IAB România, fără membri și obiect de activitate

Acum câtăva vreme, Ciprian Stavăr a înființat IAB România, o asociație privată care s-a vrut un soi de normator al publicității interactive autohtone. În statut scria că asociația IAB România vrea să se afilieze la cunoscuta organizație europeană omonimă (Interactive Advertising Bureau Europe), care formulează recomandări ce capătă aproape caracter de standard cu privire la publicitatea on-line. Așa cum sugeram aici, povestea putea căpăta amploare dacă, pe lângă adunatul inocenților publisheri autohtoni, asociația IAB România s-ar fi ocupat și de afilierea la IAB Europe, dar această mișcare strict necesară doar la stadiul de wishful thinking în statut. Mai nou, însă, IAB România se ocupă cu demisii, printre care și a întemeietorului Ciprian Stavăr – aflu de la Orlando -, ceea ce arată că scamatoria nu a reușit. Iulian Toma scrie că demisia lui Stavăr vine din motive personale și că IAB România a rămas deja fără doi membri ai Comitetului Director.

Are cineva detalii? Ce putem conchide? inițiativă generoasă nereușită sau caz ratat de manipulare și tras spuza pe turta proprie? Eu nu îi prea cunosc pe cei implicați.

6 thoughts on “IAB România, fără membri și obiect de activitate”

  1. Iulian, Cirpian Stravar nu a infiintat nimic. Cirpian Stavar, desi posta in “consultant independent”, a fost un simplu angajat al cel mai important investitor in .ro, NCH (Active Soft, Imedia, NetBridge, Real Media 7/24, InfoTurism Media) sa se ocupe de aspectele administrative ale infiintarii unei organizatii care are drept obiectiv cresterea veniturilor din media online.

    IAB este o organizatie care reprezinta pretutindeni in lume interesele investitorilor iar obiectivul in baza careia exista, este chiar cresterea acestor veniturilor.

    Asadar, Stavar era doar un hamal platit ce executa, contra cost si pe cheltuiala unui fond de investitii (care are in spatele guvernul US) manevre tactice si atat.

    Numai ca intre timp, Stavar si-a luat-o in cap si a ajuns sa se creada prea important, lasand impresia falsa ca initiativa ii apartine si ca are girul IAB-ului.

    Evenimentul nefericit, care i-a zburat capul a fost un blog (acum cenzurat) ce anunta ca la IAB Europe, Romania era reprezentata de un CEO care nu avea nici o treaba cu eforturile platite de NCH.

    Asa ca comedia s-a inchieiat, si capu lu Stavar a zburat lasand loc profesionalizarii demersului numit IAB Romania si al atingerii obiectivului acestei organizatii.

  2. Iulian,

    Eu nu reusesc sa inteleg fenomenul de jurnalism online. Daca tu ca ziarist declari ca “nu îi prea cunosc pe cei implicați” atunci de ce faci comentarii tendentioase, supozitii si lansezi intrebari retorice fara noima. Este jurnalism independent online sau offline sau doar parerea din colt?

    La fel cum si dl. anonim Sorin comenteaza fara a cerceta. Ne intrebam de ce piata nu creste? Pentru ca iata ca ne ocupam de copilarii. Despre ce “scamatorii” crezi ca este vorba la IAB Romania?

    Trist, foarte trist.

  3. Stavar: eu vad lucrurile in felul urmator: ai promovat o asociatie privata cu o potrivire de nume, ca sa nu spun confuzie, cu IAB, care era vax daca nu se afilia la IAB Europe. S-a dovedit ca asociatia nu s-a afiliat, dupa care ti-ai dat demisia. Pan-aici e corect? Ei bine, recunosc inca o data ca nu te prea cunosc, ca si pe altii, care au fost implicati in toata treaba asta, dar logica imi spune ca ceva e bizar in modul cum s-au desfasurat lucrurile. Cam asta-i cu jurnalismul offline si online. Nu putem sti tot, drept pentru care cerem precizari.

    A, si inca ceva: de regula, atunci cand cineva a comis-o, incepe sa tipe ca din gura de sarpe: “tu vorbesti?” si altele asemenea. Deci: ne luminezi si pe noi sau…?

  4. Comanescu:

    1. As fi incercat sa te lamuresc daca ai fi intrebat.
    2. Nu, nu este corect ce afirmatii faci, nici cu confuzia si nici cu potrivirea de nume. Deci iarasi nu cercetezi inainte de a lansa acuzatii.
    3. Demisia NU are nici o legatura cu afilierea sau non-afilierea.
    4. Cum se pare ca nici logica propusa de tine nu are legatura cu realitatea.

    Deci cam asta e cu jurnalismul online. Nu putem sti tot, drept pentru care cerem precizari. Dar intai o dam in gard dupa, care cerem precizari. Sau uneori o lasam asa, data’n gard.

    Deh, tocmai pentru precizari spuneam ca asteptam lumea la vorbe la cafea. sa le avem intai in fata si apoi sa le turnam / deformam pe bloguri.

    Traiasca libertatea de dejectie.

  5. Nu Ciprian a infiintat IAB, ci toti participantii adica toate agentiile din Romania (online, offline si chiar si clienti) si nu a ramas la stadiul de “wishful thinking” ci chiar s-au miscat lucruri.

Leave a Reply to Iulian Comanescu Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *