Discovery Campus

Discovery a adunat la Timişoara câţiva oameni din media pentru împrietenirea cu Discovery Campus, adică o iniţiativă de training/serie de workshop-uri cu producători de documentare de talie europeană, de la reţeaua omonimă, BBC, Arte şi alte televiziuni celebre. Ideea e că te poţi înscrie în sistem, poţi fi selecţionat de 12 “grei”, în funcţie de idee, şi poţi participa la aceste workshop-uri cu beneficiul suplimentar că ideea ta ar putea intra în producţie şi, oricum, intri în reţea cu oameni de factura celor menţionaţi. Detalii tehnice la Discovery-Campus.de, revin cu precizări şi ponturi. Ideea e că oricine se poate înscrie, dar şanse reale de a fi admişi au oamenii cu legătură cu meseria.

Câteva idei:

– la noi, un documentar se face în câteva zile, la ei, în câţiva ani.
– la noi, poate fi vorba de un buget de câteva sute de euro, la ei, de câteva sute de mii de euro.
– noi ne gândim la “artă”, ei la un public determinat, dintr-o anumită ţară sau arie geografică.
– ceea ce vedem pe Discovery se cheamă “factual entertainment”. Ei, da, Discovery nu îşi propune să “educe” publicul, ci să-i capteze atenţia, pentru ca după aceea să obţină bani din publicitate. Eu, unul, prefer entertainmentul lor factual “educaţiei” pe care mi-o face TVR-ul de o mie de ori.
– treaba cu imaginea României e ilară. “Ce să mai spunem atunci noi, germanii, de britanici?” s-a întrebat retoric Donata von Perfall, directoarea de la Discovery Campus. Chiar aşa – oare cum o fi ca anglo-saxonii să spună despre tine că faci parte dintr-o naţie de căpcăuni, timp de 50 de ani după terminarea unui război? Se adaugă filmele cu soldatul rus deştept şi frumos şi neamţul rău şi urât, dar, mă rog, pe astea le-am văzut numai noi şi redegiştii…
– Alexandru Solomon, un om care a trecut prin program şi care a făcut documentarele astea, a caracterizat ceea ce se dă la televiziunile noastre cu un cuvânt de patru litere: crap. Nu e vorba de peşte.

Acum comparaţi toate cele de mai sus cu un comunicat de PR, ales la întâmplare, al unei televiziuni româneşti. D-aia n-are ursul coadă…

Mâine o să vedem o parte din oamenii ăştia la lucru.

  1. Sorin Fortiu Reply

    Sambata, 15.09., de la ora 20, la Teatrul National din Timisoara va avea loc “party-ul” oficial al evenimentului sub titlul “Go Garlic”. Cu acesta ocazie se va proiecta in premiera mondiala si documentarul “Lugosi, the Fallen Vampire” al regizorului Florin Iepan [Născuţi la comandă. Decreteii; Unicul, adevaratul Tarzan; Ion Antonescu]. Filmul este dedicat actorului nascut la Lugoj, Bela Lugosi [ http://en.wikipedia.org/wiki/Bela_Lugosi ].
    Un CV a lui Florin Iepan se afla si la
    http://www.mariromani.ro/dezbateri.php?c=10

  2. Media lui Comanescu » Discovery Campus II Reply

    […] Terminologie: Format programs vs. factual entertainment Spuneam în postarea anterioară despre Discovery Campus că ceea ce noi numim documentare se cheamă, în clasificarea internaţională, “factual entertainment”. Discovery, ca şi alte canale care difuzează astfel de producţii, nu face nici un secret din faptul că e vorba de un demers comercial, chiar dacă rezultatele sunt destul de des artistice. Şi cu asta ajungem la faptul că factual entertainment se opune, în aceeaşi clasificare, lui format programs. Care grupează tot ceea ce are loc conform unui desfăşurător prestabilit, care nu diferă de la o difuzare la alta. Înţelegem de ce Bradley nu a dorit să ducă mai departe succesul lui Bad Behaviour: nu era specialitatea Lion TV. În orice caz, Bad Behaviour a fost primul program din subgenul numit “parenting” (”creşterea copiilor”, oarecum. […]

  3. Media lui Comanescu » Un pic de ordine şi poveşti din care putem învăţa ceva. Ce-i aia IPRA? Reply

    […] Ca să înţelegeţi despre ce e vorba, aşa ceva am adus deja de la Discovery Campus (bla, bla). Am pe ţeavă o serie de istorii de la premiile International Public Relations Association (IPRA), asociaţie de PR de care profesioniştii nu se poate să nu fi auzit, fondată în 1955, care organizează o gală săptămâna viitoare. Am găsit câteva campanii care mi s-au părut foarte bine făcute. O să dau mai multe episoade după care trecem la altceva. Mi-ar plăcea să-mi spuneţi aici, mai la vale, spre ce industrie sau tip de poveşti să mă îndrept. […]

Post your thoughts