Cum se face televiziune în România

Când mă pregăteam să închid calculatorul, pe rss mi-a venit de la “Săptămâna financiară” o veste despre un nou succes TV. Deşi am jurat că nu mai dau ştiri aici, nu pot să mă stăpânesc, fiindcă textuleţul respectiv are toate ingredientele unui eveniment TV din România lui 2010, de la moderator, la invitaţi, format şi record de audienţă. Bilanţul? Lider pe segment, sigur că da. Citiţi mai departe ca să vedeţi nume şi cifre.

Textul cu pricina e următorul:

Two men show! Dan Capatos şi Mircea Stoian au adus Un show păcătos pe primul loc în topul preferinţelor telespectatorilor fără invitaţi

Emisiunea Un show păcătos s-a clasat în topul preferinţelor telespectatorilor în ciuda faptului că în platoul emisiunii nu au mai rămas decât Dan Capatos şi Mircea Stoian! Imprevizibilul unei emisiuni precum Un show păcătos şi-a spus cuvântul însă profesionalismul celor doi moderatori a salvat situaţia!

La nivelul targetului 18+ urban, Dan Capatos a reuşit să fie lider şi fără invitaţi. Astfel, Un show păcătos a înregistrat aseară 1.9% rating şi 12.5% share, în vreme ce postul Pro TV situat pe poziţia secundă a înregistrat la nivelul aceluiaşi target un share de 10% si 1.5% rating. Pe locul al treilea s-a situat Antena 3 cu o audienţă de 1.3% şi o cotă de piaţă de 8.5%.

După ce Simona Sensual a părăsit platoul deoarece pe canapea lângă ea stătea Perversul de la Târgu Ocna, Dan Capatos a constat că în continuare lucrurile în emisiune nu vor avea evoluţia planificată. În scurt timp moderatorii au aflat că nici următorii invitaţi, Ovidiu Lipan Ţăndărică şi fosta soţie a lui Cove nu vor putea ajunge în emisiune. În ciuda nefericitei întâmplări, Dan Capatos şi Mircea Stoian s-au antrenat într-o conversaţie atât de savuroasă care a reuşit să plaseze un Show Pcătos in poziţia de lider de audienţa.

 

Sursa: Săptămâna financiară, că nu era să apară în gazetele lui Sârbu… Acuma, să le luăm pe rând:

  • Titlul, la derută, creează suspans: “Dan Capatos şi Mircea Stoian au adus Un show păcătos pe primul loc în topul preferinţelor telespectatorilor fără invitaţi”. Că Antena 1 şi-ar măsura ratingurile pe telespectatorii fără invitaţi e o cretinătate, că talk-show-urile de la Antenă nu au invitaţi e una şi mai mare. Tease-ul e totuşi contribuţia stilistică a jurnaliştilor de biznis de la “Săptămâna financiară”, liderul, blablabla, dacă nu cumva o fi o gogomănie de la altcineva, nu de la Capatos şi Stoian. Dar să intrăm în fondul problemei:
  • Un moderator şi un co-moderator de şcoală nouă. Capatos e un tip cu chestii la activ prin presa scrisă, s-a tabloidizat a-ntâia la TV. Mircea N. Stoian nu mai ştiu exact de unde vine, dar are şi el vechime. N-am nimic personal cu cei doi, au calităţile lor. Dar e clar că sunt dispuşi să accepte deal-ul, chestie care nu i-a ieşit de pildă lui Mîndruţă în cada aia în care a făcut pneumonie în loc de rating.
  • Nişte invitaţi loviţi cu leuca-n cap. Simona Sensual se sperie de perversul ăla şi-şi ia tălpăşiţa. După care alte două VIP-uri se pierd pe drumul către studio: Ovidiu Ţăndărică Lipan şi inegalabila fostă soţie a inegalabilului Cove nu ajung, la propriu, în platou.
  • Alo, producătoru’! E cineva în cască sau te-ai cărat şi tu? Cine-a vorbit cu ăia la telefon? Cum e posibil să dea ţeapă în acelaşi timp amândoi? Când aţi început emisiunea, aţi scris vreun format, ceva, pe care vi l-a aprobat cineva? Cum de vi se-ntâmplă numai vouă, şi asta în aceeaşi zi când Simona Sensual şi Perversul din Platou s-au cărat intempestiv? Nu cumva e vreo problemă pe la researcher, documentarist, asistent de producţie, ce-aveţi voi?
  • Capatos şi Stoian salvează situaţia, ei ştiu cum. Eu unul nu vreau să ştiu, nu m-am uitat şi n-o să mă uit decât dacă mă plăteşte cineva să fac asta.
  • Ne facem toţi (adică Stoian, Capatos şi “telespectatorii fără invitaţi”) li-deri-de-pia-ţă, nenicule, aici urmează bomba, recordul de audienţă:
  • 1,9 puncte. Vreo 200 şi ceva de mii de hipnotizaţi care stau la TV să-nghită toată aiureala asta. Păi să nu ne lăudăm? Ce contează că Mircea Radu făcea 23 de puncte şi l-am pus pe liber, chiar şi Mihaela Rădulescu se mai ducea spre un 5-6 şi şi-a luat câmpii etc., etc., etc. Avem echipă, avem valoare, chiar dacă invitaţii au plecat. În consecinţă:
  • Punem marketingul pe roate şi dăm un comunicat de presă. Ce-aţi văzut mai sus nu e o ştire de biznis din “Săptămâna financiară”. Liderii de piaţă d-acolo n-au făcut decât să dea un titlu de nota zero, dacă e al lor. Fiindcă exact acelaşi text se găseşte într-un alt asset media profitabil al Intact Media Group, aici, dar fără prostia cu telespectatorii fără invitaţi; vă puteţi şi delecta cu ce şi-or fi arătat Stoian şi Capatos pentru 1,9 puncte. Cross promotion, succese, generaţia PRO, zurgălăi.

Bun, acuma, că m-am răcorit, e cazul să ştiţi că n-am nimic – cum ziceam – nici cu Capatos, nici cu Stoian, nici cu piticii porno din creierul producătorului – poate a avut omul un necaz de-au rămas toţi ăia pe-afară – şi nici cu alte personaje ba prezente, ba absente prin toată povestea asta. Tâmpenii epocale fac şi televiziunile quality (sic), şi concurenţa, acum vreo două luni am văzut chiar şi la PRO TV un jurnal cu nişte greşeli de ar fi dat afară Sârbu două etaje din PRO TV pe vremea când, ei bine, Sârbu se uita la PRO TV. Comunicatul – şi situaţia, din care el, comunicatul, e parte – are însă toate ingredientele unei crime perfecte. Vizionare plăcută!

  1. Eftimie Reply

    Deci Mircea Stoian îl cheamă pe acela? M-am uitat eu intr-o seară la emisiune. N-am priceput nimic. Nu pricepeam ce cauta domnul acela chel cu alura de valutist in emisiune. Care avea niste glume pe care nu le intelegeam.

    Tre sa tin minte acest nume, sa feresc copiii de el.

  2. Corina Reply

    mircea n. stoian a lucrat pe la Ziua, cam cand eram si noi prin presa. e sau era actor la Teatrul Evreiesc. de fapt ,nici nu conteaza. si el si capatos nici nu merita efortul. ma mir ca o asemenea porcarie de emisiune mai este tinuta in grila.

  3. Iulian Comanescu Reply

    Corina: da, le la Ziua, avea o semnătură complicată, era şi actor şi altele. Dar n-auzi că e lider de piaţă? Nici măcar Mircea Badea nu se apropie, cu succesele lui de 1,7 sau cât o fi având. Sunt curios ce-avea PRO-ul la concurenţă.

  4. Corina Reply

    parca nu-mi vine sa cred ca a fost lider de piata. o fi vreo stire la misto. ma gandesc care o fi profilul publicului lor?

  5. Iulian Comanescu Reply

    Corina: nu e la mişto. Nu ştiu care-i profilul publicului şi nici nu contează: în ziua de azi televiziunile se bat pe 2 puncte de rating. 1% din România, dacă vrei, ceva de genul ăsta. Nu că Mircea Radu ar fi fost pentru intelectuali. Dar producţiile lui Lazarov aveau cap şi coadă şi în ele apăreau oameni, nu Simona Sensual şi Perversul din Băneasa.

  6. Corina Reply

    conteaza si genul de public. pt ca e grav ca exista oameni care se uita la asa ceva. si se mai discuta de rating si lideri de audienta etc. .

  7. Marian Stavaroiu Reply

    Se lucreaza de zor la diverse gadgeturi care citesc dorintele si gandurile din creierii oamenilor.
    Ma gandesc ca nu va trece mult si vom avea peoplemeterele alea (am scris bine?) cu senzori de IQ.
    Sa vezi atunci distractie: emisiunea X a avut 20% share cu media de IQ a telespectatorilor de 70, emisiunea Y a avut 1% share dar cu media IQ de peste 130.

    Dar pina atunci mai avem de tras !

Post your thoughts