Iarăși despre Cotidianul

Ce cred eu despre relansarea “Cotidianul”, fără să știu prea bine ce-i înăuntru. Că s-au făcut eforturi destul de mari ca să fie mai bine. Că au scăzut așteptările și cred că e timpul (de fapt, e de mai multă vreme timpul) ca un ziar generalist să se poziționeze sus. Prin asta înțeleg un 20.000 tiraj vândut și un preț mai mare. Pentru asta, redacția ar trebui să producă ceva premium, iar ceva premise sunt. Pe de altă parte, e pentru prima oară de câțiva ani de când oamenii din redacție au un management care trage într-o direcție definită și trage tare.

Cu alte cuvinte, cred că Stanca & Măruță ar putea face ceva, fiindcă primul e genul de manager care vrea bani pentru produse și idei noi, iar al doilea are o experiență solidă pe cotidian.

Ce s-ar putea să nu meargă bine: piața cotidienelor e deja destul de aglomerată. Transformarea ziarului în produs premium s-ar putea să nu țină, în sensul că trebuie un salt calitativ important, care nu știu cum se poate petrece în România. Dar asta e treaba lui Stanca, Măruță et Cie.

Judecați și voi, după lucrurile pe care “Cotidianul” începe să le spună despre el prin… el.

Ceva din ziar.

2 thoughts on “Iarăși despre Cotidianul”

  1. Există multe cotidiane, însă la nivel “Quality” nu există decât Ziarul Financiar, care este targetat aproape exclusiv pe mediul business, așa că poate ar fi loc pentru un cotidian quality generalist. Însă dacă nu vor schimba și formatul – adică să treacă la broad-sheet – nu cred că vor reuși. Nu știu de ce toată lumea trece pe “compact” (adică știu 😆 ) care este un format de citit în metrou sau autobuz dar se vor ziare “serioase” sau “quality”.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *