Kate + William reloaded: reflecții de nuntolog

Dat fiind tot că m-am plimbat de dimineață pe la Realitatea și B1 pentru nunta lui Kate cu Prințul William, dea-mi-se voie să împărtășesc și-aici câteva lucruri care m-au interesat în orele cât mi-am făcut lecțiile pentru transmisii și în transmisiile propriu-zise. Aflați, deci, de la un nuntolog omologat că:

  • Stegulețele britanice au ajuns la prețul de 5 lire/bucată (vreo 25 RON) înaintea nunții, de pe la 1 liră-1,5 lire. Ce crezi că ni s-ar întâmpla, userule, dacă tu și cu mine am ieși pe Calea Victoriei cu niște stegulețe tricolore și am încerca să le vindem nu cu 5 lire, ci cu 5 lei?
  • Primarul Londrei, Boris Johnson, e fan bicicletă (ca și mine, mai nou), merge la serviciu cu ea și le-a făcut cadou lui Kate și William un tandem (bicicletă cu două locuri). Mutatis mutandis, cum ar fi ca Sorin Oprescu să le dea un atare velociped lui Traian Băsescu și Emil Boc? Și cine credeți c-ar sta pe locul din față?
  • Presa britanică a remarcat absența unor foști primi-miniștri de pe lista cu invitați, ca și pe a lui Barack Obama sau Nicolas Sarkozy. E o nedumerire benefică pentru Casa Regală britanică: cum era ca tabloidele să se-ntrebe ce caută atâția politicieni la nuntă? Așa, Regina Elisabeta și organizatorii au dat intimitatea lui Kate și a lui William pe un moment de intimitate al Casei Regale cu poporul.
  • Kate Middleton și Prințul William

    Kate Middleton și Prințul William

  • Știți poza de mai sus? Cu siguranță că da. E făcută de Mario Testino, probabil cel mai cunoscut fotograf glamour din lume, face parte din kitul de presă și pân-aici ar putea fi vorba de imagine executată corect. Însă Testino a fost și fotograful predilect al Dianei; azi, “The Sun” se lasă înduioșat de conexiunea obținută prin intermediul imaginii și publică poza devenită iconică de mai sus cu titlul “Mama ar fi fost atât de mândră…”. Dacă faci așa ceva cu un tabloid britanic chiar că ești bun.
  • Nunta nu e doar o lovitură de imagine pentru Casa Regală și Marea Britanie, ci și un prilej de asociere de brand să zicem virală. The Guardian povestea că în preajma lui Westminster Abbey au început să apară simpli cetățeni cu coroane galbene de carton, distribuite de un “lanț de hamburgeri cu denumire regală”. Presupun că e vorba de Burger King, care a reușit să se împărtășească din simpatia lui Kate și a lui William.
  • E unul din puținele puncte marcate de americani într-un meci ad-hoc, în care presa de peste Atlantic a fost cuprinsă de nebunie în privința nunții regale. Dac-ar fi să fiu incorect politic – și pot fi, nepedepsit, pe tema asta, în România -, aș spune că e o revanșă pentru 1776. Tot The Guardian remarca, răutăcios, că îți ajunge un accent britanic pentru ca să primești un contract de 100 de mii de lire și titulatura de expert invitat la un canal important TV din America. E unul jur că nu m-am vândut nici la Sorin Ovidiu Vîntu, nici la Frații Păunescu, în cele două intervenții. Cât despre accentul britanic…
Share this...
Email this to someoneShare on LinkedInShare on RedditTweet about this on TwitterShare on Facebook

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *