Google testeaza un nou tip de reclama: CPA

Google a initiat un program de testare a unui nou model de reclama, CPA. Asa-numitul “cost per action” contabilizeaza veniturile din publicitate pe Internet in functie de actiuni: click-ul catre link-ul dat si, ulterior, tranzactia electronica sau un alt tip de actiune legat de produsul caruia i se face reclama. Modelul dominant pe piata advertisingului de Internet este CPM – cost pe mia de hit-uri ale paginii in care se afla reclama. Publicitatea se mai vinde si la CPC – cost pe click -, caz in care sunt contorizate click-urile pe care userul le da pe link-ul respectiv (banner sau de o alta forma).

Participarea la program are loc in functie de o invitatie Google.

Detalii pe Seeking Alpha.

“Noul” asta mi se pare lipit si ca o eticheta de marketing, fiindca “CPA” mi-aduce aminte de ceva ce am citit acu vreo cativa ani, CPT. Cost per transaction. E drept, action e ceva mai mult decat trans-action, dar in linii mari e vorba de ceva foarte asemanator. Are cineva idee cat ar putea schimba problema testele astea noi?

Share this...
Email this to someoneShare on LinkedInShare on RedditTweet about this on TwitterShare on Facebook

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *