Kate + William = PR nupțial

Ultimul briefing pentru presă, pus la dispoziția acesteia de Casa Regală, pe site-ul nunții Prințului William cu Kate Middleton, măsoară 96 de pagini. “Briefing” înseamnă literal, în jargonul media, “informare scurtă”. Cum au umplut organizatorii nunții cele aproape 100 de pagini electronice de la Officialroyalwedding2011.org?

Cu material din care poți alcătui tabloide săptămâni la rând. E vorba nu numai de orchestrele care vor cânta, ci inclusiv de detalii ca proveniența aurului pentru inelul regal, design-ul și designerul tortului festiv și altele asemenea. Aparent, toate acestea n-au nicio legătură cu transcendenta și serioasa instituție numită monarhie.

Aparent. Dar în esență, glazura și aurul s-au asortat cu regalitatea din cele mai vechi timpuri. Casa de Windsor nu face decât să reactiveze postmodern o strategie milenară de furat inima supușilor. Care conține ca ingredient necesar și principal dorința acestora de identificare cu mai-marii, de fericire trăită prin delegat.

În țara celor mai rele tabloide, Marea Britanie, a neglija o astfel de oportunitate ar fi fost o greșeală. Casa de Windsor a trecut prin momente grele în 1997, la moartea Dianei. A fost destul de clar că tabloidele trebuie luate în seamă și că dacă nu sunt hrănite cu 100 de pagini de briefing, își iau singure ce le trebuie. Și uneori asta nu e convenabil.

Casa Regală a transformat lecția dată de accidentul Dianei într-un atu de comunicare. William este fiul tragic dispărutei prințese și nu are cum să nu moștenească nimbul pasional al celei numite Prințesa Inimilor. În plus, nunta lui cu Kate Middleton e deznodământul fericit, dar mai ales îndelung așteptat de public al unei relații care durează de opt ani. Ingredientele pentru o lovitură de PR sunt prezente.

Desigur, există și o aritmetică a banilor în spatele întregii povești. “Der Spiegel”, citat de HotNews.ro, spune că încasările din turism și suveniruri regale se ridică la 730 de milioane de euro pe an. Însă ipoteza că monarhia urmărește să facă o afacere cu întreaga poveste e puerilă. Cel mult, Casa de Windsor e atentă cu propriile fonduri. Și, în rest, beneficiile de imagine sunt incalculabile.

“Pâine și circ”, axioma de guvernare a împăraților romani, sună prea dur și în orice caz exhaustiv pentru ceremonia de vineri, 29 aprilie. Monarhii contemporani au rămas fără prerogativele pâinii și au transformat circul în aspirație planetară. La noi, văzută dintr-o țară în care la ocazii festive se rage despre un plic de bani aruncat în frapieră, nunta lui Kate cu William e un ideal.

Material scris pentru ediția de tipar de miercuri, 27 aprilie, a ziarului “România liberă”

Promo pentru Nunta Regală, pentru Canalul de Youtube al Monarhiei Britanice.

2 thoughts on “Kate + William = PR nupțial”

  1. 100 de pagini de informatie este media control. Nu lasi presa sa spioneze ci ii dai cat mai multa informatie sa o inneci si ii dai ce anume vrei tu sa ii livrezi si sa fie tranmis de media. Tare! Sau ma insel ?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *