DVD-uri de revistă: cum poți călca publicul pe nervi

Revistele cu DVD se poartă de vreo doi ani prin presa românească. Deschizătoarea de drumuri a fost “Descoperă” (Publi Media), cu documentare Discovery bine puse la punct. Am cumpărat vreo două sau trei astfel de reviste. Presupunând că te interesează subiectul și nu ai văzut filmul pe canalul TV respectiv la vremea lui, nu prea ai ce reproșa.

Am mai luat, acum câteva luni, un “Target” cu o biografie a lui Bill Gates. E o serie de astfel de povești cu oameni de afaceri proeminenți, numai că istoria lui Bill Gates e spusă într-un stil de film de companie obosit, laudativ-plicticos. Probabil că editorii au căutat un film foarte ieftin, dar, fără cine știe ce bube tehnice, documentarul respectiv era de-a dreptul frustrant. O biografie text de pe net e mult mai interesantă.

În fine, acum câteva zile am achiziționat “Săptămâna financiară” cu “Looking for Fidel” de Oliver Stone, un documentar sclipitor, dar îngropat total de problemele tehnice. Sunetul este desincronizat și are un ecou ciudat, a trebuit să sting surround-ul și să ridic volumul la televizor ca să pot înțelege ceva. Titrajul e făcut în dorul lelii, mai prost decât cele mai lacunare subtitluri de la DVD-RIP-uri. “SU”, de exemplu, vrea să spună “Statele Unite”, prescurtat întotdeauna “SUA” în românește. În fine, imaginea, care e 16:9, îți e servită turtit. M-am descurcat cu ea fiindcă am un televizor cu zoom, dar nu știu cum ar putea s-o aranjeze cineva cu un wide screen mai vechi. Probabil, setând televizorul pe 4:3, cu pierderea a două fâșii verticale de ecran și încă două dungi negre orizontale, de la modul cum e masterizat.

Probabil că DVD-urile astea sunt făcute de oameni de la marketing, fără experiență în materie de produs astfel de lucruri. Editorii de presă scrisă ar putea lua lucrurile mai în serios, dacă tot s-au apucat de astfel de inserturi, fiindcă, mai ales în cazul “Sfin”, au transformat o idee bună într-o corvoadă de vizionare. Pe-afară, lucrurile sunt bine puse la punct: mi-am luat de la Berlin două filme din “Cinemateca Suddeutsche Zeitung” și sunt ireproșabile, cu un packaging aparte, bineînțeles, la un preț mic. La noi, astfel de produse bonus/ieftine au probleme care te împing spre BitTorrent și DC++.

UPDATE: Octavian îmi atrage atenția, mai jos, că “Looking for Fidel” (2006) e regizat de un anume Leonardo Corbucci, în timp ce documentarul lui Oliver Stone se numește “Comandante” (2003). Pe DVD-ul “Sfin” pe care l-am văzut eu aseară scrie, din motive numai de “Sfin” știute, “Looking for Fidel – directed by Oliver Stone”. În documentar apare Oliver Stone, reiese că titlul e greșit sau o tentativă bizară de a vinde marfa mai bine.

UPDATE 2: Nick dă un link spre un “Looking for Fidel” de Oliver Stone în 2004. Situația e cum o descrie Nick: trei filme despre Castro în discuție, dintre care două de Stone și două, de Stone și italianul respectiv, numite “Looking for Fidel”. “Sfin” a dat, măcar, un DVD cu titlu corect.

13 thoughts on “DVD-uri de revistă: cum poți călca publicul pe nervi”

  1. Iulian,
    Conform IMDB, “Looking For Fidel” e regizat de un tinar italian pe nume Leonardo Corbucci. Documentarul lui Stone se numeste “Comandante”. Cred ca da cu virgula 🙂

  2. Surprise: ala cu Bill Gates (retururi de la target, probabil – au sigla target pe ele, iar exemplarul meu are si carcasa sparta) se distribuie luna asta cu Descopera:)

  3. Eu cred ca e “el mano del comandante” la mijloc ;)…eu vorbesc…care nu am vazut nici unul din cele doua….Iulian, anyway, tu sapa si eu tin lanterna

  4. Eu am luat DVD-ul cu Gates in iulie cu revista Target si nu era spart. Dar prima oara cand am deschis carcasa, mi-a intrat degetul prin ea. La fel si carcasa de la DVD-ul cu Donald Trump (tot de la Target). Eram curios sa vad ce o sa apara luna asta (ca au avut doua luni de pauza) si ia ghici, a apărut revista fara DVD, dar la pretul din lunile precedente cand avea DVD. Se vede ca pe “ziariștii” de acolo ii intereseaza doar cum sa-si ia mai repede salariul. Cititorii, mai duca-se si-n …

  5. @george: ai dreptate, din retururile Target s-au distribuit documentarele cu Donald Trump si Bill Gates in Descopera, insa operatiunea a fost GRATUITA (pretul de coperta nu a fost modificat) si s-a desfasurat doar pe tirajul Descopera care nu cuprindea documentarele Discovery.
    @cezar & george: daca aveti probleme cu DVD-urile, sunati in redactie sau la abonamente. NU este vina ziaristilor care realizeaza revista (adica cei care scriu articolele) ca un DVD este defect sau ca primiti o carcasa goala. Exista un departament special (la noi tine de cel de distributie) – nu redactia, wtf?! 🙂 – care se ocupa de multiplicarea si inserarea DVD-urilor. Stiu ca este foarte frustrant si iti vine sa-ti bagi ceva, dar se poate rezolva printr-un telefon. De asemenea, pretul de coperta nu este stabilit de jurnalisti, ci de cei care produc produsul…

  6. dupa cum a specificat si Marc ,ziaristii nu au nici o vina vis a vis de modul cum ajung dvd-urile la cititori.Daca lucrati in presa ar trebui sa cunoasteti faptul ca de expeditia publicatiilor ( cu tot ce contin ele-dvd-uri,cd-uri,cadouri) se ocupa firmele de distributie si transport care nu apartin editurilor.Cu un simplu telefon ne puteti comunica cazurile de acest gen pentru ca noi sa contactam firmele de difuzare.Sunt de acord ca este frustrant sa primesti uneori un produs cu probleme dar inainte de a da calificative mai trebuie studiat si motivul pentru care s-a intamplat asa ceva.Ma mira ca Iulian face aprecieri “rautacioase” vis a vis de acest subiect mai ales ca a reprezentat si el un mare de trust de presa care se ocupa cu astfel de expeditii si la care erau de asemenea prezente aceste probleme.Pretul de coperta al revistei Target a ramas acelasi chair daca publicatia a avut dvd sau nu.

  7. Marc: da, răspunderea e mai curând la marketing.

    Dan: Cred că mai sus am făcut o judecată de gust, anume că documentarul cu Bill Gates mi s-a părut foarte slab, și am spus niște lucuri concrete despre problemele pe care le au DVD-urile: masterizare proastă, titlu schimbat etc.

    Una peste alta, peisajul mi se pare trist, din neglijență tehnică și din motive de conținut. Mă întreb cât a dat PubliMedia pe Bill Gates. Probabil că ceva gen 300 de euro și, din motive de economisit 100 de euro, s-a renunțat la un documentar care “stătea în picioare”. Astea-s prețuri pentru difuzarea pe post, poate că sumele sunt altele, dar îți dau o temă de reflecție: a văzut cineva documentarele înainte să se decidă achiziția?

    Bineînțeles că nu e o problemă care privește doar prăvălia ta. Lucrurile se fac la modul amatoristic și prin alte locuri, așa cum scrie mai sus.

  8. Nu cred ca e doar vina distribuitorului daca calitatea carcasei e de proasta calitate. Cred ca are o parte din vina si cel care a contractat din partea trustului fabricarea respectivei carcase, pentru ca nu a respins rebuturile.

    Lumea asociaza produsele suplimentare cu revista si prin faptul ca DVD-urile au emblema Target pe ele.

    Desi DVD-urile au fost bune, politica de comunicare a revistei Target e defectuoasa si asta ma determina sa-i sfatuiesc pe toti cunoscutii mei sa nu cumpere revista. Nici nu-ti asculta sugestiile.

  9. http://www.imdb.com/title/tt0403232/
    Da e ciudat, asta e facut 2004 de Oliver Stone. Cred ca sunt doua filme cu acelasi nume, regizori diferiti
    Deci avem:
    Looking for fidel 2006 regia. Leonardo Corbucci.
    Looking for fidel 2004 regia Oliver Stone seria America Undercover conform linkului de mai sus.
    El Comandante 2003 regia Oliver Stone
    Care film e pe DVD in revista??? Daca e o minarie facuta? Doar trustul Intact are capacitatea tehnica. Strange!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *