Democrația YouTube, revista tricolorilor, preferințele americanilor și reclama toaletei

UNU. Mediaweek.com: După ce, recent, a trebuit să îndepărteze de pe site-ul propriu circa 100 de mii de clipuri Viacom, printre care și înregistrarea cu “Dracula, My Love”, de la MTV Europe Awards, YouTube a semnat cu Digital Music Group Inc. (DMGI) un deal prin care primește pentru difuzarea a nenumărate seriale, filme și clipuri muzicale. DMGI deține drepturile de la o serie întreagă de producții independente, printre care seriale din anii ’50-’60. Oferta YouTube sună ciudat, dar eu mă bucur pentru ea, fiindcă asta ne scoate oarecum din ghearele marketingului de tip “5 Big” (industria muzicală), în care numai câțiva sunt promovați, iar restul, aruncați la coș. Informația, dar și arta, se democratizează încă o dată cu Web 2.0. De fapt, marketingul e în sine o disciplină un pic totalitară, în sensul ăsta.

TREI. Gusti Roman: Directorul executiv al “Gazetei sporturilor” anunță lansarea pe piață, din martie, a “Revistei tricolorilor”, zisă și “RT”, periodic de sport legat de echipa națională. 68 de pagini, 5 lei, editor: “Unlimited Media”, care e “sora mai mică a Convergent Media”, care scoate GSP și altele, în trustul familiei Voiculescu. Mie ideea îmi place, numele revistei mai puțin. Și, apropo, ce-i aia sora mai mică? Ceva unde are și Gusti acțiuni? 🙂

DOI. Pew / Internet: Un studiu explică de ce americanii au preferat unul sau altul dintre mijloacele de informare pentrur campania electorală și alegerile din toamna trecută. Cei care au ales ziarele au făcut-o pentru confortul care se asociază experienței lecturii, iar cei care au ales televiziunea au menționat ușurința cu care se îngurgitează conținuturile TV, dar și fețele și vocile pe care le văd și le aud. În fine, consumatorii de știri pe Internet au pus accentul pe controlul pe care îl au asupra cantității, tematicii, momentului etc. în care își iau știrile. Televiziunea neliniară sau ziarul on-demand ar putea avea toate avantajele de mai sus. Și vor câștiga popularitate pe Internet 🙂

PATRU. YouTube: Știți toaletele alea “unice în lume” de la Chelsea? Am găsit una asemănătoare pe YouTube.

9 thoughts on “Democrația YouTube, revista tricolorilor, preferințele americanilor și reclama toaletei”

  1. Mai, Ted, vezi tu acolo ce-am zis eu ca s-a sters, adică, citez, “înregistrarea cu “Dracula, My Love”, de la MTV Europe Awards”? Vezi un videoclip, care s-a făcut ulterior și nu e proprietatea Viacom/MTV. Asta fiindcă e vorba de două chestii diferite, din care cealaltă, precum am zis, s-a șters. Povestea a ieșit la iveală atunci când Moga a fost acuzat că a înscris la Eurovision o piesă din 2005, iar înregistrarea a apărut pe YouTube drept dovadă. S-a spus că ar fi fost pusă de Florin de la HI-Q. YouTube a șters-o, prompt, din cauza înțelegerii cu Viacom. Iar piesa a fost descalificată.

    Clipul n-are nici o legătură. Cred că producătorul e MediaServices? Oricum, cineva din România, care nu a trimis nici un fel de sesizare la YouTube. Acum pricepi?

    Acum pricepi?

  2. Eu am inteles,dar in piesa aia nu trebuie aruncat atat cu noroi.Chiar nu trebuia sa o citati acolo…Ce au facut ei acolo si si-au sters piesele de pe You Tube,e treaba lor,politica lor.Dar v-am aratat ca degeaba au sters videoclipul proprietatea nu stiu cui,nu ma intereseaza,ca el tot exista.Pentru ca a fost placut si are valoare !
    Moga si-a facut multi dusmani aici,pentru ca asa e in Romania.Nu poate unul sa se ridice,ca sar repede cativa sa-l traga in jos.Sa inteleg ca va aduceti aportul si d-voastra la asta ? Sau daca nu,puteati enumera mai multe videoclipuri ale mai multor cantareti….
    Paris Hilton canta,,Stars are blind” pe ritmul lui UB 40, Madonna canta ,,Hung Up” pe melodia lui Abba si nimeni nu s-a sesizat,melodiile au fost foarte bine primite si sunt slagare.Acum cred ca m-am facut mai bine inteles,nu-i asa?

  3. Ted: tu ai o problema cu faptul ca Moga si-a luat-o la Eurovision, am inteles. Pe mine chestia aia ma lasa rece, dar vad ca discutia atrage interes. Asadar, am citat povestea ca sa leg o istorie de business de ceva ce ii afecteaza direct pe oameni. Si nu ca sa arunc cu noroi.

    Te rog ca pe viitor sa fii on-topic si mai putin patimas. “Stirea”, cum spui tu, se referea ca YouTube ne va prezenta o portie serioasa de content ne-aliniat, ceea ce poate schimba in bine posibilitatile noastre de informare. Moga aparea doar in subtext, nici macar cu numele. Daca ai ceva de spus despre treaba asta, bine. Daca nu, poti gasi un fan club Moga sau un blog de muzica. Aici nu prea discutam despre asa ceva. Ma indoiesc de altfel ca intra multi ascultatori ai lui Moga, caruia, de altfel, ii doresc numai bine.

  4. Chiar nu sunt un fan Moga,nu m-ai nimerit,am trecut de varsta de a fi vrun fan inrait al cuiva ! Pot zice doar ca mai imi plac unele melodii,mai ales cele anilor 1970-1980 .:))
    Imi place corectitudinea,atat…toate cele bune !

  5. Principial ma bucur pentru romanii care reusesc sa exporte ceva, ca O-Zone sau Sarbu (cu telenovelele), chiar daca e vorba de melodii pe care nu le ascult si seriale pe care nu le urmaresc. Moga nu se numara, totusi, printre cei care au o cariera de succes in afara. Cu exceptia unui studio pe care l-a deschis prin State, dar cu care n-a facut mare lucru, nu stiu sa fi vandut ceva prin strainatate. Nu acelasi e si cazul O-Zone sau al lui Mihai Traistaru. S-ar putea sa se poata lauda cu ceva, dar eu nu am auzit.

    Apropo de asta, impresia mea e ca anul asta a fost un asemenea circ la Eurovision fiindca muzicienii au sesizat potentialul comercial al concursului, dupa succesul de anul trecut al lui Traistaru. Faptul insa ca Moga a fost atat de neglijent si a participat cu o piesa adaptata, cu acelasi titlu ca si cea din 2005 (asa cred ca a ramas) e prima explicatie pentru ca a zburat din concurs, nu? Am auzit ca Madonna a platit sapte milioane de dolari pe loop-ul din “Voulez vous” a lui Abba, la care te refereai mai sus. Moga a reusit pe undeva sa se plagieze sau pastiseze pe sine. Din nou, ii doresc numai bine, dar nu putea sa fie mai putin lasa-ma sa te las cu participarea asta la Eurovision?

  6. Vreau doar sa te contrazic. 😀
    “Moga nu se numara, totusi, printre cei care au o cariera de succes in afara. Cu exceptia unui studio pe care l-a deschis prin State, dar cu care n-a facut mare lucru, nu stiu sa fi vandut ceva prin strainatate.”
    Melodia Beijo – Morandi a fost number 1 in clasamentul MTV Europe si in World Chart Express. Din cate stiu eu ar mai fi cateva exemple dar nu sunt sigur si mi-e si lene sa caut.
    Mai poti citi ceva aprecieri pozitive ale strainilor si pe http://morandi-band.blogspot.com/

  7. Kristian: mersi de informație. Probabil că World Chart Express e o sumă de difuzări din mai multe țări? Se cheamă că mă contrazici cu argumente. Asta nu înseamnă, totuși, că Moga nu putea fi mai atent cu Eurovisionul. Nu i-am contestat capacitatea de a inventa refrenuri catchy care să înnebunească publicul și să îl umple de bani.

  8. Da, World Chart Express e tot un clasament MTV in care se aduna difuzarile din toata lumea. Sunt de acord cu tine ca putea fi mai atent, am contrazis doar ce am citat.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *