De la PR Week: despre internet ca, evident, mediu de PR

Datorită participanților, cred, am obținut azi la PR Week un slot destul de animat despre PR și Web 2.0. Cei pe care i-am moderat sunt, în ordine alfabetică: Paula Apreutesei de la Microsoft, Bogdana Butnar, Ana-Maria David de la HotNews.ro, Orlando Nicoară, Dragoș Stanca și Bobby Voicu.

Sala era cam adormită, fiindcă era ultima sesiune, dar din câte am întrebat după, se pare că a fost un slot destul de bun pentru public (dacă nu cumva mi s-au servit amabilități). Câteva idei pe care le-am cules din discuție:

– Web 2.0 este un mecanism de proactivitate/inițiativă pentru companii. Nu trebuie să aștepți să vină presa la tine ca să comunici
– Web 2.0 este un mecanism de feed-back aproape instantaneu
– din punctul de vedere al comunicării de companie, credibilitatea purtătorului de mesaj poate conta mai mult decât traficul
– nu e despre branduri, ci despre oameni
– comunicatele de PR trimise pe mail sunt/ba nu sunt bune
– PR-ul trebuie să caute adresarea 1:1 în cazul bloggerilor (și nu lista de mail impersonală)
– bloggerii trebuie/ba nu trebuie tratați altfel decât jurnaliștii
– există/ba nu există metode de monitorizare promptă a conversației despre o companie
– comunicatele de presă sunt/ba nu sunt utile pentru bloggeri
– PR-ul nu trebuie să reacționeze, ci să construiască scenarii în avans, pentru a fi pregătit
– dacă aveți vești proaste, provocați criza de comunicare, pentru a o dezamorsa: fiți cinstiți cu un produs cu probleme etc.
– de când avem internet/Web 2.0, se poate minți/ascunde adevărul mai greu
– bloggerii sunt overrated/ba sunt semnificativi, influențatori etc.
– diferența dintre PR și ziarist începe să se șteargă: o informație parcurge de regulă mai multe instanțe de comunicare, cum spuneam și în alte locuri. Exemplu: o știre despre o nouă versiune de Windows e lansată de un blog anglo-saxon, preluată pe un blog românesc, de unde ajunge într-un ziar, care e citat de un alt blog. Nu mai există două tabere, dintre care una are contract cu compania și o alta, cu cititorii.

Mă rog, nu știu cum par cele de mai sus enumerate așa, dar cam ăsta a fost fondul discuției. La sfârșit, un tip scund, cu părul alb și mustață, a venit la mine ca să-mi spună într-o engleză cu accent ciudat și totuși nativă că a fost o sesiune bună, dar între cei din panel și cei din sală e o prăpastie. Cred că era domnul ăsta. Fără vanitate, mi se pare că a pus punctul pe i.

UPDATE: Vedeți și relatarea de pe site-ul IAA.

Share this...
Email this to someoneShare on LinkedInShare on RedditTweet about this on TwitterShare on Facebook

2 thoughts on “De la PR Week: despre internet ca, evident, mediu de PR”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *