În atenția mogulilor: cât vinde Click!

Am o informație, din una bucată sursă, înaltă, de la Casa Albă, cum se zice în manualul lui Coman: 50.000 în ultimele zile. Eu stau cu ochii ca pe butelie pe cifra asta, fiindcă dacă aș fi mogul, aș face același lucru. Un produs ca “Libertatea” nu poate fi decât găina visată, cu ouă de aur, pentru ei. Dacă un quality necesită bani și resemnare, o televiziune, idei care nu există, iar un săptămânal de știri, un curaj pe care nici un mogul nu-l are în momentul ăsta. Click!, însă, e o miză bună pentru oricine. Dacă o dă de gard, mogulii se scarpină în capetele lor păroase (Voiculescu, în chelie) și se-ntreabă: să mai băgăm atâția bani în presă? Dacă reușește, se scarpină-n bărbile lor cărunte (Voiculescu, în Antene) și până la urmă fac contrariul.

Vorbind serios, succesul sau insuccesul Click! e un semnal important pentru piață – și prin asta înțeleg ownerii de media autohtoni. Recunosc că la început strategia de la Click! mi s-a părut subțire, în sensul că am crezut – și cred – că un ziar mai diferit de “Libertatea” e o idee mai bună. Însă cele 50.000 sunt promițătoare. Hai să facem niște scenarii. Se pricepe cineva la bugete să spună de la ce tiraj în sus începe să facă ouă de aur găina Click!, semnul întrebării.

UPDATE: Concurența spune 43.000 și – să se țină cont că e pe vârful unei campanii de TV și radio, pentru care s-au cheltuit 500 de mii (televizor) și 80.000 (radio).

Share this...
Email this to someoneShare on LinkedInShare on RedditTweet about this on TwitterShare on Facebook

11 thoughts on “În atenția mogulilor: cât vinde Click!”

  1. Pai averea (pe stil vechi) vindea in decembrie 2006 cam 29,000 de copii.
    Acum dupa redenumire si cu razuiala 50,000 e ok (sper sa vie vanzari). Da pe ce luna totusi ca acum se cam inchide martie (daca rodipetul le-a dat returul).

  2. Si am uitat sa zic ca tot in dec ’06 Averea a tras aprox. 51,000 de copii pe editie.
    @pacala: la 80 tiraj ai vanzari de 60. Si cred ca sunt ok cu banii poate 100 de mii de euro profit.

  3. Comanescule, arunci niste cifre neverificate! Nu te pot lua in serios cu sursele de la “Casa Alba”. Sursa ta este un sef de la Averea, poate chiar Corneteanu. Nu mai juca acest joc ipocrit. Daca pui botul la aceste cifre tine-le pentru tine, nu mai manipula…
    De ce nu te obesesti sa verifici la tipografie?
    Asteapta BRAT si apoi discutam.

  4. Iulian, mare grija cu jocurile pe care incepi sa le faci 🙂 Si stii de ce? Pentru ca in momentul in care va veni noul raport BRAT si vei vedea ca acest ziar (Click) nu vinde mai mult de 20.000 pe zi… vei fi pus intr-o situatie taaaare delicata. Iti dai cu stangu in dreptul, nu prea e genul tau sa faci afirmatii fara sa ai o baza solida si, de asemenea, nu te vad starnind conversatii fara sa ai un as in maneca.
    Deci, stii ceva si noi nu, sau, vorba lui motanul, arunci cifre neverificate?:)
    Ca sa facem un pic de lumina, ziarul a pornit campania cu razuiala de la 90.000 de exemplare iar, subit, dupa o saptamana au coborat tirajul la doar 50.000. Oare ce naiba inseamna asta?:)

  5. Teo: mersi de avertismente. Totuși, nu cred că o să mi-o iau pe coajă cu cifrele alea. Uita-te puțin la categoria “neverificate”: s-au adeverit mai toate, chiar dacă uneori au apărut mici precizări, că așa e cu informațiile neoficiale.

    Deci într-o situație în care preiei dintr-o singură sursă, dar aia bună, de obicei lipsește contextul, adică dacă vrei e o gogoașă prin omisiune. Dacă s-ar dovedi că într-adevăr au tipărit 90.000 din prima, atunci toată povestea ar sta într-o altă lumină, de pildă. Totuși, eu tind să cred contrariul.

    Precizez că nu am nici un contract cu Click!, pur și simplu cred că e un hot spot în piață și de aceea am zis să ies cât mai deverem posibil cu ceva relevant.

  6. Eu nu cred ca or sa scoata acest ziar pe profit INDIFERENT daca cele 50.000 de acum sunt reale sau nu. De ce? Pentru ca cei 500.000 de euro bagati in TV spun “luati un loz in plic, intr-o hartie in care mai puteti impacheta si un sandwich!”. Cam asta e mesajul. Spune ceva despre ziar? Ceva despre vreo pozitionare? Ceva despre vreun stil, vreo idee, vreo ceva ce gaseste omul acolo? Nu. Spune doar despre o noua loterie. Chiar daca si Libertatea merge pe “promotii”, are macar un “statement” de brand pe care si l/a castigat in timp. Or, sa incepi campania de comunicare cu o promotie, fara sa spui nimic altceva, fiindca ai presiune sa cresti tirajul rapid nu mi se pare OK. Eventual puteau sa faca o campanie incrucisata, una de brand si una de promotie (deci 2 spot-uri), sau una “combinata” cum face telecomul in ultima vreme. In concluzie, cand se va termina cu “razuiala”, se va termina si cu tirajul, si mult mai rau decat la Jurnalul si daciile lui. Un produs pe care il incepi cu promotie si despre care nu spui nimic, nu poate rezista in afara promotiei.

  7. Daca stai si te gandesti la ZF care sta pe la 20,000 trase de minim 2 ani si e pe un profit de rupe malul, cifrele devin irelevante. Conteaza pozitionarea care nu este, o campanie de marketing “subtila, aproape de continut”, dar care lipseste cu desavarsire si, spune mult de asemenea, caderea de la 90.000 la 50.000, care, daca e valabila, deterioreaza serios afirmatia ta “hot spot pe piata”. Daca e valabila, bratul o va arata. Vom vedea.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *