Este publicitatea românească frigidă?

Erotismul în publicitatea românească triumfă în reclamele la cosmetice pentru femei; şi eşuează în vulgaritate în reclamele pretins sexy dedicate bărbaţilor (Krezi… k-o… va…?). Simptomatologie şi posibile cauze? – Sexologul publicităţii răspunde.

  1. Magenta Reply

    Situatia reflecta exact diferenta de ‘stofa’ intre reprezentantii sexului masculin si cel feminin de la noi. Spun asta nu pentru ca sunt misandra, pentru ca nu sunt (dispretuiesc doar barbatii romani, din cauza lipsei lor de cultura si buna crestere specifica; in general, prefer compania barbatilor, numai sa fie de alte nationalitati), dar reclamele se fac dupa principii foarte bine gandite si vizeaza foarte clar o tinta predilecta. Barbatii prefera mesajele de tip “gă-hă”, conform nivelului lor si astfel sunt si mai motivati sa cumpere respectivele produse, pentru ca se regasesc in personajele respective, deci produsul li se portiveste si lor. Doar n-or bea toti Chivas Regal din pahare de cristal de Bohemia in timp ce pufaie o ‘Cojiba’ si se incalzesc la focul din semineul in stil baroc. Asa ceva ii va face pe ai nosti ca brazii sa strambe din nas si sa se complexeze ca au burti paroase, care le atarna din nadragii stropiti de noroi si tociti, ca au un venit direct proportional cu inteligenta si gradul de pregatire si astfel ne mai miram ca incep sa-si bata nevasta… Decat sa vada o imagine a ceea ce nu vor fi niciodata, cu siguranta apreciaza in egala masura si reclamele mai rafinate venite din ‘zona femeilor’.

  2. dan popa Reply

    scuze ca sunt off topic…mi`am facut si eu blog azi si fiind unul dintre cei pe care`i urmaream, ma gandeam sa facem un soi de schimb de blog roll. Numele meu e Dan Popa, sunt jurnalist pe banci la Business Standard. Am mai lucrat la Mediapro si la Gandul.
    Sper sa nu fi deranjat prea tare cu acest post…
    multa bafta
    Dan

  3. RazvanM Reply

    “iaurt cremos”, “sanatos”, “gustos”, incercarea de a numi o mancare medicament… ciocolata plina de E-uri este asociata cu sexul… Publicistii de la noi folosesc o multime de clisee – “ardeal”, “banatean”, “german” etc. Mai sunt si reclamele alea stupide la tot felul de gunoaie, in care este prezentat automobilul-cadou, iar produsul aratat parca cu jena! Sunt chiar enervante stupizeniile astea! Dar pana la urma tot trebuie sa cumparam cate un detergent, chiar daca este asociat cu viespile…
    @Magenta interesanta informatia pe care o dai la tot cartierul :d

  4. Black Reply

    @ Magenta
    (Barbatii autohtoni in general) Nu beau Chivas nu pentru ca nu l-ar aprecia ci pentru ca nu isi permit sa o faca. Nu spun ca nu e adevarat ce spui dar uita-te un pic si la femei. Iesi matale dimineata din scara blocului la -2 grade si vei simti mirosul inconfundabil de deodorant de 3 lei care se ridica de pe doamne , sotiile celor cu pantalonii tociti si stropiti de noroi. Ma gandesc ca fiecare burtos lipsit de inteligenta are jumatatea lui. Urcam pe scara sociala si observam ca doamnele sau domnisoarele care au invatat sa poarte haine de firma consuma la fel de mult parfum(foarte mult, excesiv) ca si cele cu deodorantul de 3 lei. CU exceptia sumei mult mai mari pe care o platesc pe parfum nu s-a schimbat nimic. Consuma la fel de mult si la fel de nepotrivit. Asta e nivelul, cu asta defilam. Nu arunca vina doar pe ei. Ele fac la fel de multe greseli. Sa nu uitam totusi ca au mers la scoala impreuna.

  5. Iulian Comanescu Reply

    Magenta: hai sa nu fim sexisti. Aici e totusi un loc pentru oameni inteligenti, unde nu se poarta generalizari de felul ” barbatii sunt”…

  6. SG Reply

    “Este publicitatea românească frigidă?” Este.
    Intrebare: daca publicitatea SI mass-media romaneasca nu ar mai esua lamentabil in vulgaritate, iresponsabilitate si imaturitate, daca replicile gen “krezi ko va” ar fii privite la valoarea lor [adica vulgar/noroios], ar mai putea mass-media sa termine orice scandal [cand e cazul a se citi atunci cand “se vrea”] intr-un scandal erotic/de sex ? Imi pare ca tovarasii discreti profita de situatie si chiar incurajeaza mentirea ei.

  7. leroy Reply

    Cred ca stim prea bine ca inca din antichitate sexul vindea; este cea mai folosita arma de publicitari.
    Ei ce fac defapt se folosesc de ceea ce e natural, lasat de Dumnezeu de a ne reproduce. Si asta ca suntem pudici; vedem un fim si zicem ” eu Domne iarta-ma nu privesc/Nu ma uit”; dar cand pleca sotia/daca traiesti in casa parintilor imediat cand ai prins un timp mort iti arunci privirea. In rest esti sfintisor. S-o recunoastem ca asta vinde din pacate. Nu stiu de ce, ca doar avem parte de el mai mult sau mai putin o data de doua pe saptamana sau cat te duce.
    Asta din pacate se vede si in muzica, show-biz. Vedete nu mai stiu cum sa-si dea in petec ba un sutien, ba un san gol , ba nu stiu ce fel de boarfe taiate in jurul dosului etc.
    Unde mai pui ca sunt atintite si privirile copiilor. Nu sunt pudic dar cand voi fi parinte consider ca pana la o varsta copilul ar trebui ferit. Citeam un material din care reiesea ca 92% din copii chestionati cu varste 10-14 ani au urmarit cel putin un film erotic. Mi se pare ca este o varsta prea mica, nu pentru ca pe ei Dumnezeu nu ia facut sa se procreeze, ca a facut si vaca si calul etc ci pentru ca consider ca sex marketing-ul iti altereaza evolutia in timp.In loc sa se preocupe de educatie pentru ai fi bine mai tarziu deja vedem copii-mame de la 12 ani voit sau nu.
    Asta e opinia mea, e vorba de pudicitate sau de o crestere sanatoasa pna la urma.
    .

  8. SimGirl Reply

    Legat de abundenta de sex in publicitate, mai ales cea de pe TV, raspunsul e destul de simplu: o imagine cu incarcatura sexuala este cel mai probabil, conform testelor efectuate pe subiecti, sa trezeasca Atentia; exact aceeasi Atentie cu A mare din formula AIDA, pasul decisiv in materializarea intentiei de cumparare. S-a demonstrat de nenumarate ori ca psihicul uman reactioneaza cel mai intens la stimulenti vizuali de ordin sexual, deci vorbim cumva de o reteta sigura pentru publicitarii din toata lumea. Ce in Romania nu s-a invatat insa, este sa dozam implicatiile sexuale in advertising si sa reducem la minim vulgaritatea.

  9. eftimie Reply

    In general furnizorii de cablu sau Digi TV baga in acelasi pachet canalele porno cu Discovery-urile si alte canale de cultura generala. Asta pentru ca rumanulu i-e rusine sa zica pe fata ca are chef de pornache acasa.

    Cam la fel si in publicitate cu sexul, e bagat in asa fel in cat sa dai impresia ca e vina altuia. … Bai io am vrut niste discovery civilization dar mi-a bagat si Spice platinum. Asa si cu publicitatea, ne e cam jena sa spune e fata ca am vrea o reclamă pentru milioane de erectii.

    Ori arata nimfe in chiloti si jumat de tata, ca in filmele erotice care le mai scapă astia pe televiziunile generaliste, ca ori baga niste grobianisme pe motivul ca, daca la TVR 1 si teatrul de estrada se prmit glumele alea merg si la o reclama la vodca sau ciorapi

  10. Eddie Reply

    Publicitatea pe segmentul masculin e frigida nu doar in reclamele TV ci si in cele pentru print. Si cred ca asta deriva din marea diferenta care exista in acest moment intre piata advertisingului pentru segmentul feminin si cea pentru cel masculin. Am senzatia ca advertiserii nu se concentreaza suficient in privinta celei de-a doua. Nu exista idei, produsele nu sint bine cunoscute si, lucru mai grav, nu sint cunoscute/studiate nici mediile in care urmeaza sa apara reclamele respective.
    Derivind un pic de la subiectul erotismului in produsele pentru barbati o sa aduc in prim-plan cazul de care m-am lovit acum ceva vreme si care este elocvent pentru cum se gindeste uneori. Un advertiser (nu are importanta numele) a vrut intr-o perioada sa intre neaparat in FHM. Agentia de publicitate a formulat o cerere celor de la vinzari care suna cam asa: “Spuneti-ne si noua cam la ce rubrici ar putea sa intre la voi produsul X. Dati-ne niste idei!”. Nu asa cred ca trebuie sa stea lucrurile. In momentul in care pornesti o campanie omul acela care are in grija produsul (si automat ii face campania) trebuie sa stie perfect unde trebuie sa intre cu promovarea lui si nu sa arunce aiurea cu intrebari legate de propuneri din zona editoriala. De aici si continuarea: o campanie la un produs pe segment masculin nu are cum sa fie subtil-erotica atita vreme cit cei care o fac nu stiu exact cui se adreseaza. Amintiti-va de campania FHM de acum citiva ani, in care o Ileana Lazariuc extrem de sexy promova “revistul de gen masculin” cu o voce de barbat. Campania a luat si un Golden Effie la vremea respectiva tocmai pentru ca a stiut exact cum si cit erotism sa “arunce” in jur.

Post your thoughts