Lansarea Psychologies creeaza o noua nisa pe piata revistelor

Edipresse-AS a achizitionat de la Favin licenta “Psychologies” si lanseaza titlul in Romania la anul. Vestea e interesanta nu numai deoarece Cristina Simion ajunge la un portofoliu de 18 titluri, daca nu ma-nsel, ci si fiindca se creeaza o nisa noua pe piata, cam la modul la care psihiatrii spun: “Trebuie doi pentru o realitate”. Stim ca Grupul “Catavencu” a cumparat recent “Psihologia azi”, un titlu independent care statea destul de bine, cu aproape 14.000 vandute in ultimele cifre BRAT si vreo 90.000 de cititori.

300_psychologies_franta.jpg

Interesant e ca Edipresse-AS e in felul asta pe curs de coliziune cu Vintu. Cristina Simion spunea in ymterviul pe care a avut dragalasenia sa mi-l acorde ca urgia Vintu-Patriciu a lasat-o doar fara doi oameni. Romani, lasati aparatele de Internet deschise, urmeaza un comunicat important pentru tara (peste cateva saptamani)…

Cateva date despre “Psychologies”, din comunicatul de presa Edipresse-AS, si consideratii docte despre noua nisa, la care se adauga o problema de nume:

Dinamica vietii de familie, mobilitatea profesionala crescuta, nevoia de repere personale, valorile in schimbare, aparitia de noi tipuri de spiritualitate, toate acestea sunt doar cateva dintre subiectele pe care „Psychologies” le abordeaza intr-o maniera accesibila, prietenoasa si calda. Cu sprijinul unor experti recunoscuti, lideri in domeniul psihologiei comportamentului, personalitatii si relatiilor interumane, revista este un ghid care ajuta cititorii sa-si gaseasca o viata tot mai implinita si mai plina de sens.

Cititorii „Psychologies” sunt in majoritate femei cu varste cuprinsa intre 30 si 40 de ani cu studii superioare, cu resedinta urbana, cu venituri medii si mari. Cititoarea este deschisa, activa, interesata in dezvoltarea personala si pune accent pe relationare si comunicarea emotiilor. In primul rand, are o atitudine pozitiva asupra vietii si e dornica sa gaseasca moduri noi de a-si imbunatati viata.

„Psychologies” a fost relansata in 1998 in Franta si s-a bucurat de un enorm succes in ultimi 10 ani, cu un tiraj de peste 350 000 de exemplare si locul 2 in topul publicatiilor lunare din punct de vedere al veniturilor din publicitate. In ultimii 2 ani Psychologies s-a lansat in Spania , Italia, Marea Britanie, Rusia, China si urmeaza sa fie lansata in Africa de Sud.

O alaturare a celor doua coperte spune destule despre punctele tari ale celor doua reviste, cred eu:

psychologies_psihologia_azi.jpg

Asa cum se poate vedea, un titlu autohton are a se lupta cu sex-appeal-ul unor dive ca Mihaela Radulescu, pe care as numi-o un cosmar din care nu se poate trezi Turcescu, in ipostaza de pe coperta titlului recent achizitionat de Vintu. Comparatia cu Nathalie Baye, proaspata, imperfecta, atragatoare si ludica, spune destule prin ea insasi. Ne asteptam la tipar foarte bun, poze frumoase de-afara si alte atuuri specifice know how-ului international si expertizei Edipresse-AS in materie de reviste. De partea cealalta, “Psihologia azi” va capata posibil la Vintu o coperta in loc de mazgaleala de mai sus si vine cu experienta in piata locala a unor oameni. Tirajul si audienta moderata a revistei par a tine mai curand de limitarile publisherului mic (Capricorn) pe care l-a avut pana acum, decat de lipsa resurselor intelectuale si jurnalistice.

“Psychologies” are in schimb o problema de brand, e drept surmontabila. Psihologia.ro e a lui “Psihologia azi” si stau si ma gandesc ce-ar mai putea fi inventat pe langa. “Psihologia azi” e, banuiesc, ceva inventat, iarasi, de Capricorn fiindca altcineva avea deja “Psihologia”. Facem concurs de nume? Ar putea fi ceva de genul:

– Psihologia practica
– Psihologia pentru toti
– Revista de (mic, sus) Psihologie.

Post your thoughts