În loc de analiză de print de criză: vai de capul vostru, fashioniste mici și exemplare!

Cică se lasă cu câteva zeci de concedieri din Ringier, pe la începutul lui aprilie, zice Gigel, Comănescu, ce știi, ne dă afară de toți? Află și tu! Cică e foarte posibil, spune Costel, dar asta-i la nivel de bârfă, ar trebui să-i tragi o analiză serioasă, Comănescule, n-ai mai făcut de mult: gândește-te de pildă la faptul că sunt titluri care n-au făcut nici măcar 50 la sută din buget, mai ales în zona de glossy-Diva-Bolero, ce măsuri te-aștepți să ia? Ori închid titlurile, Compact iz dead, ori reduc oameni. Dar, fii atent, nu e valabil numai pentru Ringier, ci și pentru alții.

Sunt atent. Există titluri Sanoma, glossy up-market (ce poate fi aia decât Cosmo, întreb eu?) care au făcut doar 70 la sută din buget, zice pe față Lucian Ioniță de la, evident, Sanoma. Ringier tace cu gura lui oficială și întreabă cu alea multe, mici și speriate, de la fumoar: ne-au dat ceva pe comunicare internă, că măririle de salarii se îngheață la sfârșitul lui martie, aha, se gândește Comanescu, e înainte de aprilie, când a zis Gigel de dări afară – și oricum se încheie trimestrul, o să fie ceva. Nu te pripi, revine baritonal Costel, deciziile astea se iau de pe o zi pe alta. 10% din glossy-urile de pe piață o să dispară în 2009 și alte 10 procente, în 2010, dă cu cifre Ioniță, la linkul de mai sus.

Din negura Întâlnirilor HotNews, Cristina Simion (Edipresse), în ianuarie, când lucrurile păreau un pic mai roze: “Am bugetat veniturile din publicitate cu 20% sub anul trecut.” În ianuarie era altceva, situația prezintă tot mai multe umflături de la o lună la alta, sare, ieri, Octav Popescu, Initiative, care dă o scădere “care se va duce mult peste 20%” la print. Totuși, Octav își ia precauții, subliniază că n-are mari clienți care se pretează la glossy.

Estimp, “Financiarul” dă în noi cu o socoteală care zice -30% pe tiraj total piața de glossy femei, aici apare Unica, tot Ringier, în picaj și nu uită să pomenească de Felicia, care nu e glossy, ci mass, dar e a grupului și merge bine – unde-s vremurile când Ringier insera iscusit module de publicitate la “Lumea femeilor” în “Capital”?

Hai, mă, Comănescule, dă-o dracu’, de ce nu faci o analiză? întrebi chiar tu, cititorule, Costele, Gigele. Păi unu, fiindcă n-am timp să adun toate sursele, să fac tot research-ul, criza fiind pentru mine o oportunitate pe care o folosesc cu drag pentru maximizarea veniturilor pe care le obțin din alte părți și doi, fiindcă răspunsul cel mai onest la toată povestea e “nu se știe”, “nu dau știri la viitor”.

Aștept, desigur, concluziile voastre. Ceea ce pot adăuga e doar că deschid din când în când câte-un glossy de femei, nu zic care, e vorba de mai multe, și astea-s singurele momente când mi-e rușine că am stat patru ani în piața de asta de reviste.

11 thoughts on “În loc de analiză de print de criză: vai de capul vostru, fashioniste mici și exemplare!”

  1. Deci, dacă nu-s la divizia de glossy pot să fac mișto pe postul ăsta? Să mă dau jmecher sau să mă abțin. Nu mă ține în suspans omule 😛

  2. Eftimie: tu ești la teritoriu? Sunt la fel de mediocru ca tine cu răspunsul la întrebările tale. Eu m-aș gândi așa – câte articole bune am scris în ultima lună? Și doi: cică va fi cu niște compensatorii dacă se face și cică se face repede – dar astea-s iar la viitor, neoficiale etc. Nu știu dacă compensațiile vor ajunge la talpa țării, however.

    Bogdan: are dreptatea lui, dar nu diger metafora biologistă. Nu e vorba de mastodonți și velociraptori, ci de ideologia consumeristă a glossy-urilor, dublată de aglomerarea lor pe piață (anul trecut). Frumos spus, există hipercompetiție acolo mai mult ca oriunde. Pe de altă parte, cotidienele, așa varză cum sunt în mare măsură, sunt mai aproape de rolul de călăuză a celor necăjiți, a oamenilor care problematizează, far al democrației, câine de pază, mai știu eu ce. Dacă știu să abordeze criza și produc conținut ca lumea, câștigă măcar la public/tiraj, chiar dacă asta nu mai înseamnă neapărat cine știe ce venituri în România și azi.

  3. Sincer? Vreo două. Dacă e să le iau de la 1 martie. Cât despre compensatorii sunt liniștit. Nu va fi cazul în cazul meu.

    Și da, sunt de la departamentul “provincie”. Părerea mea e că departamentul ăla produce cele mai interesante știri din ziar. Și nu zic neapărat pentru că sunt și eu printre ăia, mă uit și la ce scriu colegii din alte județe. Chiar fac materiale mișto.

  4. iulian, ai facut o obsesie cu ringier? ca e al nu stiu catelea post in care pomenesti de problemele de la „elvetieni”.
    am senzatia ca, in ultimul timp, avem de-a face cu o adevarata campanie impotriva trustului, sustinuta pe bloguri si pe forumuri. am citit o multime de posturi pe tema aceasta. si nu inteleg de ce. exact acum un an, publimedia trecea pe online o gramada de reviste, care nu se mai sustineau financiar. dar nu am vazut nicaieri atatea analize! si nici nu am citit pe vreundeva zvonuri cum ca s-ar inchide ziarul financiar sau business magazin.
    si in presa sunt tot oameni. care apleaca urechea la barfe si la zvonuri si tind sa le dea crezare. nu cred ca e un lucru bun pentru munca lor, nimeni nu mai are chef de lucrat atunci cand asteapta sa fie dat afara. (chit ca, vor ceea „meseria nu ti-o ia nimeni”, daca esti bun in ceea ce faci o sa-ti gasesti in alta parte)
    dar tot nu inteleg consecventa cu care sunt publicate pe net toate zvonurile (negative!) care apar dinspre ringier. sau este vorba de o strategie a conducerii trustului (sa bage frica in angajati si sa faca mai usor de digerat concedierile). caz in care tu esti doar unul dintre instrumentele prin care ei trambiteaza respectivele „gainarii”.

    p.s. da, si eu sunt un angajat al ringier. si nu vreau sa te jignesc cu ceva, dar tot nu inteleg de ce publici toate zvonurile astea. cu atat mai mult cu cat esti unul dintre angjatii (sau colaboratorii) trustului.

  5. Aurel: chestia cu dările afară a venit spre mine, n-am stat să sap după ea. Ceea ce vezi tu ca o campanie anti-Ringier s-ar putea să fie urmarea deciziei Ringier de a “comunica prin căile obișnuite”, adică mai deloc. Uită-te și tu cum arată sumarul de mai sus: doi manageri de rang înalt din două mari grupuri de print care zic “ok, asta-i situația”, Octav de la Initiative care vine și el cu ce știe, desenăm criza, o evaluăm cifric, ne pier paranoile. Ringier refuză să vină la HotNews și n-am mai văzut interviu de la unul dat demult de Claudiu, în Business Standard.

    Asta-i campanie, mițule? Și crede-mă că am făcut zeci de solicitări pentru o discuție. Literalmente. Oricare din managerii de top ai Ringier îți poate confirma că a primit câteva.

    Cât privește apartenența ta la Ringier aș putea la rândul meu să te întreb de ce vorbești de compania la care lucrezi, fiindcă ești în conflict de interese când postezi aici. Prefer să iau reacția ta ca pe un gest frumos de solidaritate umană și să precizez faptul că relația mea cu Ringier e alta, privește niște articole scrise sâmbăta în Evenimentul zilei și nu ceea ce fac aici, pe blog. Aici sunt de capul meu, cu un minim control de la Mărgărit/HotNews, care privește legătura noastră placentară mai mult amicală decât pecuniară.

  6. inteleg din raspuns ca tu tot publici zvonuri despre ringier doar, doar o accepta vreun sef sa vina la hotnews. what?!

    chestia cu darile afara: e normal si ok sa spui ca au fost concediati oamenii de la Compact si sa analizezi. dar sa publici fiecare zvon? Lucian Ionita spune (citat in articolul de pe site) ca „dispar 10% din revistele glossy si tu pomenesti in secunda doi de ringier. alte glossy nu mai exista pe piata? sau acelea nu vor fi afecate?

    cand am spus campanie nu m-am referit la comanescu.hotnews,ro. ci la multele bloguri care spun ca s-a mai concediat pe undeva prin presa „iar zvonurile spun ca urmeaza ringier”.

    nu stiu care este relatia ta cu evz. dar ma gandesc ca o persoana care citeste blogul se poate gandi ca tu nu esti multumit de relatia ta cu ei, drept pentru care publici informatiile negative pe care le aflii la fumoar.
    eu recunosc ca sunt angajat al trustului, ceea ce inseamna ca am destul info din interior. daca as vorbi de bine, ar suna ca si cum fac reclama gratuita si nu e ok. daca i-as injura, probabil cititorii ar spune ca „asa e domne’, daca si ei din interior spun ca e asa!” nu fac nici una, nici ala, asa ca nu vad conflictul de interese. si nu am spus ca tu te-ai afla in conflict de interese, ci ca situatia poate fi interpretabila.

    sincer, e strict treaba ta ce scrii pe blog. dar in virtutea deontologiei, as prefera sa citesc argumente, nu doar zvonuri. presa este in criza. piata media e superaglomerata, alimentata de oameni cu bani care doresc vizibilitate. calitatea este din ce in ce mai slaba si din cauza atragerii ziaristilor slab pregatiti. dar este asta o surpriza? este chiar asa de surpirnzatoare scaderea de venituri din publicitate? daca toti stim asta, nu ar fi mai bine sa scriem despre evenimente, nu despre zvonuri?

    imi cer scuze daca te-am deranjat. dar daca acum cateva zile ai scris ca piata locala duce lipsa unui ghid de stil care exista si in Moldova, parca as vrea sa vad ca respecti regulile de acolo. m-am saturat de zvonuri si de surse din interior. fara suparare. poate ai dreptate si peste o luna se inchide tot trustul si pleaca acasa. poate nu ai.

  7. Aurel: sorry, nici măcar n-ai citit cu atenție ce scrie acolo, văd că pui căruța înaintea cailor – o informație despre glossy-urile din Ringier este completată de alta despre Sanoma, zvonul nu e zvon, ci o informație neoficială, care vine repetat și din mai multe locuri la mine, iar ceea ce nu-ți convine nu e stilul, ci abordarea. Zic să ne vedem eu de blog și tu de Ringier.

  8. Sincer m-am saturat de Ringier asta, pe cuvant, daca -cum e vorba din popor- as fi avut un banut pentru fiecare zvon, neoficial dar publicat, ca s-ar inchide Ringier ca ne-ar da pe toti afara in ploaie sa ne udam pana la piele si sa devenim cersetori sau cine stie ce sa facem pe coji de seminte, as fi fost un fericit in viata asta si ma durea in … daca se inchidea sau nu. Macar daca stiti ceva concret scrieti daca nu, stopati umplerea bitilor de la hosting cu prostii.
    Parerea mea.

  9. Alexandru: problema nu e Ringier, cum se zice și acolo. E o sumă de informații cu prelungiri incerte în viitor, care arată că treaba e mai coaptă decât pare în materie de print și mai ales glossy. În maniera Blandiana, “de tot ce înțeleg sunt vinovată”, Aurel s-a revoltat în sensul că eu îi fac nușce lui Ringier, când în realitate încerc să mă obiectivez cât pot față de colaborarea mea cu Ringier, respectul meu pentru acest grup și prietenia mea cu unii dintre oamenii de acolo, pentru ca să dau o abordare critică și fair.

    Dar știi ce? Reacții ca ale tale și ale lui Aurel mă fac să cred din ce în ce mai mult că ar fi bine să mă apuc de altceva. M-am săturat să “dau ora exactă în media”, cum mi-a zis odată cineva a cărui părere contează pentru mine și să mă aleg cu tot felul de cârâieli de la foștii mei colegi. A bon entendeur, salut.

Leave a Reply to Iulian Comanescu Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *