Libertatea, 600.000, vineri 2 martie – Gusti şi Romaşcanu comentează (updated)

După ce Gusti Roman a anunţat aici că “Jurnalul” a distribuit 150.000 de exemplare cu insert de CD Gică Petrescu, dinspre “Libertatea” îmi vine informaţia că primul ziar liber al revoluţiei române trage vineri, 3 martie 2 martie, 600.000 de exemplare. Nu e nici un insert special, e doar ziua cu ghid TV/supliment de week-end, când toate ziarele vând mai mult. Tirajele astea apar la “Libertatea” doar de sărbători. De data asta, nu cred să fie vorba de o bombă de presă.

E drept că informaţia coafează “Libertatea”, dar, fiindcă are o valoare intrinsecă, am pus-o aici 🙂

UPDATE: A sosit şi replica la replică, a “Jurnalului” (Gusti Roman): “Iulian, Libertatea ajunge vineri la tirajul asta pt ca are talon 7 magic. care e un insert mai mult decit special.” Vedeţi de ce am marcat informaţia ca PR? Eu n-am de unde să le ştiu pe toate 🙂

UPDATE 2: UPS, intră şi Lucian Romaşcanu (director executiv “Libertatea” ş.a.) cu precizări, se dovedeşte că informaţia neoficială pe care am obţinut-o e corectă:

“Iulian,

1. Informatia corecta este 601.012 ex 🙂
2. Substanta stirii este ca pe o piata ce se cam strange Libertatea creste si tipareste cifra cu pricina in premiera in aceasta perioada (a mai facut-o, dar cu programul TV de sarbatori, cum bine ziceai)
3. Apropont de inserturi, 7 Magic e la a patra editie si nu s-a mai intamplat tirajul asta asa ca ne dam si noi mari! 🙂
4. Fiind pe piata de presa, nu cred ca are rost sa facem comparatie intre tirajul ziarelor si tirajul CD-urilor. Asta-i alta industrie… Pacat ca s-a prapadit Gica, s-ar fi bucurat.”

  1. Gusti Reply

    Iulian, Libertatea ajunge vineri la tirajul asta pt ca are talon 7 magic. care e un insert mai mult decit special.

  2. Lucian Reply

    Iulian,

    1. Informatia corecta este 601.012 ex 🙂
    2. Substanta stirii este ca pe o piata ce se cam strange Libertatea creste si tipareste cifra cu pricina in premiera in aceasta perioada (a mai facut-o, dar cu programul TV de sarbatori, cum bine ziceai)
    3. Apropont de inserturi, 7 Magic e la a patra editie si nu s-a mai intamplat tirajul asta asa ca ne dam si noi mari! 🙂
    4. Fiind pe piata de presa, nu cred ca are rost sa facem comparatie intre tirajul ziarelor si tirajul CD-urilor. Asta-i alta industrie…Pacat ca s-a prapadit Gica, s-ar fi bucurat.

  3. catalin tolontan Reply

    Lucian:
    Salut, e nitel riscant sa spui cu malitie ca tirajul Jurnalului e un tiraj de CD-uri, nu de ziare. Ti s-ar putea raspunde ca Libertatea are un tiraj de taloane si ca un alt produs Ringier, Compact, nu are deloc tiraj, de vreme ce ziarul e oferit gratuit.
    Te contrazic: e aceeasi industrie. Cit e continut, cit e marketing si cit sint suplimente (in promotii, carti sau cd-uri) in viata unui produs nu poate spune nimeni cu precizie.
    Iti spun toate acestea pt ca am observat ca de la venirea ta Ringier a renuntat la calomnierea competitorilor (au mai ramas doar mici ironii),sesizind probabil ca aceste atacuri aduc deservicii industriei, nu unui titlu. Multumesc!

  4. Iulian Comanescu Reply

    Cătălin: Îl ştiu pe Romaşcanu destul de bine. S-a terminat cu războiul comunicatelor, “dezvăluirile” şi nuşce. În schimb, da, e un tip ironic. Îi plac Păstorel Teodoreanu şi papanaşii. Şi cum şi ţie-ţi plac cămăşile cadrilate, o să vezi că n-o să mai fie cum a fost.

  5. Lucian Reply

    Catalin,

    Tine comentariul meu in zona “rautacismelor” prietenesti, inevitabile in acest caz, vazand galagia legata de succesul celor 150.000 CD-uri. In rest, fiecare ne facem treaba cum putem mai bine, si iata ca putem! (iar ne dam mareti)

    Lucian

    PS Si totusi, pe cine sa editam in 600.000 de CD-uri? Iulian, idei? 🙂

  6. Iann Reply

    Ok vineri, ghid TV, promotie, 7 magic, libertatea si prosport si-au unit fortele, etc. Dar probabil ca multa lumea din piata asta stie ca ringier impinge pe piata (isi permite sa) mult mai multe exemplare decat se vand efectiv. Ceea ce nu e un lucru rau. Din pacate nu cifrele vandute pe o zi conteaza (poate doar ca pr sau ca argument ulterior in vanzarea de advertising) ci media pe luna. Si tabelul de la la brat arata ca sa zicem in aprilie 2006, Libertatea a tiparit in medie pe editie 357.593 si a vandut 293.941 (in luna asta a vandut cel mai bine pe 2006 potrivit datelor partiale).
    Credeti ca anul asta, in martie o sa ajunge sa vinda libertatea 400,000 copii? Sau sperati mai mult domnule Romascanu?

  7. Iulian Comanescu Reply

    Iann: 293 de mii? Păi erau puţin sub 250 în ultimul BRAT… îţi dai seama ce PR le-ai făcut? Acum, în prag de lansare Click… chiar aşa, mă gândeam de ce am primit informaţia cu 600 de mii taman acum. Gică Petrescu e un motiv, Răzvan Corneţeanu, un altul. Orice altă asemănare dintre cei doi e, desigur, pur întâmplătoare şi involuntară.

  8. Iann Reply

    Nu le-am facut nici un fel de PR. Astea sunt cifrele. Doar ca aseara cred ca eram obosit si am zis ca in aprilie au vandut cel mai mai bine. Nu m-am uitat bine pentru ca in martie au vandut 301.780 medie pe editie.
    Ca sa fiu mai bine inteles:
    in martie 2006 au tiparit 342.189 si au vandut 301.780 exemplare
    in aprilie 2006 au tiparit 357.593 si au vandut 293.941 exemplare
    Da, in septembrie au tiparit 310.892 exemplare si au vandut 252.500 exemplare.

    Dar suntem din nou in martie magic. Depaseste ori ba libertatea 350-400 copii vandute (pe luna) ca pe zi probabil se va intampla in vinerea (a cata o fi din postul asta, dinaintea duminicii orbului, sau o fi a vamesului si fariselui)?

  9. Lucian Reply

    Iann,

    1. Promotiile Libertatea au mers, cel putin anul trecut, mai bine primavara decat toamna. Oricum, sunt nenumarati factori care decid: vremea, “galagia” (in toamna zgomotul promotiilor e mai mare, deci mesajele sunt mai aglomerate) si, nu in ultimul rand, subiectele.

    Deci, considerand urmatoarele premize (cateva doar):

    – experienta anului trecut
    – motivatia noii echipe
    – cifrele la zi
    – ziarul – mai bun (zic si neutrii)
    – subiectele – relativ generoase

    mergem cu gandul (si speranta:)) ca 2007 ar trebui sa fie mai bun ca 2006

    2. Despre fortarea tirajelor in promotii: anul trecut returul a fost de cca. 13% in martie ceea ce este mult sub media pe industrie. Ceea ce nu e neaparat bine…

  10. Iulian Comanescu Reply

    Adrian B: Dammit, mersi, omule. A trebuit să ne batem pân-acu în filozofii ca să vii tu să remarci evidentul? Uite că a trebuit 🙂

  11. Iann Reply

    @Lucian nu ma intelege gresit. Ma bucur pentru orice produs/editura care performeaza. Dar mai e ceva pana cand o sa vindeti 600.000 copii editie/luna etc. Crezi ca veti avea anul asta pentru Libertatea vanzari medii de 280.000 pe luna? Sau veti depasi 300.000? Cat poti sa cresti pe promotia asta 30-40%?
    Ia argumentele de genul experienta, echpa cred ca sunt generale si tin de fiecare echipa de management, nu neaparat de media.
    Apropo postul ala de la business developer de divizia de reference mai e liber? Ca parca doamna de la HR pleca inspre alt trust?

Post your thoughts