În loc de analiză de print de criză: vai de capul vostru, fashioniste mici şi exemplare!

Cică se lasă cu câteva zeci de concedieri din Ringier, pe la începutul lui aprilie, zice Gigel, Comănescu, ce ştii, ne dă afară de toţi? Află şi tu! Cică e foarte posibil, spune Costel, dar asta-i la nivel de bârfă, ar trebui să-i tragi o analiză serioasă, Comănescule, n-ai mai făcut de mult: gândeşte-te de pildă la faptul că sunt titluri care n-au făcut nici măcar 50 la sută din buget, mai ales în zona de glossy-Diva-Bolero, ce măsuri te-aştepţi să ia? Ori închid titlurile, Compact iz dead, ori reduc oameni. Dar, fii atent, nu e valabil numai pentru Ringier, ci şi pentru alţii.

Sunt atent. Există titluri Sanoma, glossy up-market (ce poate fi aia decât Cosmo, întreb eu?) care au făcut doar 70 la sută din buget, zice pe faţă Lucian Ioniţă de la, evident, Sanoma. Ringier tace cu gura lui oficială şi întreabă cu alea multe, mici şi speriate, de la fumoar: ne-au dat ceva pe comunicare internă, că măririle de salarii se îngheaţă la sfârşitul lui martie, aha, se gândeşte Comanescu, e înainte de aprilie, când a zis Gigel de dări afară – şi oricum se încheie trimestrul, o să fie ceva. Nu te pripi, revine baritonal Costel, deciziile astea se iau de pe o zi pe alta. 10% din glossy-urile de pe piaţă o să dispară în 2009 şi alte 10 procente, în 2010, dă cu cifre Ioniţă, la linkul de mai sus.

Din negura Întâlnirilor HotNews, Cristina Simion (Edipresse), în ianuarie, când lucrurile păreau un pic mai roze: “Am bugetat veniturile din publicitate cu 20% sub anul trecut.” În ianuarie era altceva, situaţia prezintă tot mai multe umflături de la o lună la alta, sare, ieri, Octav Popescu, Initiative, care dă o scădere “care se va duce mult peste 20%” la print. Totuşi, Octav îşi ia precauţii, subliniază că n-are mari clienţi care se pretează la glossy.

Estimp, “Financiarul” dă în noi cu o socoteală care zice -30% pe tiraj total piaţa de glossy femei, aici apare Unica, tot Ringier, în picaj şi nu uită să pomenească de Felicia, care nu e glossy, ci mass, dar e a grupului şi merge bine – unde-s vremurile când Ringier insera iscusit module de publicitate la “Lumea femeilor” în “Capital”?

Hai, mă, Comănescule, dă-o dracu’, de ce nu faci o analiză? întrebi chiar tu, cititorule, Costele, Gigele. Păi unu, fiindcă n-am timp să adun toate sursele, să fac tot research-ul, criza fiind pentru mine o oportunitate pe care o folosesc cu drag pentru maximizarea veniturilor pe care le obţin din alte părţi şi doi, fiindcă răspunsul cel mai onest la toată povestea e “nu se ştie”, “nu dau ştiri la viitor”.

Aştept, desigur, concluziile voastre. Ceea ce pot adăuga e doar că deschid din când în când câte-un glossy de femei, nu zic care, e vorba de mai multe, şi astea-s singurele momente când mi-e ruşine că am stat patru ani în piaţa de asta de reviste.

  1. eftimie Reply

    Deci, dacă nu-s la divizia de glossy pot să fac mişto pe postul ăsta? Să mă dau jmecher sau să mă abţin. Nu mă ţine în suspans omule 😛

  2. Iulian Comanescu Reply

    Eftimie: tu eşti la teritoriu? Sunt la fel de mediocru ca tine cu răspunsul la întrebările tale. Eu m-aş gândi aşa – câte articole bune am scris în ultima lună? Şi doi: cică va fi cu nişte compensatorii dacă se face şi cică se face repede – dar astea-s iar la viitor, neoficiale etc. Nu ştiu dacă compensaţiile vor ajunge la talpa ţării, however.

    Bogdan: are dreptatea lui, dar nu diger metafora biologistă. Nu e vorba de mastodonţi şi velociraptori, ci de ideologia consumeristă a glossy-urilor, dublată de aglomerarea lor pe piaţă (anul trecut). Frumos spus, există hipercompetiţie acolo mai mult ca oriunde. Pe de altă parte, cotidienele, aşa varză cum sunt în mare măsură, sunt mai aproape de rolul de călăuză a celor necăjiţi, a oamenilor care problematizează, far al democraţiei, câine de pază, mai ştiu eu ce. Dacă ştiu să abordeze criza şi produc conţinut ca lumea, câştigă măcar la public/tiraj, chiar dacă asta nu mai înseamnă neapărat cine ştie ce venituri în România şi azi.

  3. eftimie Reply

    Sincer? Vreo două. Dacă e să le iau de la 1 martie. Cât despre compensatorii sunt liniştit. Nu va fi cazul în cazul meu.

    Şi da, sunt de la departamentul “provincie”. Părerea mea e că departamentul ăla produce cele mai interesante ştiri din ziar. Şi nu zic neapărat pentru că sunt şi eu printre ăia, mă uit şi la ce scriu colegii din alte judeţe. Chiar fac materiale mişto.

  4. aurel Reply

    iulian, ai facut o obsesie cu ringier? ca e al nu stiu catelea post in care pomenesti de problemele de la „elvetieni”.
    am senzatia ca, in ultimul timp, avem de-a face cu o adevarata campanie impotriva trustului, sustinuta pe bloguri si pe forumuri. am citit o multime de posturi pe tema aceasta. si nu inteleg de ce. exact acum un an, publimedia trecea pe online o gramada de reviste, care nu se mai sustineau financiar. dar nu am vazut nicaieri atatea analize! si nici nu am citit pe vreundeva zvonuri cum ca s-ar inchide ziarul financiar sau business magazin.
    si in presa sunt tot oameni. care apleaca urechea la barfe si la zvonuri si tind sa le dea crezare. nu cred ca e un lucru bun pentru munca lor, nimeni nu mai are chef de lucrat atunci cand asteapta sa fie dat afara. (chit ca, vor ceea „meseria nu ti-o ia nimeni”, daca esti bun in ceea ce faci o sa-ti gasesti in alta parte)
    dar tot nu inteleg consecventa cu care sunt publicate pe net toate zvonurile (negative!) care apar dinspre ringier. sau este vorba de o strategie a conducerii trustului (sa bage frica in angajati si sa faca mai usor de digerat concedierile). caz in care tu esti doar unul dintre instrumentele prin care ei trambiteaza respectivele „gainarii”.

    p.s. da, si eu sunt un angajat al ringier. si nu vreau sa te jignesc cu ceva, dar tot nu inteleg de ce publici toate zvonurile astea. cu atat mai mult cu cat esti unul dintre angjatii (sau colaboratorii) trustului.

  5. Iulian Comanescu Reply

    Aurel: chestia cu dările afară a venit spre mine, n-am stat să sap după ea. Ceea ce vezi tu ca o campanie anti-Ringier s-ar putea să fie urmarea deciziei Ringier de a “comunica prin căile obişnuite”, adică mai deloc. Uită-te şi tu cum arată sumarul de mai sus: doi manageri de rang înalt din două mari grupuri de print care zic “ok, asta-i situaţia”, Octav de la Initiative care vine şi el cu ce ştie, desenăm criza, o evaluăm cifric, ne pier paranoile. Ringier refuză să vină la HotNews şi n-am mai văzut interviu de la unul dat demult de Claudiu, în Business Standard.

    Asta-i campanie, miţule? Şi crede-mă că am făcut zeci de solicitări pentru o discuţie. Literalmente. Oricare din managerii de top ai Ringier îţi poate confirma că a primit câteva.

    Cât priveşte apartenenţa ta la Ringier aş putea la rândul meu să te întreb de ce vorbeşti de compania la care lucrezi, fiindcă eşti în conflict de interese când postezi aici. Prefer să iau reacţia ta ca pe un gest frumos de solidaritate umană şi să precizez faptul că relaţia mea cu Ringier e alta, priveşte nişte articole scrise sâmbăta în Evenimentul zilei şi nu ceea ce fac aici, pe blog. Aici sunt de capul meu, cu un minim control de la Mărgărit/HotNews, care priveşte legătura noastră placentară mai mult amicală decât pecuniară.

  6. aurel Reply

    inteleg din raspuns ca tu tot publici zvonuri despre ringier doar, doar o accepta vreun sef sa vina la hotnews. what?!

    chestia cu darile afara: e normal si ok sa spui ca au fost concediati oamenii de la Compact si sa analizezi. dar sa publici fiecare zvon? Lucian Ionita spune (citat in articolul de pe site) ca „dispar 10% din revistele glossy si tu pomenesti in secunda doi de ringier. alte glossy nu mai exista pe piata? sau acelea nu vor fi afecate?

    cand am spus campanie nu m-am referit la comanescu.hotnews,ro. ci la multele bloguri care spun ca s-a mai concediat pe undeva prin presa „iar zvonurile spun ca urmeaza ringier”.

    nu stiu care este relatia ta cu evz. dar ma gandesc ca o persoana care citeste blogul se poate gandi ca tu nu esti multumit de relatia ta cu ei, drept pentru care publici informatiile negative pe care le aflii la fumoar.
    eu recunosc ca sunt angajat al trustului, ceea ce inseamna ca am destul info din interior. daca as vorbi de bine, ar suna ca si cum fac reclama gratuita si nu e ok. daca i-as injura, probabil cititorii ar spune ca „asa e domne’, daca si ei din interior spun ca e asa!” nu fac nici una, nici ala, asa ca nu vad conflictul de interese. si nu am spus ca tu te-ai afla in conflict de interese, ci ca situatia poate fi interpretabila.

    sincer, e strict treaba ta ce scrii pe blog. dar in virtutea deontologiei, as prefera sa citesc argumente, nu doar zvonuri. presa este in criza. piata media e superaglomerata, alimentata de oameni cu bani care doresc vizibilitate. calitatea este din ce in ce mai slaba si din cauza atragerii ziaristilor slab pregatiti. dar este asta o surpriza? este chiar asa de surpirnzatoare scaderea de venituri din publicitate? daca toti stim asta, nu ar fi mai bine sa scriem despre evenimente, nu despre zvonuri?

    imi cer scuze daca te-am deranjat. dar daca acum cateva zile ai scris ca piata locala duce lipsa unui ghid de stil care exista si in Moldova, parca as vrea sa vad ca respecti regulile de acolo. m-am saturat de zvonuri si de surse din interior. fara suparare. poate ai dreptate si peste o luna se inchide tot trustul si pleaca acasa. poate nu ai.

  7. writeman Reply

    am nimerit peste o cearta intre specialisti ;)). voiam sa zic atat: internetul e viitorul! traiasca viitorul!

  8. Iulian Comanescu Reply

    Aurel: sorry, nici măcar n-ai citit cu atenţie ce scrie acolo, văd că pui căruţa înaintea cailor – o informaţie despre glossy-urile din Ringier este completată de alta despre Sanoma, zvonul nu e zvon, ci o informaţie neoficială, care vine repetat şi din mai multe locuri la mine, iar ceea ce nu-ţi convine nu e stilul, ci abordarea. Zic să ne vedem eu de blog şi tu de Ringier.

  9. Alexandru Reply

    Sincer m-am saturat de Ringier asta, pe cuvant, daca -cum e vorba din popor- as fi avut un banut pentru fiecare zvon, neoficial dar publicat, ca s-ar inchide Ringier ca ne-ar da pe toti afara in ploaie sa ne udam pana la piele si sa devenim cersetori sau cine stie ce sa facem pe coji de seminte, as fi fost un fericit in viata asta si ma durea in … daca se inchidea sau nu. Macar daca stiti ceva concret scrieti daca nu, stopati umplerea bitilor de la hosting cu prostii.
    Parerea mea.

  10. Iulian Comanescu Reply

    Alexandru: problema nu e Ringier, cum se zice şi acolo. E o sumă de informaţii cu prelungiri incerte în viitor, care arată că treaba e mai coaptă decât pare în materie de print şi mai ales glossy. În maniera Blandiana, “de tot ce înţeleg sunt vinovată”, Aurel s-a revoltat în sensul că eu îi fac nuşce lui Ringier, când în realitate încerc să mă obiectivez cât pot faţă de colaborarea mea cu Ringier, respectul meu pentru acest grup şi prietenia mea cu unii dintre oamenii de acolo, pentru ca să dau o abordare critică şi fair.

    Dar ştii ce? Reacţii ca ale tale şi ale lui Aurel mă fac să cred din ce în ce mai mult că ar fi bine să mă apuc de altceva. M-am săturat să “dau ora exactă în media”, cum mi-a zis odată cineva a cărui părere contează pentru mine şi să mă aleg cu tot felul de cârâieli de la foştii mei colegi. A bon entendeur, salut.

Post your thoughts