Erată: Badea a mâncat bătaie numai de 11 ori în iulie, o dată mai mult decât în cifrele precedente

Aud că aseară Mircea Badea s-a arătat nemulțumit la TV de ratingurile astea, din care deduceam că a pierdut de mai multe ori avansul în fața Realității TV. Obiecția lui Badea n-a fost din categoria “prost de-i curge scuipatul din gură”, “papagal” și alte lucruri pe care le mai zicea, ci una de conținut – anume că trebuie o comparație cu ratingul de pe emisiunea lui. Nu știu exact ce-a spus, dar era vorba de faptul că emisiunea lui începe la 23.05 sau ceva asemănător și se încheie înainte de ora 0.00, deci trebuie discutat pe acel interval, ca să fim riguroși. Mi s-a părut că e corect să ne uităm și acolo, drept pentru care am obținut audiențele fix pe segmentul lui Badea, cu orele de in și out ale emisiunii, all urban:

Data/Intervalul orar/Antena 3/Realitatea TV
01.07.2009 (23:05:39-23:55:20) 2,5/1,9
02.07.2009 (23:06:23-23:55:58) 2,1/2,2
03.07.2009 (23:06:18-23:55:09) 1,6/1,6
05.07.2009 (23:08:320-23:56:54) 1,9/1,4
06.07.2009 (23:06:05-23:56:53) 2,0/1,7
07.07.2009 (23:17:24-23:56:11) 2,0/1,4
08.07.2009 (23:06:19-23:56:46) 2,0/2,5
09.07.2009 (23:06:49-23:56:59) 1,9/2,3
10.07.2009 (23:08:08-23:56:58) 1,2/1,2
12.07.2009 (23:09:40-23:56:37) 1,5/1,5
13.07.2009 (23:05:45-23:55:31) 1,7/1,9
14.07.2009 (23:06:35-23:56:52) 2,3/2,5
15.07.2009 (23:06:52-23:56:05) 1,8/2,1
16.07.2009 (23:07:43-23:56:25) 1,8/2,5
17.07.2009 (23:06:19-23:56:24) 1,3/1,4
19.07.2009 (23:14:12-23:56:34) 1,0/1,6
20.07.2009 (23:07:37-23:56:54) 1,6/1,9
21.07.2009 (23:08:43-23:56:21) 1,7/2,1

Reiese că pe propriul slot orar, bineînțeles în zilele când avea emisiune, Mircea Badea a înfrânt de patru ori și a mâncat bătaie de la Realitatea TV de 11 ori în iulie. Restul de trei zile sunt egaluri. Media întregii povești e cam 1,8 pentru Mircea Badea la 1,9 pentru Realitatea, dar diferența e suficient de mică încât să ne gândim la marja de eroare a măsurătorilor și să nu vorbim de o victorie a Realității. Badea își păstrează leadershipul numai pe 18-49, publicul comercial. La link sunt audiențele pe întregul interval 23.00-24.00. Am dat acolo ratingurile pe întreaga oră fiindcă știam că sunt o bună indicație de ce se întâmplă. Interesant e că pe 23-24 întreg, dar 1-20 iulie, Antena 3 mânca bătaie numai de 10 ori, fiindcă era cu o zi mai puțin. Reiese că în emisiunea în care protesta Badea a mâncat din nou bătaie sau greșesc eu?

Probabil că pentru voi toate finețurile astea n-au mare importanță, dar, mă rog, dacă omul a obiectat și cum obiecția a fost una de conținut, am zis să-i dau satisfacție.

Mai departe, om trăi și-om vedea, e vorba doar de trei săptămâni și-un simptom, poate că Badea renaște din cenușa laptopului.

UPDATE: Robi zice aici că Mircea Badea a rămas nu numai fără laptop, ci și fără access, adică fără Gâdea. Să sperăm că acesta nu scoate fum, dar, oricum, reiese că Badea pleacă mai de jos cu ratingurile.

24 thoughts on “Erată: Badea a mâncat bătaie numai de 11 ori în iulie, o dată mai mult decât în cifrele precedente”

  1. de 21 de minute vorbeste Badea de audiente in seara asta.
    Sunt in Kiev si mor ca n’am cu cine vorbi de ce’mi aud urechile.

    Sa le zic pe rand:

    1. indiferent de virulenta lui, omul are dreptate pe urmatoarele trebi
    a. publicul comercial conteaza. cu atit mai mult la televiziuni de news care se pozitioneaza mai high si au preturi mari pe GRP. acolo le da bataie constant si grosolan (marje de 30-70%)
    b. nu mai are “access”. dupa ce ca sunt singurele zone in care castiga Antena 3, Gadea si Badea sunt oricum se lupta cumva cam singuri, ca nu’i ajuta inertia canalului (in comparatie cu Realitatea). Daca Gadea e in Vacanta, Badea tre sa se incordeze inzecit. Si nu e tot timpul cazul sa’i iasa
    c. vorbim de iulie, dragilor. Adica zona in care publicul lui Badea e prin Corfu, Mallorca, Mamaia, Delta, PAris, Vama Veche. Cred ca nu are nimeni niciun dubiu ca’n septembrie discutia asta n’are pur si simplu rost

    2. nu ma iau ca ataca la baioneta pe toti cei care i’au cantat prohodul, insa placerea cu care ii face praf pe cei de la Gsp (Tolo, “managerul gaurica” si “de la masuta asta emisiunea face mai mult profit decit Gazeta Sporturilor in 2008 si 2009” etc) arata ca el – si in general prin cladirile alea – lumea nu stie sa joace in echipa. Nu are nicio legatura cu PR’ul corporate, ci cu joaca in echipa.

    Sa vedem ce’o mai iesi si dupa pauza de publicitate 🙂

  2. Therobi: am deschis și eu, da’ se pare că a încheiat cu audiențele. Hai să vedem pe puncte:

    – cu virulența nu știu – am înțeles că a contestat întregul interval orar, am revenit. Știm bine că la diferențe de-astea de cinci minute corespunde de regulă. La măgării nu răspund.
    – publicul comercial contează, dar dacă pierzi leadershipul pe all urban e un simptom. Cât despre GRP premium, hai să fim serioși, vorbește cu ai tăi de la vânzări 🙂 Sau cine știe? Poate că Badea vinde la 400 de euro pe criză.
    – da, aia cu accesul e corectă, dacă a ieșit Gâdea
    – pe 18-49 își păstrează avantajul, deci raționamentul cu vacanța nu cred să se susțină. Poate doar dacă au plecat în vacanță o mulțime de 50+, nu?
    – nu’ș ce-a zis cu Tolontan, dar Tolo e destul de detestat la ei în grup pentru imaginea bună pe care o are, cu atât mai mult cu după tunul cu Ridzi.

  3. Iulian, salut!
    Nu sunt fanul lui Badea, iti urmaresc doar blogul, uneori e plictisitor, uneori merita, ai exclusivitati. Sa-ti spun despre poveste: stiam despre tine, fara sa te cunosc, ca esti un tip riguros. Or, cand tu spui undeva in text “Nu știu exact ce-a spus”, referindu-te la emisiunea despre care scrii o intreaga teza de doctorat, nu mai prezinti prea multa incredere. Ai vazut emisiunea cu plangerile, intemeiate sau nu, ale lui Badea sau nu? Ca, pare ca o razbunare in rest. Nu pari un tip de acest fel, sincer! Dar nici unul care se apuca sa dea verdicte fara a avea toate argumentele. Think about it!
    PS Nu mai traiti doar din prostiile astea de cifre cu audienta, pe care le impartiti periodic, viata e altfel. Romania e altfel, v-ati ingropat in niste chestii care au importanta doar pentru voi. Pacat de IQ-ul vostru!

  4. iaca am cu cine vb chiar si din Kiev :).
    n’am fost eu prea explicit (plus ca am scris cam dezordonat):

    – aia cu plecatul in vacanta tine de volume. e mai probabil ca diferenta sa se micsoreze sau chiar sa ia bataie pentru ca aia mai “de’ai lui” sunt mai degraba plecati. daca ai acces liber la audiente vei vedea ca sta mai slab decit acum o luna (sau asa imi da mie ecuatia) …

    – publicul comercial. poate pentru ca sunt intr’o companie comerciala este singurul dupa care ne ghidam 🙂 si oi fi eu mai subiectiv. cit despre GRP il compar cu media celorlalti din Romania. Cu siguranta se vinde mai scump decit pe acelasi slot KanalD, Prima sau National TV

    – p’asta nu o inteleg cu detestatul. e tocmai ce spuneam mai sus, apropos de lucratul in echipa. nu trebuie sa’ti imparti concediile cu el, insa daca tragi la aceeasi caruta, nu’i pune piedici omului si mai ales produsului lui.

  5. ptiu, recitesc si pare ca inca nu are prea multa logica 🙂

    deci, revin la vacanta.
    Cind iti pleaca publicul fidel in vacanta, chiar daca aia care ramin se uita tot la tine (de aici victoriile pe “comercial”) insa ca si quantum, au o pondere mai mica in volumul lui all si “batranii” brusc pun umarul la rastunarea pe all . Bleah, poate asa se intelege!

  6. Robi: Da, nu mai stau mult, da’… Dpdv business e foarte normal să discuți 18-49. Și atunci când ai diferite emisiuni cu care cauți un target de-ăsta din diferite motive. Altfel, dpdv popularitate moderator, succces program etc., logic e să dai cea mai largă chestie, adică all urban în România, pentru că pe target național e mai greu de făcut comparații din cauza avantajelor de acoperire și licență ale TVR-ului.

    Cât privește meciurile din Antene, da, îmi pare și mie rău, mai ales că dincolo de obiecții sunt destui oameni valabili în grupul ăla. Așa cum e, Voiculescu are cel mai mare grup de media românesc în mom. de față. Că e poate prea târziu ca să ai ownership 100% românesc și că au fost diferite desincronizări în tratativele cu RTL-ul, e altceva.

    Apropo, la Kiev ai treabă cu TV 1+1 sau cum se cheamă aia? Am cunoscut o blondă interesantă într-o ceva de ONG-uri.

  7. Stele: ce, mă?!

    Adina: nu pot să mă uit la toate emisiunile din lumea asta. Mi-a zis doar cineva – scrie pe la link prin subsol și e un tip pe care-l știu – că Badea a contestat ratingurile. Am venit cu altele mai precise care spuneau același lucru.

  8. Therobi: presupun că dacă am merge ca melcul pe zile ne-am lămuri mai bine în privința plecatului în vacanță etc. Deocamdată, PARE – și nu e sută la sută așa – că dacă 18-49 stă pe loc (stă pe loc? oricum, e lider în general față de Realitatea), reiese că au plecat “bătrânii”, posibil din cauză că Gâdea se bronzează. Sigur că ne putem imagina nenumărate alte posibilități.

  9. de acord ca nu poti sa te uiti, ai deveni exoftalmic, exact ca broastele, dar bine ar fi sa scrii despre ce vezi tu, altfel incet-incet pierzi din incredere sau raman intrebari la adresa ta; nu pica in extrema multor “destepti” omniprezenti la toate televiziunile de a-ti da cu parerea despre orice subiect zilnic; mai bine mai rar si adevarat, dar mai ales DIN EVALUARILE REALE

  10. Adina: ratingurile le-am văzut cu ochii mei, stai liniștită. Ca dovadă că teoria cu care a venit Badea ieri nu ține. N-am formulat judecăți despre emisiune aici ca să vorbesc în necunoștință de cauză. Am dat niște cifre.

  11. Nu stiu daca a aparut comentariul pe care ti l-am lasat mai devreme, de pe mobil, asa ca repostez. Hai sa-ti zic ce-a zis Badea:

    1. Toti analistii sint niste cretini, dar tu esti caz special: esti un analist cretin si alcoolic notoriu, stie el din surse sigure, te cunoaste bine
    2. Badea nu ia bataie niciodata, ca ratingul pe “all urban” e irelevant, babele sint devina ca Realitatea a fost mai sus.
    3. Pentru Badea, publicul comercial este cel care conteaza, iar pe comercial i-a rupt pe aia de la Realitatea
    4. A plecat Gadea in concediu si, din cauza asta, clar, nu mai pleaca de la audienta mare, ci de aproape de zero, pe care si-o creste, si tot ii bate pe Realitatea, deci… Badea nu ia bataie niciodata
    5. Analistu’ care a publicat ratingurile e cretin si betivan, inca o data, poate telespectatorii n-au priceput din prima.

    Despre GSP: a spus si care-s ratingurile GSP TV, adica 0,2, deci nu exista, motiv sa se ia si de Tolontan. Ei, si aici urmeaza stirea din toata emisiunea aia:

    1. “In Gura Presei” a avut, in 2008, un profit total mai mare decit al tot GSP-ului (dar nu-mi dau seama daca se referea la televiziune sau la gazeta, n-a precizat, ci mai degraba a generalizat)
    2. Adica stirea: “In Gura Presei” e singurul program TV din Romania care e sold-out pe reclama pina la 31 decembrie, in plina criza.

    Cam atit. Asta ca sa intelegi si tu, Iulian, de ce te intreba mai sus, un nene, daca esti alcoolic.

  12. Iulian,

    da “1+1”. suntem colegi, deci ne ajutam cu ce putem 🙂 ca doar nu suntem in echipa din Baneasa.

    Alex,
    s’a referit la Gazeta Sporturilor.. Descit gsptv si fata ai de te invita sa ghicesti un fruct care incepe cu b si se temina cu ana aduce mai multi bani pentru ca gsptv e la inceput de drum si are carca de investitii, unele mai babane decit altele.

  13. Omul asta are un complex de superioritate patologic . Numai ca se dovedeste a fi un mare ipocrit . Situatia regizata cu laptopul ars spune mult . Mircea Badea vorbea si de spoturi publicitare , si de promotii legat de firma respectiva . Tocmai el care e spontan , natural …Cat de fals suna , si cat de fals a fost tot scenariul construit . Ca te face pe tine alcoolic , asta-i una , – spune mult si despre caracterul lui – dar ca pierde 20 de minute explicand cum e cu audientele ofera si diagnosticul . Nu sunt psihiatru/psiholog , asa ca mai bine nu scriu nimic . In schimb faza cu laptopul cred ca merita mai mare atentie , poate si CNA ar avea ceva de spus .

  14. Din toată povestea asta am înțeles cam cum decurge un dialog cu Mircea Badea.

    – Mircea, am impresia că ai scăzut în audiență…
    – Du-te dracului de alcoolic, tu vorbești?
    – Ce mă?
    – Da bă, știu din surse sigure că bei de faci pe tine prin șanțuri, analistu’ lu’ pește.
    – Bă, io vorbeam de audiența emisiunii.
    – Bă știi ceva, ești un alcoolic și nu vorbesc cu tine. Dacă-l vezi pe Tolo în cârciuma aia din gara Basarabi unde beți voi și borâți pe sub mese să-i spui că e un tâmpit. Eu sunt Dumnezeul audienței, am atâta profit la emisiune că-mi vine să-mi fac singur o televiziune.

  15. A si vezi ce zici de aseara, ca iar e cam complicat cu audientele. luni a rupt, ieri a luat’o. insa de data asta si’a facut’o cu mina lui: a pierdut 20 de minute cu audientele si se vede clar caderea acolo. in afara de noi astia din media care suntem mai curiosi pe felia asta, restul e clar ca urmau sa plece. se plictiseau de cifre … cind a iesit din subiect si a revenit la ale lui, s’a urcat iar peste Realitatea (pe comercial 🙂 )

  16. Ai pierdut faza in care s-a razboit cu Gsp:)).
    Nu credeam ca exista atata zanzanie in acelasi trust;))

  17. Alex: mersi de briefing. Uite d-aia nu mă uit :-), Badea are probleme cu mine de prin 2005, când am explicat prin Evenimentul zilei cum sare la cap la problemele pe care le avea pe atunci Voiculescu cu nu mai știu care alt mogul, Vîntu sau Sârbu.

  18. omu’, daca vrei poti sa vezi emisiunea lui foarte usor. e pe site la ant1 si ant3 anytime. asa ca asta ca nu ai vazut-o nu prea merge. eu zic sa-ti faci timp sa te uiti si sa iei fiecare idee in parte si sa o infirmi sau confirmi. nu esti ANALIST media? asta parca se bazeaza pe lucruri exacte, concrete, nu pe “Nu știu exact ce-a spus, dar..”
    In rest, numai bine.

  19. Ma iertati ca ma bag, dar chiar nimeni nu observa ca e vorba de o bataie pe nimic, cind 1,4 la 1,8, cind invers, o fi important pentru ei, sa se bata intre ei, asa, dar iata ca si nimicul naste pasiuni. Acum am vazut si eu o asemenea discutie, si zau daca nu e usor penibil. E ca si cum ai vorbi de tiraje de 20.000 ca de cine stie ce…

Leave a Reply to boro Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *