Iarăşi despre Cotidianul

Ce cred eu despre relansarea “Cotidianul”, fără să ştiu prea bine ce-i înăuntru. Că s-au făcut eforturi destul de mari ca să fie mai bine. Că au scăzut aşteptările şi cred că e timpul (de fapt, e de mai multă vreme timpul) ca un ziar generalist să se poziţioneze sus. Prin asta înţeleg un 20.000 tiraj vândut şi un preţ mai mare. Pentru asta, redacţia ar trebui să producă ceva premium, iar ceva premise sunt. Pe de altă parte, e pentru prima oară de câţiva ani de când oamenii din redacţie au un management care trage într-o direcţie definită şi trage tare.

Cu alte cuvinte, cred că Stanca & Măruţă ar putea face ceva, fiindcă primul e genul de manager care vrea bani pentru produse şi idei noi, iar al doilea are o experienţă solidă pe cotidian.

Ce s-ar putea să nu meargă bine: piaţa cotidienelor e deja destul de aglomerată. Transformarea ziarului în produs premium s-ar putea să nu ţină, în sensul că trebuie un salt calitativ important, care nu ştiu cum se poate petrece în România. Dar asta e treaba lui Stanca, Măruţă et Cie.

Judecaţi şi voi, după lucrurile pe care “Cotidianul” începe să le spună despre el prin… el.

Ceva din ziar.

  1. Cristian Banu Reply

    Există multe cotidiane, însă la nivel “Quality” nu există decât Ziarul Financiar, care este targetat aproape exclusiv pe mediul business, aşa că poate ar fi loc pentru un cotidian quality generalist. Însă dacă nu vor schimba şi formatul – adică să treacă la broad-sheet – nu cred că vor reuşi. Nu ştiu de ce toată lumea trece pe “compact” (adică ştiu 😆 ) care este un format de citit în metrou sau autobuz dar se vor ziare “serioase” sau “quality”.

Post your thoughts