În atenţia mogulilor: cât vinde Click!

Am o informaţie, din una bucată sursă, înaltă, de la Casa Albă, cum se zice în manualul lui Coman: 50.000 în ultimele zile. Eu stau cu ochii ca pe butelie pe cifra asta, fiindcă dacă aş fi mogul, aş face acelaşi lucru. Un produs ca “Libertatea” nu poate fi decât găina visată, cu ouă de aur, pentru ei. Dacă un quality necesită bani şi resemnare, o televiziune, idei care nu există, iar un săptămânal de ştiri, un curaj pe care nici un mogul nu-l are în momentul ăsta. Click!, însă, e o miză bună pentru oricine. Dacă o dă de gard, mogulii se scarpină în capetele lor păroase (Voiculescu, în chelie) şi se-ntreabă: să mai băgăm atâţia bani în presă? Dacă reuşeşte, se scarpină-n bărbile lor cărunte (Voiculescu, în Antene) şi până la urmă fac contrariul.

Vorbind serios, succesul sau insuccesul Click! e un semnal important pentru piaţă – şi prin asta înţeleg ownerii de media autohtoni. Recunosc că la început strategia de la Click! mi s-a părut subţire, în sensul că am crezut – şi cred – că un ziar mai diferit de “Libertatea” e o idee mai bună. Însă cele 50.000 sunt promiţătoare. Hai să facem nişte scenarii. Se pricepe cineva la bugete să spună de la ce tiraj în sus începe să facă ouă de aur găina Click!, semnul întrebării.

UPDATE: Concurenţa spune 43.000 şi – să se ţină cont că e pe vârful unei campanii de TV şi radio, pentru care s-au cheltuit 500 de mii (televizor) şi 80.000 (radio).

  1. Pacala Reply

    Vere, iti spui eu: cca.80.000 tiraj timp de 6 luni si incepe sa iasa pe profit!

  2. Iann Reply

    Pai averea (pe stil vechi) vindea in decembrie 2006 cam 29,000 de copii.
    Acum dupa redenumire si cu razuiala 50,000 e ok (sper sa vie vanzari). Da pe ce luna totusi ca acum se cam inchide martie (daca rodipetul le-a dat returul).

  3. iann Reply

    Si am uitat sa zic ca tot in dec ’06 Averea a tras aprox. 51,000 de copii pe editie.
    @pacala: la 80 tiraj ai vanzari de 60. Si cred ca sunt ok cu banii poate 100 de mii de euro profit.

  4. motanul Reply

    Comanescule, arunci niste cifre neverificate! Nu te pot lua in serios cu sursele de la “Casa Alba”. Sursa ta este un sef de la Averea, poate chiar Corneteanu. Nu mai juca acest joc ipocrit. Daca pui botul la aceste cifre tine-le pentru tine, nu mai manipula…
    De ce nu te obesesti sa verifici la tipografie?
    Asteapta BRAT si apoi discutam.

  5. Iulian Comanescu Reply

    Motanul: uite că nu vreau să aştept BRAT, na! Şi mai uşor cu cuvintele gen “ipocrizie” – sau cel puţin, explică-mi ce-ai vrut să spui.

  6. teo cu meteo Reply

    Iulian, mare grija cu jocurile pe care incepi sa le faci 🙂 Si stii de ce? Pentru ca in momentul in care va veni noul raport BRAT si vei vedea ca acest ziar (Click) nu vinde mai mult de 20.000 pe zi… vei fi pus intr-o situatie taaaare delicata. Iti dai cu stangu in dreptul, nu prea e genul tau sa faci afirmatii fara sa ai o baza solida si, de asemenea, nu te vad starnind conversatii fara sa ai un as in maneca.
    Deci, stii ceva si noi nu, sau, vorba lui motanul, arunci cifre neverificate?:)
    Ca sa facem un pic de lumina, ziarul a pornit campania cu razuiala de la 90.000 de exemplare iar, subit, dupa o saptamana au coborat tirajul la doar 50.000. Oare ce naiba inseamna asta?:)

  7. Iulian Comanescu Reply

    Teo: mersi de avertismente. Totuşi, nu cred că o să mi-o iau pe coajă cu cifrele alea. Uita-te puţin la categoria “neverificate”: s-au adeverit mai toate, chiar dacă uneori au apărut mici precizări, că aşa e cu informaţiile neoficiale.

    Deci într-o situaţie în care preiei dintr-o singură sursă, dar aia bună, de obicei lipseşte contextul, adică dacă vrei e o gogoaşă prin omisiune. Dacă s-ar dovedi că într-adevăr au tipărit 90.000 din prima, atunci toată povestea ar sta într-o altă lumină, de pildă. Totuşi, eu tind să cred contrariul.

    Precizez că nu am nici un contract cu Click!, pur şi simplu cred că e un hot spot în piaţă şi de aceea am zis să ies cât mai deverem posibil cu ceva relevant.

  8. Alexandru Raducanu Reply

    Eu nu cred ca or sa scoata acest ziar pe profit INDIFERENT daca cele 50.000 de acum sunt reale sau nu. De ce? Pentru ca cei 500.000 de euro bagati in TV spun “luati un loz in plic, intr-o hartie in care mai puteti impacheta si un sandwich!”. Cam asta e mesajul. Spune ceva despre ziar? Ceva despre vreo pozitionare? Ceva despre vreun stil, vreo idee, vreo ceva ce gaseste omul acolo? Nu. Spune doar despre o noua loterie. Chiar daca si Libertatea merge pe “promotii”, are macar un “statement” de brand pe care si l/a castigat in timp. Or, sa incepi campania de comunicare cu o promotie, fara sa spui nimic altceva, fiindca ai presiune sa cresti tirajul rapid nu mi se pare OK. Eventual puteau sa faca o campanie incrucisata, una de brand si una de promotie (deci 2 spot-uri), sau una “combinata” cum face telecomul in ultima vreme. In concluzie, cand se va termina cu “razuiala”, se va termina si cu tirajul, si mult mai rau decat la Jurnalul si daciile lui. Un produs pe care il incepi cu promotie si despre care nu spui nimic, nu poate rezista in afara promotiei.

  9. Cosmin Reply

    Daca stai si te gandesti la ZF care sta pe la 20,000 trase de minim 2 ani si e pe un profit de rupe malul, cifrele devin irelevante. Conteaza pozitionarea care nu este, o campanie de marketing “subtila, aproape de continut”, dar care lipseste cu desavarsire si, spune mult de asemenea, caderea de la 90.000 la 50.000, care, daca e valabila, deterioreaza serios afirmatia ta “hot spot pe piata”. Daca e valabila, bratul o va arata. Vom vedea.

Post your thoughts