Cum se face o copertă (de Macworld)

8 thoughts on “Cum se face o copertă (de Macworld)”

  1. foarte misto… acuma stau si ma gandesc cati bani s-au dus naibii pe partea de fotografie. a lucrat poza aia de parca era Heidi Klum.. Era de 10x mai ieftin sa faca niste modele 3D si sa le dea un render. Nu mai aveau praf sau probleme, nimic 🙂

  2. stai asa ca lucrurile sunt mai “simple”… asa faci cand pe o poza vrei sa iei 100k USD si nu 10 USD. Ai doua variante: aduci lumini speciale si maestru de iluminare, poate si un regizor artistic si vreo doi copywriteri, inchiriezi o camera ultraperformanta si un pozer titrat, tragi 1000 de duble, le bibilesti 1 saptamana cu softuri avansate – adaugi layere, faci corectia de culoare n’stuff -, iei banu’ gros si toata lumea e fericita. Sau: faci o poza corecta cu resurse rezonabile, o prelucrezi (in Photoshop, daca vrei 🙂 ) si diferenta observabila cu ochiul liber e minima (deh, limitele tiparului) dar, paradoxal, toata lumea e trista!

    Altminteri, crezi ca aia nu stiu ca 90% din agitatia de mai sus e show? Nu bagatelizez o munca bine facuta, sunt filmari sau fotografii uimitoare pentru care s-a lucrat ani, dar in speta… coperta Macworld? Scuza-ma!

  3. Kics: nu cred că e 100 de mii poza aia, pare ceva făcut in-house și probabil că toată desfășurarea de scule e ceva la care au ajuns în timp. Ai idee cât de greu e să faci o poză de mâncare, de pildă? De curiozitate – pe vremea când eram la Unica am încercat diferite soluții, printre care fotograful de copertă, dar cele făcute în România nu prea ieșeau. Am ajuns la concluzia că trebuie să cumpărăm dintr-o bancă de imagini de profil. Desigur că asta însemna de pildă că nu puteam găti o rețetă de la cititoare (nu că ne-ar fi trecut prin cap așa ceva, dar oricum…) și nici pune exact ce voiam în revistă.

    Apropo de produse, că și iPhone-ul e un produs, marea belea la revistele lunare din România era că la multe din ele primeam imagini digitale de la agenția de PR. Luate separat, erau destul de bune, însă era greu să le așezi cu rost într-o pagină. De regulă, preferam să mergem la un magazin de beauty sau asemănător și realizam o compoziție. Dar nu puteam face asta totdeauna și diferența se vedea în revistă.

    Toate chestiile astea se întâmplau acum câțiva ani în România. Între timp, lucrurile se fac și mai cu grijă.

    Sigur, în momentul în care fotograful cu pricina a făcut filmulețul, i-a pus pe toți participanții să “joace” într-o oarecare măsură, pe lângă lumina de poză a luat-o în considerare și pe cea de making of și așa mai departe. Dar mi se pare verosimil că pozează un iPhone în loc să facă nu știu ce butaforie în Photoshop.

  4. 🙂 Sunt cazuri si cazuri (vezi si p.s.-ul) si sunt de acord ca unele lucruri merita mai multa atentie. Si bani. Dar sunt situatii in care valoarea unui produs (fie el si poza) este supralicitata, aparent paradoxal din perspectiva celui care plateste… si sunt si “butaforii” in photoshop care fac istorie…
    cele bune!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *