Cum se face televiziune în România

Când mă pregăteam să închid calculatorul, pe rss mi-a venit de la “Săptămâna financiară” o veste despre un nou succes TV. Deși am jurat că nu mai dau știri aici, nu pot să mă stăpânesc, fiindcă textulețul respectiv are toate ingredientele unui eveniment TV din România lui 2010, de la moderator, la invitați, format și record de audiență. Bilanțul? Lider pe segment, sigur că da. Citiți mai departe ca să vedeți nume și cifre.

Textul cu pricina e următorul:

Two men show! Dan Capatos și Mircea Stoian au adus Un show păcătos pe primul loc în topul preferințelor telespectatorilor fără invitați

Emisiunea Un show păcătos s-a clasat în topul preferințelor telespectatorilor în ciuda faptului că în platoul emisiunii nu au mai rămas decât Dan Capatos și Mircea Stoian! Imprevizibilul unei emisiuni precum Un show păcătos și-a spus cuvântul însă profesionalismul celor doi moderatori a salvat situația!

La nivelul targetului 18+ urban, Dan Capatos a reușit să fie lider și fără invitați. Astfel, Un show păcătos a înregistrat aseară 1.9% rating și 12.5% share, în vreme ce postul Pro TV situat pe poziția secundă a înregistrat la nivelul aceluiași target un share de 10% si 1.5% rating. Pe locul al treilea s-a situat Antena 3 cu o audiență de 1.3% și o cotă de piață de 8.5%.

După ce Simona Sensual a părăsit platoul deoarece pe canapea lângă ea stătea Perversul de la Târgu Ocna, Dan Capatos a constat că în continuare lucrurile în emisiune nu vor avea evoluția planificată. În scurt timp moderatorii au aflat că nici următorii invitați, Ovidiu Lipan Țăndărică și fosta soție a lui Cove nu vor putea ajunge în emisiune. În ciuda nefericitei întâmplări, Dan Capatos și Mircea Stoian s-au antrenat într-o conversație atât de savuroasă care a reușit să plaseze un Show Pcătos in poziția de lider de audiența.

Sursa: Săptămâna financiară, că nu era să apară în gazetele lui Sârbu… Acuma, să le luăm pe rând:

  • Titlul, la derută, creează suspans: “Dan Capatos și Mircea Stoian au adus Un show păcătos pe primul loc în topul preferințelor telespectatorilor fără invitați”. Că Antena 1 și-ar măsura ratingurile pe telespectatorii fără invitați e o cretinătate, că talk-show-urile de la Antenă nu au invitați e una și mai mare. Tease-ul e totuși contribuția stilistică a jurnaliștilor de biznis de la “Săptămâna financiară”, liderul, blablabla, dacă nu cumva o fi o gogomănie de la altcineva, nu de la Capatos și Stoian. Dar să intrăm în fondul problemei:
  • Un moderator și un co-moderator de școală nouă. Capatos e un tip cu chestii la activ prin presa scrisă, s-a tabloidizat a-ntâia la TV. Mircea N. Stoian nu mai știu exact de unde vine, dar are și el vechime. N-am nimic personal cu cei doi, au calitățile lor. Dar e clar că sunt dispuși să accepte deal-ul, chestie care nu i-a ieșit de pildă lui Mîndruță în cada aia în care a făcut pneumonie în loc de rating.
  • Niște invitați loviți cu leuca-n cap. Simona Sensual se sperie de perversul ăla și-și ia tălpășița. După care alte două VIP-uri se pierd pe drumul către studio: Ovidiu Țăndărică Lipan și inegalabila fostă soție a inegalabilului Cove nu ajung, la propriu, în platou.
  • Alo, producătoru’! E cineva în cască sau te-ai cărat și tu? Cine-a vorbit cu ăia la telefon? Cum e posibil să dea țeapă în același timp amândoi? Când ați început emisiunea, ați scris vreun format, ceva, pe care vi l-a aprobat cineva? Cum de vi se-ntâmplă numai vouă, și asta în aceeași zi când Simona Sensual și Perversul din Platou s-au cărat intempestiv? Nu cumva e vreo problemă pe la researcher, documentarist, asistent de producție, ce-aveți voi?
  • Capatos și Stoian salvează situația, ei știu cum. Eu unul nu vreau să știu, nu m-am uitat și n-o să mă uit decât dacă mă plătește cineva să fac asta.
  • Ne facem toți (adică Stoian, Capatos și “telespectatorii fără invitați”) li-deri-de-pia-ță, nenicule, aici urmează bomba, recordul de audiență:
  • 1,9 puncte. Vreo 200 și ceva de mii de hipnotizați care stau la TV să-nghită toată aiureala asta. Păi să nu ne lăudăm? Ce contează că Mircea Radu făcea 23 de puncte și l-am pus pe liber, chiar și Mihaela Rădulescu se mai ducea spre un 5-6 și și-a luat câmpii etc., etc., etc. Avem echipă, avem valoare, chiar dacă invitații au plecat. În consecință:
  • Punem marketingul pe roate și dăm un comunicat de presă. Ce-ați văzut mai sus nu e o știre de biznis din “Săptămâna financiară”. Liderii de piață d-acolo n-au făcut decât să dea un titlu de nota zero, dacă e al lor. Fiindcă exact același text se găsește într-un alt asset media profitabil al Intact Media Group, aici, dar fără prostia cu telespectatorii fără invitați; vă puteți și delecta cu ce și-or fi arătat Stoian și Capatos pentru 1,9 puncte. Cross promotion, succese, generația PRO, zurgălăi.

Bun, acuma, că m-am răcorit, e cazul să știți că n-am nimic – cum ziceam – nici cu Capatos, nici cu Stoian, nici cu piticii porno din creierul producătorului – poate a avut omul un necaz de-au rămas toți ăia pe-afară – și nici cu alte personaje ba prezente, ba absente prin toată povestea asta. Tâmpenii epocale fac și televiziunile quality (sic), și concurența, acum vreo două luni am văzut chiar și la PRO TV un jurnal cu niște greșeli de ar fi dat afară Sârbu două etaje din PRO TV pe vremea când, ei bine, Sârbu se uita la PRO TV. Comunicatul – și situația, din care el, comunicatul, e parte – are însă toate ingredientele unei crime perfecte. Vizionare plăcută!

Share this...
Email this to someoneShare on LinkedInShare on RedditTweet about this on TwitterShare on Facebook

8 thoughts on “Cum se face televiziune în România”

  1. Deci Mircea Stoian îl cheamă pe acela? M-am uitat eu intr-o seară la emisiune. N-am priceput nimic. Nu pricepeam ce cauta domnul acela chel cu alura de valutist in emisiune. Care avea niste glume pe care nu le intelegeam.

    Tre sa tin minte acest nume, sa feresc copiii de el.

  2. mircea n. stoian a lucrat pe la Ziua, cam cand eram si noi prin presa. e sau era actor la Teatrul Evreiesc. de fapt ,nici nu conteaza. si el si capatos nici nu merita efortul. ma mir ca o asemenea porcarie de emisiune mai este tinuta in grila.

  3. Corina: da, le la Ziua, avea o semnătură complicată, era și actor și altele. Dar n-auzi că e lider de piață? Nici măcar Mircea Badea nu se apropie, cu succesele lui de 1,7 sau cât o fi având. Sunt curios ce-avea PRO-ul la concurență.

  4. Corina: nu e la mișto. Nu știu care-i profilul publicului și nici nu contează: în ziua de azi televiziunile se bat pe 2 puncte de rating. 1% din România, dacă vrei, ceva de genul ăsta. Nu că Mircea Radu ar fi fost pentru intelectuali. Dar producțiile lui Lazarov aveau cap și coadă și în ele apăreau oameni, nu Simona Sensual și Perversul din Băneasa.

  5. Se lucreaza de zor la diverse gadgeturi care citesc dorintele si gandurile din creierii oamenilor.
    Ma gandesc ca nu va trece mult si vom avea peoplemeterele alea (am scris bine?) cu senzori de IQ.
    Sa vezi atunci distractie: emisiunea X a avut 20% share cu media de IQ a telespectatorilor de 70, emisiunea Y a avut 1% share dar cu media IQ de peste 130.

    Dar pina atunci mai avem de tras !

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *