Logo Business Standard

Asa cum ştiţi, “Business Standard”, viitorul cotidian economic al lui Vîntu, e printre clienţii Comanescu SRL de la 1 martie. Am obţinut permisiunea să arăt aici logo-ul. Hai să comentăm ce ne place şi ce nu.

business_standard_logo_550.jpg

Eu zic că:

– fontul negru e grozav
– fontul gri, cu care scrie “Business”, e aşa şi-aşa
– adresa de Internet pusă orizontal, cu mult alb deasupra, arată boierie şi e bine că arată. Iar faptul că adresa de Internet e scoasă aşa în faţă pune accent pe new media, ceea ce iar e bine.
– logo-ul e prelucrat îngrijit, din font, pentru “Standard”, dar în rest, s-ar mai putea încerca nişte fineţuri şi mermeleli pe toată treaba. Poate se ajunge la o variantă mai rafinată. Sau poate e excesiv…

  1. dave Reply

    Nu stiu de ce, dar site-ul parca rupe putin…. adica mi se pare cam shui asa…. fontu negru mi se pare cunoscut, poate un Guardian mai lucart? Daca ar pune BUSINESS-u intre cei doi 2 cred ca ar fi mai bine, mergand si cu site-ul… nu stiu… in prinicipal arata misto. dar parca nu stiu……… ar mai merge ceva in plus sau in minus. asa, ca o parere de neavizat.

  2. monica L Reply

    …pe gratis pot spune doar atit: spatierea de la Standard are greseli care sar in ochi, de ex distanta dintre n si d
    eu cred ca un boier nu ia caracterele din fonts si gata, ci le prelucreaza vectorial… adica umbla la curburi, serif, spatiere, latime/inaltime in functie de vecinatate.. si mai cred ca fineturile astea-s pentru art directori, ca daca e ziar economic, atunci nici redactorii, nici cititorii nu le percep… sper sa nu enervez, dar asta cred sincer…

  3. Lucian Mindruta Reply

    In principiu e bine sa fie trist, adica serios. Dar nu ne-am lamurit oare ca numele ar trebui sa fie in romana? Uitati-va cum performeaza publicatii si statii cu nume anglo-saxone. Sunt ca instructiunile in engleza la aragazul pe care faci ciorba.
    Erau libere si mai clare:

    Ziarul Afacerilor (The Business Paper)
    Banii Azi (Money Today)
    Cotidianul de afaceri (Business Daily). O frumoasa extensie de brand la Cotidianul, care se si potrivea…

    Doar doi centi ai mei, ca sa zic asa…

  4. Adrian Toca Reply

    M-am speriat prima data cind, obosit fiind, m-am dus direct pe standard.ro, ca sa dau de o firma care repara gsm-uri 🙂
    Nu, arata chiar bine. Iar adresa de net, pusa oarecum indraznet acolo, face toti banii.

  5. jaunetom Reply

    1 Culoarea fontului pentru “business” nu e cea mai fericita. De ce nu o lasi tot neagra? Apoi fontul in sine cred ca ar trebui sa fie acelasi pentru toate cuvintele. Creaza o senzatie subtila de haos daca sunt amestecate.

    2 De ce nu pui un logo destept deasupra adresei de internet? Sau citeva cuvinte intelepte care sintetizeze continutul?

    3 Pentru adresa de internet mai exista si varianta sa o pui bolduita sub titlu. Locul ala liber de deasupra ei nu arata tocmai bine. 🙂

  6. P. Vlad Reply

    Fontul din Standard e grozav, imi place, mi se pare taios si sobru, okay pentru pozitionare. Oricum, Monica are dreptate, mai trebuie bibilit oleaca.

    Si cu asta… ce nu-mi place:

    Nu stiu in ce format va fi ziarul si cat de mare va fi titlul in pagina. Un broadsheet cu titlul asta pe toata latimea… va fi huuuge si cam amenintator.

    Griul din Business e cam suspect si pare oarecum… rusinat, ca si cum ar fi doar o tranzitie spre “Standard” pur si simplu.

    Spatiul de deasupra adresei web: tentatia de a vinde reclama acolo va fi ingrozitoare – si asta va transforma boieria in meschinarie.

    Cat despre titluri in limbi straine – de acord cu Mindruta, e cam ostentativ si cam gomos IMHO, nu simt nevoia sa-mi bage nimeni deshtu’n ochi, slava Cerului ca afacerile nu se fac in kazahstaneza, ca nu pricepeam nimic. 😀

  7. Iulian Comanescu Reply

    Dragii mei,

    Iată încă o discuţie care se poartă la un anumit nivel aici. Cam pentru asta e Netul în sensul bun. Sunt convins că Dragoş, Andreea şi Adrian o să citească cu atenţie comentariile voastre foarte interesante.

    Paşte fericit tuturor.

  8. trustman Reply

    dat fiind ca e un ziar de business, as prefera ca logo-ul sa-mi evidentieze cuvantul business, nu standard. e ca si cum financial time ar scrie mare time si financial mic. din acest motiv, o sa fiu dur si voi spune ca mi se pare cam ratat logo-ul. noroc ca e inca timp de schimbari.

    locul unde e scris adresa de internet nu-mi creaza cine stie ce impresie buna.

  9. sorin c Reply

    standard.ro este un nume de domeniu care nu pare sa aiba vreo legatura cu vintu, decit daca standard group srl craiova e patronata de vintu si eu nu stiu.
    avind in vedere ca se pune accentul pe cuvintul standard, iar adresa de web va fi (?) standard.ro, critica lui trustman mi se pare putin nepotrivita, caci nu e musai ca toate publicatiile de business sa contina cuvintul business sau sa-l evidentieze in mod special.
    paste fericit!

  10. Dacian Reply

    Mie imi aduce a jurnalul national. Cred ca griul din Business e maro si nu imi place. Imi place insa fontul de la Business… Iar ideea “Cotidianul de afaceri (Business Daily). O frumoasa extensie de brand la Cotidianul, care se si potrivea…” e chiar interesanta.

  11. bradutz Reply

    de acord cu trustman; as vrea sa vad business standard pe acelasi rind, cu acelasi font. nu-mi place cum e pozitionata adresa de web, nu stiu de ce, imi da senzatia ca toata constructia e neterminata. altfel, fontul de la standard e fain si recunosc ca nu mi-a sarit in ochi nici o greseala gen ‘distanta dintre n si d’ .

    fontul seamana cu cel de la evening standard, tabloid britanic (aici sper sa nu faca vreo paralela nefericita cunoscatorii presei londoneze). nu e chiar acelasi, dar seamana.

    cit despre ce spune lucian vizavi de nume, nu-mi dau seama daca engleza e o solutie mai proasta decit romanaa, dar cu siguranta n-as alege nici una dintre denumirile propuse de el – prea seamana a variatiuni pe tema ziarul financiar :). si din cate inteleg noul ziar nu va fi o copie, ci noul standard al ziarelor economice. right? :)..

  12. serban Reply

    subscriu si eu parerilor impotriva adresei standard.ro pusa pe acelasi rand. Cred ca ar arata mult mai bine jos, latita mai mult. Nuanta aia de gri nu imi place, stiu ca am tendinte daltoniste dar mie imi aduce a bej…

    Fontul folosit pentru standard este serios, la obiect.

    Paste luminat tuturor!

  13. hammah Reply

    Ce-mi sare in ochi la prima vedere:
    – 3 fonturi diferite
    – accent pe standard in loc de business (gri-ul il face si mai putin vizibil)
    – pozitionare proasta a adresei

  14. Technoludiq Reply

    Mi se pare mie , sau asta e chiar numele ziarului ? Ca nume de ziar este evident cuvantul STANDARD iar business sugereaza ca ar fi vorba de un supliment de afceri al ziarului Standard …
    In ceea ce priveste partea artistica , daca degradau negrul se ajungea la un gri de negru cu care se scria Business si asfel se dadea o impresie de unitate cromatica si se sugera intradevar subtilitate si bun gust , nemaivorbind de profesionalism.
    In rest , succes si cati mai multi bani dlui. Vantu Sorin !
    ( va aduceti aminte in ce hal era scris titlul Romaniei libere de dupa revolutie : stramb , grabnic , neglijent etc. ? )

  15. Florin Reply

    logo-ul are foarte neajunsuri

    – spatiul este foarte prost folosit, prea mult alb, adresa pusa cu mult alb deasupra nu denota boierie, ba din contra consultanta foarte slaba pe partea de identitate, etc . ..

    – 3 fonturi , prea multe

    – fontul folosit la standard (se vrea log id) are foarte multe neajunsuri , literele ocupa spatiu inegal, . . .

    – folosirea cuvantului standard de 2 ori este o iar o mare greseala.

    in concluzie nu cred ca se poate numi logo ce este prezentat mai sus . ..

  16. radu ionescu Reply

    este unul din cele mai slabe logouri pe care le-am vazut in ultimul timp.

    si cel mai trist mi se pare lipsa completa de strategie care se ascunde in spatele “desenarii” lui. comentariile de pana acum o spun foarte bine – accent pe standard + 3 fonturi il fac sa para opera unui junior care a desenat fara sa stie sau sa inteleaga despre ce produs este vorba.

    nu e de mirare ca o agentie cu abordare extrem de strategica precum Brandient sau Grapefruit aloca saptamani/luni pentru analiza si strategie pana sa deseneze o linie. Da, nu sunt ieftini, dar tocmai pentru ca aduc valoare.

    Sper ca e doar un draft, pt ca am incredere in business standard si oamenii de acolo. BTW, stiu ca e o discutie mai veche, dar mi-ar fi placut sa pot prescurta numele (ca la zf) – BS e insa un acronim impantenint din pacate…

  17. Iulian Comanescu Reply

    Ceea ce ma amuza e relatia invers proportionala intre portofoliul fiecarui participant la discutie si aplombul critic 🙂

    Radu, poti sa-mi spui trei cotidiene desenate de Brandient si Grapefruit si rezultatele deosebite ale actiunii? Singurul pe care-l stiu e “Gandul”, prima forma, creatia Grapefruit, care a asigurat niste solzi pentru ideologia de dinozaur a ziarului 🙂

    In sensul asta a fost adecvat, la fel de old-fashioned ca si ideile lui CTP si ale consiliului sau director, care au produs o gaura de 1,2 milioane, la sfarsitul anului trecut. Cat de atent trebuie sa fii ca sa produci un asemenea monstru? Eu acord Grapefruit prezumtia de lipsa de experienta. Poate ca au fost convinsi de client sa faca niste lucruri care altfel nu le-ar fi trecut prin cap.

  18. Z Reply

    Culoarea de la cuvantul Business si de la site este oribila. Un fel de latte care nu se potriveste cu negrul de la Standard.

    Intrebare stupida: Cei de la Standard Grup SRL din Craiova stiu ca logo-ul asta include numele site-ului lor?

  19. radu ionescu Reply

    Iulian – daca tu crezi ca exista firme de branding specializate in telecom, altele in lactate si altele in ziare, inseamna ca nu intelegi industria. Exista o singura specializare – in branding de TV – pentru ca implica si motion graphics care este in sine o munca foarte specializata.

    Crezi ca Brandient a mai lucrat in telecom inainte de Astral? Sau in lactate inainte de Fulga?!? Nu stiu nici daca Pentagram a mai lucrat in media scrisa inainte sa refaca Times luna trecuta.

    Ai primit in comentarii observatii foarte obiective si punctuale – daca raspunsul tau este “voi nu stiti ca n-aveti in portofoliu” e treaba ta. I really don’t give a f despre ce faceti voi cu feedbackul strans, eu incercam doar sa ajut, la fel ca toti ceilalti care au comentat.

  20. Iulian Comanescu Reply

    Radu: de ce imi faci procese de intentie? Am spus doar ca nici o firma de branding nu are credentiale in materie de presa. Exemplul Grapefruit e mai curand negativ, desi, repet, cred ca problema lor e mai curand faptul ca au respectat prea bine indicatiile depasite ale conducerii Gandul.

    Nu contest utilitatea de principiu a firmelor de branding, dar vei fi de acord cu mine ca successele de presa din ultimii ani, orice-ar insemna asta, s-au facut fara ele.

    Sunt putin iritat de intorsatura pe care a luat-o discutia, fiindca, iata, lumea a inceput sa vada trei fonturi in logo si bej acolo unde nu e. Prima parte a fost pe un anumit palier profesional, acum vad ca s-au starnit “specialistii”.

  21. radu ionescu Reply

    Brandingul este despre procese si despre strategie, si da, experientele in industrie ajuta, insa nu sunt eliminatorii.

    again – brandient nu avea credentiale in telecom cand a facut Astral sau in lapte cand a facut Fulga.

    una peste alta – n-are sens sa ducem discutia in ce este sau ce nu este brandingul.

  22. Oana Reply

    Business Standard e un brand nou insa ce nu imi place e ideea http://www.standard.ro

    Stiu ca viitorul cotidian alaturi de celelate membre din divizia de business vor fi reunite in moneyline.ro sau cel putin asa anunta trustul.
    Oricum un logo ar trebui sa fie daca nu relevant cel putin placut.
    Ei bine, in ompinia mea nu se ridica la 9 in ambele cazuri.

    Dar stiu nu sunt expert in branding, sunt doar un viitor cititor.

  23. gabriel Reply

    Acum, dupa ce s-a linistit lumea, sa zic si eu: Logo echilibrat, bun, dar nu te face sa zici “wow!”. Fontul nu seamana cu nustiuce tabloid englez ci cu cel de la EVZ. “Standard” e un cuvant de impact, vizibil si nou in media romaneasca, chiar daca in prima instanta se pronunta mai greu (din cauza celor trei duble consoane), iar alegerea de a pune accentul vizual pe el si nu pe business e interesanta. Adresa de “new media” nu e obligatoriu sa ramana acolo, dar e f bine ca exista. Cel mai important va fi insa echilibrul logo-ului cu intraga pagina I. Succes!

  24. Gina Reply

    Culorea bej (denumita general asa) este foarte trendy nu numai in lumea ziarelor si revistelor economice. Multe tabloide au renuntat la combinatiile de rosu/negru in favoarea lui bej/grena sau bej/bleumarin. In mod special pentru a se diferentia de ziarele de scandal. Ce procente au folosit (mai mult sau mai putin yellow, mai mult sau mai putin cyan) difera, iar acest logo fiind doar un test, sigur se va mai lucra.
    Imi place fontul de la “standard”; imi place alaturarea website-ului.
    Nu imi plac: fontul, dimensiunea, pozitionarea, verzalele… cuvantului “business”. Dar cea mai mare problema mi se pare fontul si faptul ca a fost lucrat doar din tastatura.
    Desigur, ar trebui sa vedem toata pagina, dimensiunea paginii si alte amanunte ca sa ne putem da cu parerea competent. Oricum, multumim de intrebare Iulian :))

  25. marshall matlock Reply

    Ce spun expertii externi:

    I like the contrast between the sans serif type and the clarity of
    the Dynasty typeface. I also like the way you tucked the word
    “BUSINESS” between the “t” and “d.” The kerning on the faces work
    well.

    So you have my take on this. Personally I like the contrast, letter
    forms and hope the quality of the news print does it justice.

    Marshall Matlock
    competition director
    Society for News Design
    USA

  26. Molie Reply

    Eu nu o sa dau nici un sfat. Si poate o sa par egoist, sau cum vreti voi, dar mai oameni buni, nu mai vindeti ponturi asa degeaba. Ca voi le dati idei pentru care ar trebui sa plateasca bani buni, si ei vor face bani buni imbunatatind gratuit logo-ul. poate sunt prea materialist, dar mi se pare o prostie enorma din partea dumneavoastra, in schimb il felicit pe cel cu ideea de a cere opiniile pe blog. Daca imi spune k nu s-a gandit la marketing nicio clipa, o sa cer sa imi fie sters comentariul. Si ink o data, nu va suparati aiurea dar eu asa privesc lucrurile.

Post your thoughts