Despre Facebook la Humanitas

După ce am lansat Cum să devii un Nimeni, Radu Gârmacea, redactor-şef la Humanitas, mi-a făcut o propunere măgulitoare, de a coordona alături de el colecţia deschisă de cartea mea, numită Spaţii publice. Ca neprofesionist în materie de editare (de carte), am crezut că pot fi util cu ceea ce ştiu despre românii cu experienţă în comunicare, capabili să ducă la bun sfârşit o carte bună. Desigur că editura şi Radu Gârmacea ajung mult mai uşor la autorii străini decât mine însumi, lucru care s-a şi întâmplat, cum o să vedeţi mai la vale.

Primul român pe care îmi face plăcere să-l anunţ în colecţie e Brăduţ Ulmanu, care a semnat cu Humanitas pentru un volum numit “Cartea feţelor”, referitor, bineînţeles, la Facebook, aşa cum anunţă şi el pe blogul propriu, unde găsiţi detalii despre data apariţiei. Planul de carte, pe care îl ştiu, a fost unul “fără obiecţii”, şi de la mine, şi de la editură. Adică foarte bun.

În “Spaţii publice”, la Humanitas, au mai apărut “Confesiunile unui om de publicitate” de David Ogilvy, “Globalizarea nimicului” de George Ritzer şi “Arta exploatării de sine” de Jakob Schrenk. Detalii pe site-ul editurii.

Pe Brăduţ îl felicit pentru că s-a înhămat la aşa ceva, fiindcă ştiu că pentru mine Nimeni a fost o experienţă bună. Publicul a părut şi el mulţumit, fiindcă din primul tiraj, destul de mare (2.500 de exemplare), n-au mai rămas multe exemplare. Spuneam pe undeva că orice carte e un Bildungsroman, dar pentru autorul ei. Rămâne ca şi publicul să fie mulţumit 🙂

Şi fiindcă tot vorbim despre asta aici, cine v-ar plăcea să scrie o carte despre jurnalism, Web 2.0, publicitate, PR, marketing şi nu a făcut asta? Argumentaţi.

Post your thoughts