Libertatea fără echipa Halpert: creștere de 1,7 %

BRAT a publicat și datele pe ianuarie-martie, pentru “Libertatea”. Ziarul are o medie de 283.391 exemplare difuzate, deci a crescut ușor după plecarea echipei de bază la “Click!”. Bomba a explodat pe 16 octombrie 2006.

O comparație riguroasă:

Octombrie 2006 vs. octombrie 2005: 275.252/263.534
Noiembrie 2006 vs. noiembrie 2005: 278.643/287.079
Decembrie 2006 vs. decembrie 2005: 257.890/267.791
Ianuarie 2007 vs. ianuarie 2006: 255.937/251.824
Februarie 2007 vs. februarie 2006: 282.359/259.967
Martie 2007 vs. martie 2006: 309.727/303.121.

Media: 276.735 vs. 272.219, adică o creștere de 1,7 %.

S-ar putea să mă înșel eu, dar 309.727 e cel mai mare tiraj mediu pe ediție auditat vreodată de BRAT?

Asta nu înseamnă că echipa care a plecat e mai proastă decât cea a Anei Niță, care a rămas/s-a format, ci mai curând e o concluzie despre ce va să zică forța publisherului în cazul unui tabloid și cât contăm noi, “numele” care se știu între ele din presă, în fața publicului.

“Click!”, ziarul făcut în prezent de echipa Halpert, nu o duce, de altfel, deloc rău. E devreme ca să analizăm performanța lui, conform BRAT, fiindcă ziarul s-a lansat de-abia pe 9 martie 2007, deci cifrele lui vor fi disponibile de-abia cândva prin toamnă. “Averea”, ziarul pe care s-a construit “Click!”, a avut de altfel o creștere spectaculoasă din momentul când s-a transformat din cotidian economic în tabloid și a continuat să crească după preluarea de către echipa Halpert. În plus, cifrele neoficiale pe care le am despre “Click!” spun că ziarul vindea 50-60.000 acum câteva săptămâni.

8 thoughts on “Libertatea fără echipa Halpert: creștere de 1,7 %”

  1. daca te referi la cotidiane, asta e “cel mai mare tiraj mediu pe editie” mai bine zis media lunara de exemplare difuzate pe aparitie [adica exemplarele vandute plus gratuitati].
    daca te referi la publicatii in general cred ca recordul il detine practic in bucatarie cu 461.156 in aprilie 2001 dar nici 322.360 in martie 2006 nu e de colo.

  2. Și noi am trecut de vreo 2 ori prin plecări masive și nu am murit. Din contră… Dacă brandul e înșurubat pe piață, totul e ok. Cu sau fără Halpert, Libertatea e bine fixată în conștiința colectivă. Ca să spun așa, sunt pline mijloacele de transport în comun de cititori, de la puștani și până la babe. Pe niciunul, însă, nu l-am văzut citind Click.

  3. Buna ziua,

    Exista vreo sansa pentru aparitia unui nou cotidian ?

    Mai corect ( legat si de comentariul Adrianei Popescu …referitor la puterea
    brandului ) , ce sanse de “insurubare” ar avea un nou cotidian ?

  4. pai cancan s-a insurubat pana acum bine, ramane sa si confirme. business standard ataca si el zona economica. sau vrei dastea, quality, ca aud ca ultima ora se relanseaza si vrea sa ajunga la 20,000 de copii vandute brrr 🙂

  5. Andone, Adriana: Eu cred in cifrele alea pe care le-am dat la Click. Vad ca Iann spune si despre Can-Can ca functioneaza, iar el stie ce zice in general. Reiese ca lumea vrea tabloide.

    L-am intrebat odata pe Adrian Halpert de ce si mi-a zis ca sunt oameni care pur si simplu isi cumpara mai mult de un titlu. Milionul ala si jumatate de cititori ai “Libertatii” are probabil bani si de un al doilea ziar. Asta e un semn de prosperitate relativa.

    Iann: Si cum se misca “Business Standard”? Uite ca eu le-am facut consultanta, da’ nu stiu 🙂

  6. Ce e asa de surprinzator? Libertatea o poate citi si un copil de clasa a 5-a. De scris o poate scrie cineva de cel mult doua ori mai ‘avansat’ decat cititorul mediu, ceea ce ne duce la un nivel de clasa a 10-a. Echipa? Personalitati?! Unde?

  7. Ar trebui luat in considerare ca “Libertatea” a avut o campanie destul de agresiva anul asta, speriati probabil de amenintarea “Click”.
    Eu zic ca in urmatorul semestru “Libertatea” va scadea putin.

    P.S. “off the record”sincere felicitari departamentului de distributie Ringier.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *