De-a Romania libera

Ideea lui Bradut de a ma intreba de ce nu merge “Cotidianul” a prins foarte bine pe blogul lui de la Jurnalismonline.ro. Maxim a sugerat sa incercam sa chibitam si “Romania libera” in acelasi fel si mi se pare o idee buna. Ziarul ala e un mister. Multa vreme fara schimbari palpabile, s-a mentinut peste 50 de mii, iar singura explicatie plauzibila sunt anunturile de mica publicitate.

Ce astept in posturile dvs., pentru un joc relevant: actionariatul (l-am uitat, desi eu insumi am scris despre el anul trecut, majoritari Adamescu si WAZ, executiv Adamescu…), intentiile lui Hurezeanu, info din interior.

Pentru inceput eu as zice ca daca tot am chibitat Cotidianul ca pe un ziar cu informatii de interes general, Romania libera ar trebui sa fie un ziar cu mare incarcatura de utilitate. Asta “impacheteaza” destul de bine anunturile, care par USP-ul brandului. Pe de alta parte, incarcatura politica (de interes general) a ziarului e mare in mom. de fata. Voi ce ziceti?

A, si inca o tema de analiza. Campania cu Romania libera, incomod din 1877. Vorbeam cu Florin Dumitrescu si ni s-a parut gresita din doua motive: primul ca ascunde un idiomatism al altui brand: adevarul (“Adevarul”) e incomod si nu Romania libera, ca frazeologism si nu ca ziar. Desi istoria recenta e diferita, vechimea face ca ambele branduri sa fie percepute la un loc in publicul larg. Cea de-a doua obiectie e faptul ca sloganul se preteaza la o anti-lectura gen: un ziar incomod (mare, greu de rasfoit/folosit, cu layout demodat), din 1877. A, si eu n-as merge pe ideea de “incomod”, “incendiar”, “opus puterii” cu nici un ziar, pe piata, in momentul asta. Maximum de spirit critic etalabil mi se pare “judeca fiecare raspuns” al lui EVZ.

Post your thoughts