Libertatea fără echipa Halpert: creştere de 1,7 %

BRAT a publicat şi datele pe ianuarie-martie, pentru “Libertatea”. Ziarul are o medie de 283.391 exemplare difuzate, deci a crescut uşor după plecarea echipei de bază la “Click!”. Bomba a explodat pe 16 octombrie 2006.

O comparaţie riguroasă:

Octombrie 2006 vs. octombrie 2005: 275.252/263.534
Noiembrie 2006 vs. noiembrie 2005: 278.643/287.079
Decembrie 2006 vs. decembrie 2005: 257.890/267.791
Ianuarie 2007 vs. ianuarie 2006: 255.937/251.824
Februarie 2007 vs. februarie 2006: 282.359/259.967
Martie 2007 vs. martie 2006: 309.727/303.121.

Media: 276.735 vs. 272.219, adică o creştere de 1,7 %.

S-ar putea să mă înşel eu, dar 309.727 e cel mai mare tiraj mediu pe ediţie auditat vreodată de BRAT?

Asta nu înseamnă că echipa care a plecat e mai proastă decât cea a Anei Niţă, care a rămas/s-a format, ci mai curând e o concluzie despre ce va să zică forţa publisherului în cazul unui tabloid şi cât contăm noi, “numele” care se ştiu între ele din presă, în faţa publicului.

“Click!”, ziarul făcut în prezent de echipa Halpert, nu o duce, de altfel, deloc rău. E devreme ca să analizăm performanţa lui, conform BRAT, fiindcă ziarul s-a lansat de-abia pe 9 martie 2007, deci cifrele lui vor fi disponibile de-abia cândva prin toamnă. “Averea”, ziarul pe care s-a construit “Click!”, a avut de altfel o creştere spectaculoasă din momentul când s-a transformat din cotidian economic în tabloid şi a continuat să crească după preluarea de către echipa Halpert. În plus, cifrele neoficiale pe care le am despre “Click!” spun că ziarul vindea 50-60.000 acum câteva săptămâni.

  1. iann Reply

    daca te referi la cotidiane, asta e “cel mai mare tiraj mediu pe editie” mai bine zis media lunara de exemplare difuzate pe aparitie [adica exemplarele vandute plus gratuitati].
    daca te referi la publicatii in general cred ca recordul il detine practic in bucatarie cu 461.156 in aprilie 2001 dar nici 322.360 in martie 2006 nu e de colo.

  2. Adriana Popescu Reply

    Şi noi am trecut de vreo 2 ori prin plecări masive şi nu am murit. Din contră… Dacă brandul e înşurubat pe piaţă, totul e ok. Cu sau fără Halpert, Libertatea e bine fixată în conştiinţa colectivă. Ca să spun aşa, sunt pline mijloacele de transport în comun de cititori, de la puştani şi până la babe. Pe niciunul, însă, nu l-am văzut citind Click.

  3. Andone Reply

    Buna ziua,

    Exista vreo sansa pentru aparitia unui nou cotidian ?

    Mai corect ( legat si de comentariul Adrianei Popescu …referitor la puterea
    brandului ) , ce sanse de “insurubare” ar avea un nou cotidian ?

  4. iann Reply

    pai cancan s-a insurubat pana acum bine, ramane sa si confirme. business standard ataca si el zona economica. sau vrei dastea, quality, ca aud ca ultima ora se relanseaza si vrea sa ajunga la 20,000 de copii vandute brrr 🙂

  5. Iulian Comanescu Reply

    Andone, Adriana: Eu cred in cifrele alea pe care le-am dat la Click. Vad ca Iann spune si despre Can-Can ca functioneaza, iar el stie ce zice in general. Reiese ca lumea vrea tabloide.

    L-am intrebat odata pe Adrian Halpert de ce si mi-a zis ca sunt oameni care pur si simplu isi cumpara mai mult de un titlu. Milionul ala si jumatate de cititori ai “Libertatii” are probabil bani si de un al doilea ziar. Asta e un semn de prosperitate relativa.

    Iann: Si cum se misca “Business Standard”? Uite ca eu le-am facut consultanta, da’ nu stiu 🙂

  6. Mihai B. Reply

    Ce e asa de surprinzator? Libertatea o poate citi si un copil de clasa a 5-a. De scris o poate scrie cineva de cel mult doua ori mai ‘avansat’ decat cititorul mediu, ceea ce ne duce la un nivel de clasa a 10-a. Echipa? Personalitati?! Unde?

  7. g@br! Reply

    Ar trebui luat in considerare ca “Libertatea” a avut o campanie destul de agresiva anul asta, speriati probabil de amenintarea “Click”.
    Eu zic ca in urmatorul semestru “Libertatea” va scadea putin.

    P.S. “off the record”sincere felicitari departamentului de distributie Ringier.

Post your thoughts