Două vorbe despre ultimul SNA

Impresia mea faţă de ultimul Studiu Naţional de Audienţă e că piaţa cotidienelor, dar şi cea a glossy-urilor, se stabilizează – lucru despre care am scris sâmbătă în EVZ.

O să revin mai pe larg aici, fiindcă avem mai mult spaţiu pentru cifre. Ultimele date SNA le găsiţi aici.

  1. Alexandru Sipos Reply

    Astept comentariile pe larg . Pana atunci as sublinia si eu principala problema pe care studiul nu reuseste sa-l elimine prin nici o metodologie , si anume ca notorietatea unor titluri altereaza audienta lor efectiva , din inertie publicul identifica ca si publicatii citite in prezent unele pe care l-au citit frecvent sau chiar ocazional mai demult . Un exemplu ar fi Curierul National , care scade dar nu cu dinamica cu care ar trebui . Si nu e singurul exemplu .

  2. Andrei Reply

    SNA-ul din pacate nu este un instrumet atat de credibil si de bine pus la punct. Este doar oficial si cam atat.
    Mai sunt multe lucruri de facut si imbunatatit pana sa reflecte o realitate cat de cat decenta. Asa cum s-a precizat mai sus, notorietatea este foarte usor confundata cu audienta, modul in care se face recrutarea, obtinerea informatiei…sunt lucruri care trebuie facute cu mai mult profesionalism si fara alte implicatii.

  3. eftimie Reply

    Mi-a placut cum ai scris in EvZ si ai evitat sa spui ce audienta are ziarul respectiv. Acu vreo doi ani cred ca avea in jurul la 700-800 de mii.

  4. Iulian Comanescu Reply

    Eftimie: am spus destul de puţine cifre fiindcă formatul e de comentariu/opinie. Audienţa poţi s-o vezi la link-ul pe care l-am dat în post, vreo 550 de mii.

  5. eftimie Reply

    Datele le aveam, nu-i bai. Ma intereseaza mai mult analiza ta decat datele seci. Am citit articolul din EvZ, astept si “pe largul” promis. 😀

Post your thoughts