Jurnal pentru hipoacuzici la TVR 1

CNA a solicitat un jurnal de prime-time pentru cei care aud mai puţin bine. Se difuzează de luni, de la ora 22.30 (cel prezentat de Malvina Cervenschi). Doamna care va explica ştirile în gesturi se numeşte Laura Ioana (translator mimico-gestual în limbaj de specialitate) şi a colaborat mai mult timp cu TVR, la “Oameni ca noi”.

Laura Ioana
  1. monica L Reply

    Eu am vazut alaltaieri ceva si mai si… in autobuzele noi achizitionate de RATB, in spatiul acela de la mijloc fara scaune, a aparut o placuta informativa care spune ca e un spatiu pentru pers cu dizabilitati…ii invata cum sa-si aseze fotoliul rulant si sa traga frina pe parcursul calatoriei… minunat, nu?… desigur, asta nu inseamna ca aceste persoane vor putea sa calatoreasca cu noi impreuna… nuuu… de ce?… nu s-au achizitionat si rampele pliabile din metal pe care soferul le monteaza cind o asemenea persoana semnalizeaza urcarea sau coborirea…
    Ei oricum, asta se va realiza in viitor.. cam tot atunci cind prin creierasul unor soferi nesimtiti (cei mai multi de altfel, din ce vad) va strafulgera ideea de ce nu se poate sa parchezi masina in dreptul rampelor pentru handicapati ale trotuarelor ….alea amenajate de municipalitate la vreo 4-5 ani dupa aprobarea legii specifice.

  2. dan Reply

    e o chesti normala, dar putea fi gindita mai demult…cam asta e inertia la romanica, dupa 19 ani de la revolutie, ne gindim, de exemplu la hipoacuzici…. la fel politicienii se vor gandi la poporul roman peste vreo alti 19 ani…daca avem noroc.

  3. Daniel Reply

    Pentru Monica L de mai sus.
    Autobuzele care au astfel de spatii au si rampe, se afla la intrarea din mijloc in autobuz. Sun incastrate in podea, au un maner si sunt functionale, am vazut cazuri. Nu am nici o legatura si consider transportul prestat RATB departe de a fi satisfacator, dar sa nu acuzam fara sa ne documentam inainte.

  4. George Hari Popescu Reply

    Laura semnaliza Jurnalul în reluare pe TVR2, nu e o premieră, poate doar faptul că e în “prime-time” (dar ora 22.30 nu mai e prime -time din anii 60 în televiziune).

    La autobuze da, există rampa, persoana doritoare semnalează în staţie că doreşte rampa şi şoferul se dă jos din bus pentru a o coborî, am văzut cum se face asta. Autobuzele nefiind româneşti, era ilogic să nu existe rampa dar să existe locurile speciale. Că dacă ar fi fost româneşti, ar fi fost logic.

  5. Petre Cristian Reply

    In tarile puternic dezvoltate(nu-i cazul Romaniei),se mobilizeaza forte impresionante de utilaje si oameni pentru salvarea unui animal.Pentru un animal?!?Nu!!!Pentru viata!Pentru acest miracol care ne harazit sa-l cunoastem , poate (doar) o data.
    In Romania anului 2009,persoanele cu diazibilitati(cu handicap)sunt privite doar ca hiene ale societatii civile.Mai mult,moartea unei persoane in varsta este o mare usurare pentru societate,iar moartea unui tanar,nu mai mira pe nimeni.
    Din pacate,printre noi,exista oameni care sunt ignorati de cei din jur.
    Cristian Petre,este un tanar bucurestean,care a avut nesansa sa fie diagnosticat inca de la nastere cu tetrapareza spastica
    Nascut pe 22 august 1980,tanarul Cristi,este foarte suparat pe autoritatile statului,din cauza ca aceste persoane cu diazibilitati,sunt privite de catre demnitari,ca persoane inexistente.
    Desi,anumite O.N.G-uri,fundatii,mass-media au lansat campanii de ajutorare a persoanelor cu handicap,cei care ar trebui sa se ocupe de asemenea grupuri sociale se fac ca “ploua”.
    Cristian,este foarte suparat pe “alesii neamului” incat s-a hotarat sa mearga pana in panzele albe,pentru drepturile care ii apartin.Mai mult,nimeni nu are chef si timp,sa se ocupe si sa rezolve,problemele persoanelor cu handicap.
    Petre,detine un certificat medical si este incadrat in gradul 1 de handicap.
    Desi,are probe,pentru anumiti oameni acestea sunt irelevante.
    Tanarul este hotarat sa ajunga pana la Haga,protestand astfel impotriva statului roman,pentru tratamentul la care este supus si pentru ca in propia lui tara este ignorat de catre cei care teoretic ar trebui sa-i protejeze drepturile.
    Printre supararile lui sunt:lipsa rampelor pentru persoane cu handicap de la blocul in care locuieste,lipsa toaletelor ecologice pentru persoane cu diazibilitati din oras si lipsa medicamentelor gratuite.Desi teoretic acestea trebuiau sa existe,statul roman nu se implica in rezolvarea situatiei.
    Bine-nteles ca sunt foarte multe persoane in aceeasi situatie cu a lui Petre Cristian,dar acesta are curajul sa iasa in fata,protestand pentru apararea si respectarea persoanelor cu diziaibilitati.O alta suparare a tanarului,ca unii soferi”smecheri” isi parcheaza masina chiar pe rampa care serveste persoanelor cu diziabilitati.
    Cei care il pot ajuta pe Cristian Petre ii pot trimite un e-mail la:crysty_dizabilitati@yahoo.com sau il pot suna la numarul de telefon 0760.064.337.
    Persoanele cu handicap, o categorie defavorizată
    Multe instituţii publice sau magazine din Olt nu şi-au construit nici până acum rampe de acces pentru persoanele cu handicap, deşi legea prevede acest lucru de mai bine de doi ani. Dacă lucrurile nu se vor schimba în a doua jumătate a anului, amenzile se vor ţine lanţ!
    OLT. Deşi încă din 2006 a fost emisă o lege care obligă toate clădirile publice să aibă rampe speciale pentru accesul persoanelor cu handicap, chiar şi acum există foarte multe magazine, dar şi unele instituţii care ignoră aceste obligaţii şi nu iau în seamă nevoile acestei categorii de oameni. Lucrurile stau la fel şi în cazul mijloacelor de transport în comun, singurele care facilitează accesul celor aflaţi în căruciorul cu rotile fiind noile autobuzele de transport intern din Slatina. O persoană cu handicap care locuieşte însă în mediul rural şi trebuie să se deplaseze în altă localitate nu are, practic, nici o posibilitate de a pleca singură de acasă nici cu trenul, nici cu autobuzul sau cu microbuzul, pentru că nu are cum să urce în aceste mijloace de transport. Nici la blocurile de locuinţe nu au fost modificate cu nimic modalităţile de acces. Singurele care şi-au respectat obligaţiile legale şi morale faţă de această categorie socială sunt instituţiile publice, însă mai sunt şi printre ele unele excepţii. Au ţinut cont de obligaţiile care le revin şi băncile şi policilinicile private.
    Amenzi de până la 90 de milioane
    Întrucât a trecut mai bine de un an de când au intrat în vigoare prevederile noii legi, iar unele instituţii, magazine sau mijloace de transport îndeasă căciula pe o ureche, tratând cu indiferenţă oamenii cu handicap, reprezentanţii Inspecţiei Sociale sunt hotărâţi să demareze controale ample în perioada următoare, pentru a depista şi sancţiona toate cazurile de nerespectare a legii. Ei nu vor ţine seama numai de existenţa rampelor de acces, ci şi de modul în care acestea sunt construite. „Vom avea mare grijă ca drepturile persoanelor cu handicap să fie respectate. În al doilea semestru al anului vom demara o acţiune amplă, în cadrul căreia vom verifica dacă toate clădirile publice şi trotuarele permit accesul persoanelor cu handicap. Din 2006, de când a apărut legea, şi până acum, nu s-a făcut mai nimic pentru această categorie de oameni. Multe instituţii şi-au făcut rampe de acces numai ca să fie făcute, dar nu au respectat parametrii după care acestea trebuie construite. Vom avea în vedere şi acest aspect, iar amenzile aplicate vor fi de la trei la nouă milioane de lei“, a spus Marian Stoica, inspectorul coordonator al Inspecţiei Sociale Olt.În prezent, doar puţine magazine au rampe pentru accesul persoanelor cu handicap, iar unele instituţii publice, cum ar fi sediul principal al Poştei Române din Slatina sau sediul Poliţiei Comunitare nu au asigurat aceste facilităţi pentru persoanele defavorizate.La mijloacele de transport în comun lucrurile stau şi mai rău. Numai autobuzele noi din Slatina şi câteva autocare moderne ale unor firme de transport judeţean permit accesul celor care se deplasează în scaunul cu rot ile, în timp ce în vagoanele de transport călători ale CFR, aceşti oameni se pot urca cu greu, chiar şi ajutaţi de cineva. La fel stau lucrurile şi cu microbuzele care transportă călători, o persoană aflată în scaunul cu rotile neavând cum să urce singură sau să călătorească, acestea fiind mai
    călătoriălători.
    TVR2, Jurnalul

Post your thoughts