Democraţia YouTube, revista tricolorilor, preferinţele americanilor şi reclama toaletei

UNU. Mediaweek.com: După ce, recent, a trebuit să îndepărteze de pe site-ul propriu circa 100 de mii de clipuri Viacom, printre care şi înregistrarea cu “Dracula, My Love”, de la MTV Europe Awards, YouTube a semnat cu Digital Music Group Inc. (DMGI) un deal prin care primeşte pentru difuzarea a nenumărate seriale, filme şi clipuri muzicale. DMGI deţine drepturile de la o serie întreagă de producţii independente, printre care seriale din anii ’50-’60. Oferta YouTube sună ciudat, dar eu mă bucur pentru ea, fiindcă asta ne scoate oarecum din ghearele marketingului de tip “5 Big” (industria muzicală), în care numai câţiva sunt promovaţi, iar restul, aruncaţi la coş. Informaţia, dar şi arta, se democratizează încă o dată cu Web 2.0. De fapt, marketingul e în sine o disciplină un pic totalitară, în sensul ăsta.

TREI. Gusti Roman: Directorul executiv al “Gazetei sporturilor” anunţă lansarea pe piaţă, din martie, a “Revistei tricolorilor”, zisă şi “RT”, periodic de sport legat de echipa naţională. 68 de pagini, 5 lei, editor: “Unlimited Media”, care e “sora mai mică a Convergent Media”, care scoate GSP şi altele, în trustul familiei Voiculescu. Mie ideea îmi place, numele revistei mai puţin. Şi, apropo, ce-i aia sora mai mică? Ceva unde are şi Gusti acţiuni? 🙂

DOI. Pew / Internet: Un studiu explică de ce americanii au preferat unul sau altul dintre mijloacele de informare pentrur campania electorală şi alegerile din toamna trecută. Cei care au ales ziarele au făcut-o pentru confortul care se asociază experienţei lecturii, iar cei care au ales televiziunea au menţionat uşurinţa cu care se îngurgitează conţinuturile TV, dar şi feţele şi vocile pe care le văd şi le aud. În fine, consumatorii de ştiri pe Internet au pus accentul pe controlul pe care îl au asupra cantităţii, tematicii, momentului etc. în care îşi iau ştirile. Televiziunea neliniară sau ziarul on-demand ar putea avea toate avantajele de mai sus. Şi vor câştiga popularitate pe Internet 🙂

PATRU. YouTube: Ştiţi toaletele alea “unice în lume” de la Chelsea? Am găsit una asemănătoare pe YouTube.

  1. Iulian Comanescu Reply

    Mai, Ted, vezi tu acolo ce-am zis eu ca s-a sters, adică, citez, “înregistrarea cu “Dracula, My Love”, de la MTV Europe Awards”? Vezi un videoclip, care s-a făcut ulterior şi nu e proprietatea Viacom/MTV. Asta fiindcă e vorba de două chestii diferite, din care cealaltă, precum am zis, s-a şters. Povestea a ieşit la iveală atunci când Moga a fost acuzat că a înscris la Eurovision o piesă din 2005, iar înregistrarea a apărut pe YouTube drept dovadă. S-a spus că ar fi fost pusă de Florin de la HI-Q. YouTube a şters-o, prompt, din cauza înţelegerii cu Viacom. Iar piesa a fost descalificată.

    Clipul n-are nici o legătură. Cred că producătorul e MediaServices? Oricum, cineva din România, care nu a trimis nici un fel de sesizare la YouTube. Acum pricepi?

    Acum pricepi?

  2. ted Reply

    Eu am inteles,dar in piesa aia nu trebuie aruncat atat cu noroi.Chiar nu trebuia sa o citati acolo…Ce au facut ei acolo si si-au sters piesele de pe You Tube,e treaba lor,politica lor.Dar v-am aratat ca degeaba au sters videoclipul proprietatea nu stiu cui,nu ma intereseaza,ca el tot exista.Pentru ca a fost placut si are valoare !
    Moga si-a facut multi dusmani aici,pentru ca asa e in Romania.Nu poate unul sa se ridice,ca sar repede cativa sa-l traga in jos.Sa inteleg ca va aduceti aportul si d-voastra la asta ? Sau daca nu,puteati enumera mai multe videoclipuri ale mai multor cantareti….
    Paris Hilton canta,,Stars are blind” pe ritmul lui UB 40, Madonna canta ,,Hung Up” pe melodia lui Abba si nimeni nu s-a sesizat,melodiile au fost foarte bine primite si sunt slagare.Acum cred ca m-am facut mai bine inteles,nu-i asa?

  3. Iulian Comanescu Reply

    Ted: tu ai o problema cu faptul ca Moga si-a luat-o la Eurovision, am inteles. Pe mine chestia aia ma lasa rece, dar vad ca discutia atrage interes. Asadar, am citat povestea ca sa leg o istorie de business de ceva ce ii afecteaza direct pe oameni. Si nu ca sa arunc cu noroi.

    Te rog ca pe viitor sa fii on-topic si mai putin patimas. “Stirea”, cum spui tu, se referea ca YouTube ne va prezenta o portie serioasa de content ne-aliniat, ceea ce poate schimba in bine posibilitatile noastre de informare. Moga aparea doar in subtext, nici macar cu numele. Daca ai ceva de spus despre treaba asta, bine. Daca nu, poti gasi un fan club Moga sau un blog de muzica. Aici nu prea discutam despre asa ceva. Ma indoiesc de altfel ca intra multi ascultatori ai lui Moga, caruia, de altfel, ii doresc numai bine.

  4. ted Reply

    Chiar nu sunt un fan Moga,nu m-ai nimerit,am trecut de varsta de a fi vrun fan inrait al cuiva ! Pot zice doar ca mai imi plac unele melodii,mai ales cele anilor 1970-1980 .:))
    Imi place corectitudinea,atat…toate cele bune !

  5. Iulian Comanescu Reply

    Principial ma bucur pentru romanii care reusesc sa exporte ceva, ca O-Zone sau Sarbu (cu telenovelele), chiar daca e vorba de melodii pe care nu le ascult si seriale pe care nu le urmaresc. Moga nu se numara, totusi, printre cei care au o cariera de succes in afara. Cu exceptia unui studio pe care l-a deschis prin State, dar cu care n-a facut mare lucru, nu stiu sa fi vandut ceva prin strainatate. Nu acelasi e si cazul O-Zone sau al lui Mihai Traistaru. S-ar putea sa se poata lauda cu ceva, dar eu nu am auzit.

    Apropo de asta, impresia mea e ca anul asta a fost un asemenea circ la Eurovision fiindca muzicienii au sesizat potentialul comercial al concursului, dupa succesul de anul trecut al lui Traistaru. Faptul insa ca Moga a fost atat de neglijent si a participat cu o piesa adaptata, cu acelasi titlu ca si cea din 2005 (asa cred ca a ramas) e prima explicatie pentru ca a zburat din concurs, nu? Am auzit ca Madonna a platit sapte milioane de dolari pe loop-ul din “Voulez vous” a lui Abba, la care te refereai mai sus. Moga a reusit pe undeva sa se plagieze sau pastiseze pe sine. Din nou, ii doresc numai bine, dar nu putea sa fie mai putin lasa-ma sa te las cu participarea asta la Eurovision?

  6. kristian Reply

    Vreau doar sa te contrazic. 😀
    “Moga nu se numara, totusi, printre cei care au o cariera de succes in afara. Cu exceptia unui studio pe care l-a deschis prin State, dar cu care n-a facut mare lucru, nu stiu sa fi vandut ceva prin strainatate.”
    Melodia Beijo – Morandi a fost number 1 in clasamentul MTV Europe si in World Chart Express. Din cate stiu eu ar mai fi cateva exemple dar nu sunt sigur si mi-e si lene sa caut.
    Mai poti citi ceva aprecieri pozitive ale strainilor si pe http://morandi-band.blogspot.com/

  7. Iulian Comanescu Reply

    Kristian: mersi de informaţie. Probabil că World Chart Express e o sumă de difuzări din mai multe ţări? Se cheamă că mă contrazici cu argumente. Asta nu înseamnă, totuşi, că Moga nu putea fi mai atent cu Eurovisionul. Nu i-am contestat capacitatea de a inventa refrenuri catchy care să înnebunească publicul şi să îl umple de bani.

  8. kristian Reply

    Da, World Chart Express e tot un clasament MTV in care se aduna difuzarile din toata lumea. Sunt de acord cu tine ca putea fi mai atent, am contrazis doar ce am citat.

Post your thoughts