Încă două ziare se gândesc să apară cu carte

După succesul pe care l-a avut “Cotidianul” cu inserturi de carte, încă două cotidiene, “România liberă” şi “Jurnalul naţional”, sunt în tratative cu o editură cu nume sonor, ca să apară la pachet cu volume. Stau şi mă gândesc cât vor câştiga ele şi mai ales cât vor pierde editurile din treaba asta 🙂

Anul trecut găsisem în anticariat o carte din colecţia “Cotidianul” cu 15 RON. Preţul la care aceasta s-a vândut cu ziarul a fost, mi se pare, 3 RON?

UPDATE: La “Jurnalul” se confirmă nu doar tratativele, ci şi cartea propriu-zisă, care apare de vineri, 20. La “România liberă”, cineva care pare a şti ce zice întăreşte cele spuse, în subsol.

  1. PAH Reply

    Iulian,
    Cand spui “succes” in cazul Cotidianul, ma faci sa cred ca ai niste informatii. Pentru ca, in lipsa datelor de la BRAT si avand pierderile de anul trecut ale Cotidianului, mie campania lor nu mi se pare absolut deloc un succes, ci o investitie prea mare pentru a-ti vinde doar ziarul de miercuri.
    Iar Romania Libera e in tratative cu Polirom de peste jumatate de an, numai ca nu se prea intelegeau la pret, la conditiile de promovare si nici nu cadeau de acord asupra autorilor ce urmeaza a fi promovati: romani sau straini.

  2. Iulian Comanescu Reply

    PAH: vând 30.000-40.000 când apar cu carte, lucrurile astea le-a zis primul Tolontan, mi se pare. Sunt cifre neoficiale, dar oamenii de factura celor de la Cotiidanul, la fel ca şi alţii din piaţă, nu minte în situaţii de astea. Uneori e adevărat, chiar daca nu e în BRAT 🙂

    Acuma, în privinţa succesului, cred că le-a ieşit ceva ok ca marketing, deşi asta nu face să decoleze tirajul. Am spus şi mai de mult că uneori inserturile astea pot fi belea. Acum câţiva ani, la Unica, am făcut o serile lungă şi de succes de CD-uri, pe o jumătate din tiraj (20-30.000 de copii, retur virtually zero), dar la un moment dat ne-am gândit că Unica cu CD începe să devină un alt produs decât cea fără, ca să spun aşa. I-am zis şi lui Dragoş Stanca treaba asta cu privire la “Cotidianul”, nu în biroul lui, ci în ymterviul pe care mi l-a dat acum mai multe luni.

    Perfecţionist vorbind, după părerea mea, marketingul optim e intrinsec legat de conţinut, mai ales la produsele quality. Cea mai de succes acţiune de felul ăsta am văzut-o tot la Ringier şi se numeşte Premiile TV mania. Pe lângă expunerea pe care a obţinut-o la TV – fiecare televiziune şi-a dat un minut-două cu premianţii proprii -, s-au încălzit lucrurile fiindcă erau şi nişte premii parţiale, pentru public, şi în plus Premiile TV mania sunt singurele relevante din România, chiar dacă relevanţa lor vine de la cititori, mai exact de la publicul relativ premium al revistei TV mania.

  3. Banuj Reply

    Oamenii nu minte in situatii de astea…. Bravo domnule Comanescu ai comis-o

  4. ruxandra Reply

    dap, jurnalul iese cu carte vineri, pe 20. despre tratative, numai de bine! 🙂

  5. Iann Reply

    Pai ruxandra zi mai multe, care sunt primele 2 titluri, cu ce editura au batut palma, le tiparesc la tipografia intact, etc

  6. ruxandra Reply

    pai ruxandra a zis ce’a avut de zis acuma, cat sa nu mai fie stirea la “neconfirmate” – sau cel putin jumatate de stire. o sa mai zica ea, dar de luni incolo, asa
    ruxandra, pentru neavizati, e PR-ul JN 🙂

  7. iann Reply

    @ruxandra: pai ca pr s-ar fi nimerit si un link la publicatie, acolo la nume nu?

  8. Mihai Morar Reply

    Astazi, in Jurnalul National e o reclama care anunta ”Cartea de Vineri”…ei ii spun ”carte de colectie”…Deci, da!

  9. ruxandra Reply

    maine apare si macheta cu titlul cartii si coproducatorul. dar iulian, fireste, o sa va spuna din seara asta ce si cum 🙂

  10. ruxandra Reply

    iulian, o umila corectie: cartea apare vineri nu “de vineri” 🙂
    ps ma amuza extrem de tare cum apare la tine, aici: “comentariul lui ruxandra” 🙂

Post your thoughts