Liber la branduri pe TV

CNA a dat liber la știri despre companii, în televiziuni, relatează Realitatea TV. Sună opac, dar e important, fiindcă uzanțele (mai curând decât reglementările) din televiziunile românești sunt, în materie, draconice. De pildă, “Bazar” de pe TVR 2 a avut o emisiune despre Tokyo, cu imagini de la Clădirea Apple și Sony Building. Sunt două monumente ale arhitecturii hi-tech, despre care nu ai cum vorbi fără să arăți logo-ul și alte elemente corporate. Emisiunea a apărut pe post cu respectivele cadre blurate, ceea ce e absurd.

În alte părți nu se face așa. Am filmat în toamna trecută la București cu Steffen Seibert, de la ZDF, hostul jurnalului de seară. Fiindcă tema era intrarea României în UE și creșterea economică, Steffen a vrut să oprească în Romană și să filmeze sticla aceea de Coca-Cola care se umple și golește, dar și alte panouri. M-am mirat și l-am întrebat: la voi nu se consideră reclamă mascată? Cum adică? m-a înterbat omul. Păi n-aveți o regulă de genul “nu e voie mai mult de x secunde, logo întreg, în cadru”?

Steffen m-a privit foarte ciudat, nu auzise în viața lui de așa ceva. E totuși un tip care lucrează de zeci de ani la una din cele două mari televiziuni publice din Germania.

În general, regulile cu privire la prezența brandurilor pe TV se vor relaxa, din cauza noilor reglementări europene cu privire la plasarea de produse și tot restul. Spectatorul va fi mai puțin agresat de calupuri de reclamă, dar mai ușor de inoculat prin tot felul de modalități neconvenționale de branding. Un liberal ar putea susține că e bine, iar un stângist, că marile concernuri și-au impus interesele și vor transmite mesaje aproape subliminale.

Share this...
Email this to someoneShare on LinkedInShare on RedditTweet about this on TwitterShare on Facebook

3 thoughts on “Liber la branduri pe TV”

  1. Inseamna ca vor permite si antireclama in scurt timp? Ma refer la spoturile unei companii in care numeste articolul unei alte companii si il desfiinteaza.

  2. eu cel mai tare ma chinui sa denumesc masina, autoturismul, vehiculul alb, rosu, negru, cand e clar ca e dacia care a intrat in mercedes..si mai bluram si orice semnalmente …na, scriu din alea cu accidente

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *