Google testeaza un nou tip de reclama: CPA

Google a initiat un program de testare a unui nou model de reclama, CPA. Asa-numitul “cost per action” contabilizeaza veniturile din publicitate pe Internet in functie de actiuni: click-ul catre link-ul dat si, ulterior, tranzactia electronica sau un alt tip de actiune legat de produsul caruia i se face reclama. Modelul dominant pe piata advertisingului de Internet este CPM – cost pe mia de hit-uri ale paginii in care se afla reclama. Publicitatea se mai vinde si la CPC – cost pe click -, caz in care sunt contorizate click-urile pe care userul le da pe link-ul respectiv (banner sau de o alta forma).

Participarea la program are loc in functie de o invitatie Google.

Detalii pe Seeking Alpha.

“Noul” asta mi se pare lipit si ca o eticheta de marketing, fiindca “CPA” mi-aduce aminte de ceva ce am citit acu vreo cativa ani, CPT. Cost per transaction. E drept, action e ceva mai mult decat trans-action, dar in linii mari e vorba de ceva foarte asemanator. Are cineva idee cat ar putea schimba problema testele astea noi?

Post your thoughts