Gândul exclusiv online?

Dacă ceea ce aud e adevărat, “Gândul” va trece exclusiv pe online, ca parte din restructurările pe care Adrian Sârbu le face la Mediafax Group (surse zic că mai sunt şi altele decât cele de la link). E o mişcare interesantă, şi nu atât din perspectiva portofoliului cu care a mai rămas Adrian Sârbu după vânzările către CME, fiindcă era clar că nici Mediafax, nici publicaţiile tipărite şi, deocamdată, nici online-ul fondatorului PRO nu sunt găini cu ouă de aur, deşi ultimul promite, evident, mult mai mult.

Traiectoria “Gândului” e însă una interesantă. Ziarul a fost lansat într-o formulă foarte oldskool de demisionarii de la “Adevărul” (Cristian Tudor Popescu, Lelia Munteanu, Adrian Ursu, Bogdan Chirieac şi echipa lor) undeva prin mai 2005, desenat de nişte provinciali, pentru a trece prin nenumărate relansări. În paralel, atunci când nimeni nu se mai aştepta ca “Gândul” să se schimbe (în bine) la capitolul conţinut, publicaţia a început să devină încet-încet poate cel mai viu cotidian din România.

De ce tirajul de hârtie e de numai 13 mii de exemplare atunci? Din câte-mi spunea cineva din Mediafax Group acum câteva luni, la preţul de copertă posibil în România şi piaţa de publicitate de print, care a făcut implozie, a tipări mai mult costă bani, la o poziţie de piaţă ca a “Gândului”. Aşa că trecerea integrală pe online nu e un fel de respiraţie gură la gură pentru un mort sau un deces deghizat, ci o adecvare a strategiei la prezent. Fie că informaţia se adevereşte acum sau nu, e de urmărit soarta acestui ziar.

Post your thoughts