De ce își anunță Andreea Marin și alte vedete evenimentele din viață pe Facebook

Faptul că Andreea Marin și-a anunțat căsătoria pe Facebook a ajuns temă de analiză pentru “Adevărul”. Concluzia ziarului e Intimitate cu iz de publicitate. Cum Corina Cosmescu mi-a pus și mie două întrebări pentru articol și problema nu e una trivială, vedeți mai jos ce cred eu:

“De ce credeti ca prefera personalitatile de la TV, actorii, cantaretii sa transmita astfel de informatii pe Facebook?
Aici ar fi mai multe motive. În primul rând, dacă folosești un astfel de mediu (Twitterul e mai popular în SUA), ai o aură de modernitate, față de clasicul comunicat de presă. Dar, ca și în cazul acestuia, ai inițiativa comunicării, care e preferabilă, de obicei, în relațiile publice. În al doilea rând, tone of voice-ul comunicării online e mai familiar, umanizează persoana respectivă. Al treilea, mesajul se duce în primul rând la comunitatea fiecăruia, adică la fani sau persoane predispuse să valorizeze pozitiv mesajul.
 
În fine, în România mai ales, apatia și lipsa de resurse a presei instituționale au făcut ca mesajele de pe bloguri și rețele să facă o frumoasă carieră în media clasică – și nu e vorba numai de entertaineri, ci și de politicieni. Chiar dacă e vorba de evenimente cunoscute de pe agenda publică, reporterii au totul de-a gata și nu mai trebuie să caute ei declarația. Sigur, preluând bloguri sau Facebook pierzi exclusivitatea, dar exclusivitatea preocupă tot mai puțin jurnaliștii în momentul de față – printre altele, motivul obiectiv e că aceștia trebuie să agrege o mare cantitate de informație disponibilă și capacitatea de selecție tinde să conteze mai tare decât oferta proprie, unică.
 
Zilele trecute, Antena Stars a prezentat primele poze de la cununia Andreei Marin, iar maine, in emisiunea La Maruta, vor fi dezvaluite detaliile si traditiile evenimentului, dar si declaratiile apropiatilor. Nevoia de intimitate de care aminteste ea e contradictorie cu oferirea informatiilor exclusive pentru anumite trusturi. Cum justificati aceasta optiune? Putem vorbi de o strategie de promovare si o modalitate de a spori interesul publicului?
De multă vreme, Andreea Marin e reticentă față de presa mondenă – știm de povestea cu restaurantul și procesele pe care le-a avut vedeta. În cazul căsătoriei, anunțul a apărut pe contul soțului, Tuncay Öztürk, și nu pe al Andreei. De aceea, nu știu dacă pozele și informațiile de la Măruță au fost oferite de familie sau obținute de cele două televiziuni. În orice caz, e cu totul altceva decât SMS-urile cu care ahtiatul de publicitate Irinel Columbeanu chema toată presa la nunta lui cu Monica Gabor, acum niște ani. Chiar dacă pozele și informațiile au fost oferite și nu presa a fost cea care a scotocit după ele, asta se face cu negocierea condițiilor de apariție și utilizarea unor jurnaliști de monden cu care vedeta respectivă are o afinitate. Dacă mesajul este diseminat pe medii convenabile, cele mai puțin convenabile rămân oarecum fără obiectul muncii și nu pot decât să se refere la primele, așa că din punctul de vedere al persoanei publice potențialul de scandal e mai redus. Chiar și președintele Băsescu a folosit o astfel de strategie atunci când a apărut în campanie pe posturi insignifiante ca Etno TV. Ratingul realizat acolo a contat mult mai puțin decât preluările ulterioare.
 
Una peste alta, în toată succesiunea, Andreea Marin a evitat contactul direct cu presa, ceea ce e de înțeles, dată fiind reticența de care vorbeam. Și nu în ultimul rând, pentru ea e vorba de a treia căsnicie, or nu știu dacă în această situație mai ești foarte dornic să faci un întreg spectacol din evenimentul monden.”
 

Post your thoughts