Kate + William reloaded: reflecţii de nuntolog

Dat fiind tot că m-am plimbat de dimineaţă pe la Realitatea şi B1 pentru nunta lui Kate cu Prinţul William, dea-mi-se voie să împărtăşesc şi-aici câteva lucruri care m-au interesat în orele cât mi-am făcut lecţiile pentru transmisii şi în transmisiile propriu-zise. Aflaţi, deci, de la un nuntolog omologat că:

  • Steguleţele britanice au ajuns la preţul de 5 lire/bucată (vreo 25 RON) înaintea nunţii, de pe la 1 liră-1,5 lire. Ce crezi că ni s-ar întâmpla, userule, dacă tu şi cu mine am ieşi pe Calea Victoriei cu nişte steguleţe tricolore şi am încerca să le vindem nu cu 5 lire, ci cu 5 lei?
  • Primarul Londrei, Boris Johnson, e fan bicicletă (ca şi mine, mai nou), merge la serviciu cu ea şi le-a făcut cadou lui Kate şi William un tandem (bicicletă cu două locuri). Mutatis mutandis, cum ar fi ca Sorin Oprescu să le dea un atare velociped lui Traian Băsescu şi Emil Boc? Şi cine credeţi c-ar sta pe locul din faţă?
  • Presa britanică a remarcat absenţa unor foşti primi-miniştri de pe lista cu invitaţi, ca şi pe a lui Barack Obama sau Nicolas Sarkozy. E o nedumerire benefică pentru Casa Regală britanică: cum era ca tabloidele să se-ntrebe ce caută atâţia politicieni la nuntă? Aşa, Regina Elisabeta şi organizatorii au dat intimitatea lui Kate şi a lui William pe un moment de intimitate al Casei Regale cu poporul.
  • Kate Middleton şi Prinţul William

    Kate Middleton şi Prinţul William

  • Ştiţi poza de mai sus? Cu siguranţă că da. E făcută de Mario Testino, probabil cel mai cunoscut fotograf glamour din lume, face parte din kitul de presă şi pân-aici ar putea fi vorba de imagine executată corect. Însă Testino a fost şi fotograful predilect al Dianei; azi, “The Sun” se lasă înduioşat de conexiunea obţinută prin intermediul imaginii şi publică poza devenită iconică de mai sus cu titlul “Mama ar fi fost atât de mândră…”. Dacă faci aşa ceva cu un tabloid britanic chiar că eşti bun.
  • Nunta nu e doar o lovitură de imagine pentru Casa Regală şi Marea Britanie, ci şi un prilej de asociere de brand să zicem virală. The Guardian povestea că în preajma lui Westminster Abbey au început să apară simpli cetăţeni cu coroane galbene de carton, distribuite de un “lanţ de hamburgeri cu denumire regală”. Presupun că e vorba de Burger King, care a reuşit să se împărtăşească din simpatia lui Kate şi a lui William.
  • E unul din puţinele puncte marcate de americani într-un meci ad-hoc, în care presa de peste Atlantic a fost cuprinsă de nebunie în privinţa nunţii regale. Dac-ar fi să fiu incorect politic – şi pot fi, nepedepsit, pe tema asta, în România -, aş spune că e o revanşă pentru 1776. Tot The Guardian remarca, răutăcios, că îţi ajunge un accent britanic pentru ca să primeşti un contract de 100 de mii de lire şi titulatura de expert invitat la un canal important TV din America. E unul jur că nu m-am vândut nici la Sorin Ovidiu Vîntu, nici la Fraţii Păunescu, în cele două intervenţii. Cât despre accentul britanic…

Post your thoughts