Imperiul TV creat de Adrian Sârbu valorează un miliard de dolari

Pro TV, Acasă TV, Pro Cinema şi Sport.ro valorează aproape un miliard. Valoarea poate fi obţinută pornind de la povestea anunţată de “Ziarul financiar” acum câteva zile: Adrian Sârbu a mai vândut CME cinci procente din Pro TV SA, societatea care deţine cele patru posturi, contra a 49,8 milioane de dolari. După “Jeopardy“, Central European Media Enterprises (CME) valorează, la bursa din New York, aproape 3,6 miliarde de dolari, iar România este responsabilă cu 27 la sută din profitul EBITDA al întregii companii.

Valoarea exactă obţinută pornind de la preţul de vânzare al celor cinci procente este de 998 milioane de dolari.

Adrian Sârbu mai rămâne doar cu 5 % din Pro TV SA în urma tranzacţiei, dar va folosi cele aproape 50 de milioane de dolari pentru investiţii în companiile media la care are o participare mai mare. Conform “Business Standard”, care citează o sursă autorizată, banii vor intra în:

– producţii ceheşti, care au succes în Cehia şi vor fi lansate şi în România
– Studiourile Media Pictures de la Buftea
– new media pentru telefonie mobilă, prin Mediafax
– resurse umane: actori, scenarişti, scenografi
– Publi Media, deşi aceasta a renunţat recent la “Apropo TV”, are probleme cu “Gândul” şi a vândut la Attica Mondadori “Playboy” şi “Maxim”
– piaţa cinematografelor, unde Sârbu e deja prezent prin Cinema Pro, fostul “Luceafărul”.

Interesant e faptul că de pe listă lipsesc radiourile. Dacă nu cumva e vorba de o scăpare, reiese că Sârbu nu consideră piaţa radiourilor una care va prospera în viitor.

UPDATE: “Footsteps on the ceiling”, un anonim evident alfabetizat şi ştiutor în materie de media şi business, spune o poveste cu Adrian Sârbu, pe care vă invit s-o citiţi în întregime. Există niscai piper şi scorţişoară prin ea, dar important e că omul pare a-l vedea pertinent pe bătrânul inventator bărbos de iluzii.

  1. dana Reply

    mi se face super ok; protv este cel mai puternic brand din romania de dupa ’89, nu numai din media romaneasca; nu uitati ce a insemnat de-a lungul anilor protv si toate marcile ‘pro”.

  2. Iulian Comanescu Reply

    Adrian: nu ştiam.

    Se dovedeşte în orice caz că rabatul de la calitate te poate duce la cifre de astea. Sârbu a avut un vis pe care şi l-a ucis. Nu pot însă decât să mă bucur ca un business media românesc devine global – fiindcă omul nostru are şi o implicare managementul în CME ca întreg şi e şeful pe Europa Centrală şi de Est – şi fiindcă pentru prima oară un business românesc de media depăşeşte un miliard de dolari.

  3. Radu Reply

    Analiza nu este doar incompleta, ci induce si in eroare.
    De ce? Pentru ca nu poti calcula niciodata valoarea unei companii pornind de la ultimele 5 procente care au fost vandute, deoarece nu se iau in considerare o groaza de chestii de genul assets, brand, posibilitate de crestere, evolutia pietei, samd si pe baza unei asemenea analize valoarea unei companii este de obicei mai mare. Nu mult mai mare de genul de n ori, ci poate chiar cu 50-60%, dar depinde foarte mult de companie, si avand in vedere ultimele rezultate financiare, bag mana in foc ca e mai mult.
    Ce vis si-a ucis Sarbu? Din cate stiu eu, de la cei care au lucrat direct cu el, visul lui Sarbu era la un moment dat sa se retraga la Buftea, dupa ce in prealabil ar fi vandut majoritatea business-urilor. Ce ar fi facut acolo? Filme. Da, Sarbu in adancul fiintei sale este un regizor, cine mi-a dezvaluit asta a adaugat “ratat”, dar nu comentez mai departe. Iar apoi sursa mi-a zis ca Sarbu i-ar fi destainuit si cum ar fi decurs o zi normala pentru el in aceste conditii: sa iasa dimineata pe terasa si sa vada in jurul lui cum e agitatie la filmari, el avand un HQ chiar in apropierea Studiourilor Buftea.

  4. Mihai Morar Reply

    Sa fim mai exacti. Nu e interesat de radiouri sau nu are oameni care sa-i ramforseze radiourile? Altfel, iti spun precis ca pe Sarbu il doare tare prabusirea retelelor sale din fm. Sta dovada pt argumentul meu, ofertele repetate pe care le-a facut oamenilor din piata. Nu spui care.

  5. Tomorrow just arrived with 50 mil « Footsteps on the ceiling Reply

    […] Tomorrow just arrived with 50 mil Published June 13th, 2007 Sweet balls of liars , Mirari semicrucialexistentiale , Oameni si prieteni, fiinte si creaturi , In padurea muncii Maestrul Comanescu se grabeste sa faca o analiza a business-ului mesterului Adrian Sarbu si ajunge la concluzia ca face cam un miliard. Ma rog, discutabil. E clar ca valoreaza mult mai mult. Dar nu asta e problema. […]

  6. Iulian Comanescu Reply

    Radu: dacă înmulţeşti 3,6 miliarde cu 27 %, tot aia dă. În rest, faptul că preiau sub formă prescurtată zicerile PR-ului Pro TV din Business Standard, nu cred că se poate numi analiză.

    Văd că te-a supărat povestea cu visul lui Sârbu 🙂

  7. Radu Reply

    Pai faza e ca estimarea e facuta din ochi. Bine ca macar da pe aproape 😀
    Nu visul lui Sarbu m-a deranjat, ci faptul ca nu da interviuri 😛

  8. iqradio Reply

    @mihai: info pro-ul, a doua retea nationala privata, scartie de la lansare. Ai auzit si tu; la Pro matinalul e facut de directorul radiourilor din Media Pro si de directorul de programe de la Pro (Schnebli si Nono). Si asta se intampla de cateva luni. Eu am sentimentul ca pentru Adrian Sarbu radiourile nu mai sunt o miza importanta

  9. Iulian Comanescu Reply

    Radu: deci nici cu chestia asta, procent din EBITDA, nu eşti de acord? Ideea e că se pleacă de la valoarea acţiunii la NYSE, se ajunge la 3,6 miliarde şi după aceea se repartizează pe procente de EBITDA.

    Ştiu pe cineva care are un interviu cu Sârbu, dar vrea să-l publice, oricât de bizar sună 🙂 I’m working on it, dar – şanse puţine. Chiar, câte interviuri a dat? Cred că două. Unul la un an de Pro TV şi unul la 10 ani de Pro TV. Le-a dat, desigur, Pro TV-ului.

  10. Adrian Tudor Reply

    Legat de radiourile lui Sarbu. Cred ca deocamdata e in asteptare. Pro FM nu sta grozav dar poate recupera, iar InfoPro e valoros prin faptul ca e o retea nationala. Nu cred ca va renunta la ea si nici nu o va lasa de izbeliste. Poate Mihai Morar stie mai multe cand vorbeste despre ofertele lui Sarbu. Probabil ca a fost unul dintre ofertati. Parerea mea e ca InfoPro nu a castigat public pentru ca vrut sa transfere in FM stirile Pro TV de la ora 5, de parca era Libertatea FM. Iar muzica e alta poveste, dar despre asta ii las pe altii sa vorbeasca….

  11. Emil Stoica Reply

    pt Radu:

    intr-un post precedent pe tema valorii CME Romania am facut o scurta analiza pe acest blog, analiza de care aminteste Iulian.
    In acea analiza luam in functie si alti factori.
    Ca sa fiu cinstit pana la capat, doar CME si Sirbu stiu de ce valoreaza CME Romania cat valoreaza. Dar cu siguranta ca daca 5% valoreaza 50, atunci 100% = 1000, intr-o structura ca cea construita de CME in Romania.

  12. Radu Reply

    Emil, stii bine ca dincolo de o asemenea evaluare, ramane exact cum stii si tu, valoarea intrinseca a companiei pe care doar CME si Sarbu ar putea sa ne-o impartaseasca.
    Oricum cresterea este destul de mare, avand in vedere ca Sarbu la un moment dat isi estima intregul imperiu, nu doar tv, pe undeva pe la 500 milioane de dolari. Per total, se pare ca doar Publimedia cu toate diviziile ei (incluzand MPI) ar face 500 milioane lejer, asta iar e din surse de-ale mele.
    Iulian, mai spune-mi de respectivul cu interviul cu Sarbu, de ce e asa bizar ca vrea sa il publice?
    Intr-adevar, doar doua interviuri a dat Sarbu. Ambele la Pro, fragmente din al doilea gasesti aici: http://www.youtube.com/watch?v=rRvU-4-BlDM

  13. Media lui Comanescu » Sârbu a luat 51 % din Time Out Reply

    […] Adrian Sârbu a cumpărat, prin PubliMedia, 51 % din Ancor Publishing, societatea care deţine licenţa “Time Out” în România, zice cineva din redacţie. După ce scăzuse cu vreo patru titluri – Apropo (închis), Ziarul clujeanului (trecut pe Net) şi Playboy şi Maxim (trimise îndărăt la mamiţica lor, Attica Mondadori), divizia de print a lui Sârbu creşte la loc. Desigur, sunt şi bani pentru asta. Iar aglomeraţia de pe piaţa revistelor creşte. […]

  14. Dan Reply

    Ceea ce face AS este peste puterea de intelegere a multora. Chiar atunci cind, pe vremuri, se trezea cite un lingusitor sa-i propune un interviu, aparitia in emisiune sau (ca a fost si cazul) sa aiba un show…omu’ a stat retras. Visul lui nu includea asta. Si, cu bilbe, cu tepe, cu scandaluri, cravate verzi si divorturi…cu tradari si “nerecunoscatori”, dupa sedinte nocturne si isterii diurne…lucrurile s-au asezat. Are o pozitie dominanta, e recunoscut pe plan european-si nu numai-este un manager de succes. Isi poate permite anumite jocuri si investitii. Cred ca isi permite sa incerce, sa tatoneze…dar el, oricum, va ajunge foarte sus in urmatoarele 10 luni…Ce mai conteaza Time Out? Sau ca o sa mai apara inca …x reviste? E un moft. Fata de ceea ce viseaza. In continuare. Asta e fascinant la el…Ca sa se retraga sa faca filme, sa vada, sa conduca, sa priveasca la armata de furnici…etc etc. In fiecare zi se gindea la altceva…Si, pentru multi, asta era cam obositor. Si, da, cred ca da, visul lui…s-a schimbat.

  15. Napster Reply

    In Info Pro nu s-a bagat bani deloc….au pus cateva statii in fuctiune si gata…Adrian Sarbu trebuia sa aiba ca prioritate Info Pro…e o retea nationala…orice trust isi doreste acoperire nationala fie de radio, tv, presa scrisa…dar …asta e….investii mai pot fi facute in trecerea diviziei print Publimedia pe net, la revistele/ziarele care nu au mare succes…

  16. Cristiana Reply

    vad ca sinteti foarte informati in ceea ce priveste domnul Adrian Sarbu, ceea ce este foarte interesant.Eu sint in USA de 15 ani dar in permanenta citesc, privesc, ma informaez cu ceea ce este in Romania. Viata din Romania, Media, totul este ca o telenovela.:)
    Oricum as avea o intrebare, stiti cumva care este procesul de a face oferte de show-uri (formats, pilots, demos etc) la televiziunile din Romania?
    Daca cineva are ceva referinte, numere de telefon directe la oameni de decizie din TV si ar vrea sa mi le ofere, as aprecia foarte mult.

    Multumesc,
    Cristiana

  17. Crysy Reply

    Da, lumea de pe-aici cam stie cu ce se mananca radioul romanesc in general. Dar Mihai Morar face, fara habar, pe atotcunoscatorul. Lui Sarbu i se rupe de radiouri. Pro FM-ul a fost candva marea lui dragoste. I-a trecut. Apoi, despre Info Pro a fost sigur ca va ajunge radioul comercial numarul 1 in Romania intr-un format nou noutz pt tzara asta (un format usor inadecvat si prost pus in practica). A dat-o-n bara si l-a abandonat, desi Info Pro era un vis frumusel de-al lui.
    Mihai, Sarbu doar lasa impresia ca vrea sa revigoreze radiourile, ca-l doare prabusirea lor. Arunca o roaba de bani la un moment dat in stanga sau in dreapta, convinge lumea ca e gata pt revenirea in pozitie de “number 1” in FM, dar nu face ABSOLUT NIMIC in mod concret si eficient pt asa ceva. Si Sarbu chiar e omul care stie ce inseamna “concret si eficient”. Nu de fraier nu face nimic. Te-a ofertat pe tine? E ca un cofetar convins ca poate intinde frisca proaspata pe un tort mancat de mult.
    Impresia e ca pe Sarbu il doare fix in pix de Pro FM si de Info Pro. A, si de noul post de radio dance a carui frecventza o are de vreo 2 ani si care inca nu exista decat in underground, probabil. E Anonim FM.

  18. xpxlucas Reply

    POEZIA CADERII LU’SÂRBU ADRIAN

    În lumea sata mică şi urâtă un PRO TV a început să pută
    Şi pute a hoit, şi a hazna că ştirile sunt toate tot de mahala.
    Ce popate scoate acest limbric din capul fără piele ?
    Decât coşmaruri şi ştiri din cele, cele mai …de RELE.

    Adria Sârbu este un profitor al sistemului actual. Ţn şcoală la Geo Saizescu a fost o loază.Filmele de an la IATC IL CARAGIALE i le fâcea Mircea Bunescu care acum e sluga lui. Ceea ce spun este adevărat, pentru că îl cunosc. A intrat la Facultatea de teatru şi a urmat regia de fil datorită lui Dinu Săraru acolitul regimului Ceauşescu şi estropiatului de beţiv regizor Andrei Blaier. Ei împreună cu Geo Saizescu şi Mircea Drăgan i-au facilitat devenirea acestui megalimbric audiovizual regizor. A făcut un film mai de baftă: AFLAŢI DESPRE MINE CĂ SUNT BINE SĂNĂTOS… o plagiere ordinară după un film german din anii ’30 al lui Phill Zutzi( Georges Sadoul – Istoria cinematografului mondial-1949). Dacă avea talent făcea filmew dar n-are niciun talent. Pe vremea lui Nicolae Ceauşescu făcea filme de prezentare de modă la marea societate socialistă APACA condusă de tatăl lui Janine un fotomodel comunist care conducea tipi cu bani ca Lauder prin frumoasa noastră ţară, prin motelurile şi hotelurile ei. Caracterizaţi şi voi ce servicii a adus doamna Janine României. De aceste sevicii a profitat şi Adrian Sârbu care a fost ajutat de conaţionali lui Lauder să devină OM. Dar el nu este Om este Om de a… face…ri. Tot ce face el este o intoxicare paranoică şi schizofrenică a românilor şi acum a altor neamuri. Ştiaţi că voi NU CONSUMAŢI MESAJE AUDIOVIZUALE-EMISIUNI CI UNDE RADIO DE FF.ULTRAMICĂ FRECVENŢĂ -MICROUNDE CARE VĂ PARALIZEAZĂ VOINŢA ŞI VĂ FAC DEPENDENŢI DE POSTUL PROTV. mai are şi OTV asemenea aparatură. TREBUIE SĂ ŞTIŢI PENTRU CĂ EFECTELE NU SE CUNOSC ÎN TOTALITATE DAR SE PARE CĂ PO PRODUCE EVENIMENTE. Sârbu şi-a vândut sufletul DIAVOLULUI. Osă vedeţi ce3 sfârşit va avea. DACĂ AVEŢI MILĂ DE VOI UITAŢI-VĂ MAI PUŢIN LA PROTV. În rest luarea STUDIOURILOR BUFTEA ” MILIARDE DE DOLARI A OST MÂNĂRIA LUI RADU GABREA, SEGIU NICOLAESCU ŞI FPS. El n-a dat niciun ban nici acum pe locaţie cum n-a dat nimeni nimnic STATULUI ROMÂN pentru MAREA PRIVATIZARE.(PĂCĂLEALĂ)

Post your thoughts