesteia. Cum anume?
Realizatorul a făcut un prim pas neinspirat, la Realitatea TV, prin toamna lui 2006, când a acceptat să prezinte jurnalul de ora 21.00 alături de Liana Alexandru, ex-Pătraş. Faimosul “100%”, de la ora 20.00, singurul talkshow independent, “cu misie”, din epoca Năstase, a trecut la ora 22.00.
Atunci când “a intrat pe jurnale” cu Liana Pătraş, Turcescu a performat foarte bine pentru un prezentator de ştiri nepregătit, cum şi era, dar slab şi stângaci faţă de “100%”. Poate de asta, talkshow-ul de la ora 22.00 nu a mai mers, în ciuda tentativelor ulterioare de revigorare.
A greşit managementul televiziunii? Sigur că da. Dar Turcescu s-a risipit apoi într-un număr de preocupări care au făcut din realizator un fel de Gabriela Firea cu pantaloni: directoratul “Cotidianului”, firme care produceau emisiuni TV astăzi uitate, show-uri la radio (aspiraţie legitimă), management Realitatea FM, veleităţi de rocker: a urcat pe scenă alături de nu ştiu ce trupă pentru a zdrăngăni câteva acorduri la chitară. Mult prea multe pentru o zi cu 24 de ore.
Toate acestea au plecat cum au venit. Turcescu a rămas în Realitatea şi în timpul murdarei campanii pentru prezidenţiale, şi după, deşi pe Realitatea te poziţionezi politic chiar şi dacă apari ca invitat. De ce şi-a dat demisia de-abia acum?
“Mai bine mai târziu decât niciodată”, spune o vorbă. Dar, uneori, în materie de reputaţie, nu e aşa.

Articol apărut în ediţia tipărită a ziarului “România liberă” de marţi, 17 august. Trimiterea de pe Romanialibera.ro.

P.S.: Ar fi fost mai mult de vorbit, şi despre episodul Orban, în care Turcescu a spus că ministrul transporturilor (pe vremea aia) l-a ameninţat, pentru a face publică o înregistrare considerată neconvingătoare. Atunci, Mihai Tatulici pare că l-a lăsat în offsaid, în direct, pe realizator. Şi de faptul că Realitatea TV a făcut tot ce a putut să-şi îngroape propria vedetă, care ar fi meritat pusă pe un piedestal ca al lui Larry King sau Jay Leno. Spaţiul din “România liberă” e însă de numai 1.500 de semne. Oricum, mutarea lui Turcescu de a-şi inaugura propriul blog cu anunţul demisiei arată că Robert ştie cum funcţionează lucrurile. Succes, ce să zic?

  1. Eftimie Reply

    Ma scuzi ca sunt cârcotaş da nu ma pot abţine. Aş zice că 50% din brandul Turcescu ar fi şi EuropaFM unde a făcut o emisiune de mare succes, pe vremea când Realitatea părea doar un capriciu al excentricului de Silviu Prigoană.

    Totodată, nu pot să uit, şi oricum va rămâne ca un exemplu de “profesionism” perioada când era director la Cotidianul (prima tură) când avea trei poze în ziar: una pe prima pagina în care se povestea de editorialul său, una în pagina doi în care povestea cu bilele lui şi una în paginile de opinii, în care era călare pe tot headerul. Atunci mi s-a părut că ar fi cel mai megaloman jurnalist român, poate doar Bucurenci i-ar putea face faţă într-o confruntare pentru centura WTF România.

  2. Iulian Comanescu Reply

    Eftimie: Ai dreptate cu Europa FM. Sigur că televiziunea e un vehicul mult mai popular, dar un radio naţional atârnă în balanţă.

    Ce-aş putea spune ca să-mi menţin raţionamentele numai bazându-ne pe Realitatea TV ar fi că Realitatea-Prigoană nu era deloc o cantitate neglijabilă dpdv ratinguri, orice s-ar crede. Făcea 0,5-0,6 pe zi şi “noii orânduiri” i-au luat nişte ani ca să depăşească vizibil aceste ratinguri. Dar, repet, am neglijat efectul Europa FM.

    Cu megalomania ce să zic? Aspiraţia asta către cumulard n-o înţeleg. Nici la el, nici la Gabi Firea. Dar s-ar putea ca alea trei poze să îl fi îmbiat stăpânirea să le pună. Când era la “Cotidianul” trebuia să fie vectorul de marketing TV al ziarului. Printre altele 🙂

Post your thoughts