Cu ce se mănâncă numirea unui nou GM la Ringier?

Ok, alţii au preluat mai repede comunicatul despre numirea lui Markus Hagger ca GM al Ringier România, lucru pentru care îi felicit, ca şi pe Hagger. Cristian îmi cere totuşi, undeva mai jos, nişte “pronosticuri” legate de venirea lui Hagger, aşa că o să mă risc:

1. Cătălin spune că e pentru prima oară când în fruntea Ringier e un ziarist. GM-ul Ringier România nu mai e ziarist de pe la jumătatea anilor ’90, adică din epoca Schwarzenbach, fiindcă nu putem lua în calcul numirea lui Gilles Marchand de prin 2000. Acesta n-a mai ajuns în România, fiindcă a primit o ofertă mai bună din partea unei televiziuni elveţiene. Cătălin sugerează că la Ringier se pune accentul pe conţinut, ceea ce e corect. Însă Hagger are experienţă la tabloide şi reviste, aşa că mă întreb ce soluţii va găsi pentru problemele spinoase ale Ringier, care în momentul ăsta sunt “Evenimentul zilei” şi “Capital”. Am lucrat, pe quality, cu cel puţin doi consultanţi străini cu experienţă de mass market şi nu funcţionează.

2. România nu mai are acces direct la board-ul Ringier în felul ăsta, ci doar pe filiera Hagger-Theobald. E o situaţie aparte în organizarea Ringier, fiindcă Cehia şi Slovacia, de pildă, rămân cu un singur GM. Dezavantaj: ceea ce vrea Hagger va fi filtrat de Theobald. Avantaj: există un om dedicat pentru România, ceea ce înseamnă o preocupare specială din partea Zurich-ului. Până acum, în pantofii lui Hagger era Claudiu Şerban, director general adjunct, care lua deciziile curente. Cred că ar fi putut s-o facă mai departe la fel de bine, în virtutea experienţelor şi a rezultatului, mai ales că are un background asemănător cu al lui Hagger – vine dinspre conţinut. Dar, sigur, Zurich-ul nu crede decât în elveţieni 🙂

Una peste alta, văd în continuare o presiune în privinţa rezultatelor, presiune care înseamnă tiraj. Rămâne să vedem ce soluţii vor găsi redactorii-şefi. Succes.

200_markus_hagger.jpg
Ăsta e Markus Hagger, ca să ştie amicii din Ringier cui cer fise la automatul de cafea.

  1. Frobenius Reply

    Te rog frumos, “o sa risc” sau “o sa-mi asum riscul”!
    “O sa ma risc” e bun pentru Mihaela Radulescu, Blondy, Bruny, Dulcy si diversele “stele” FM care vorbesc la kilogram.

  2. catalin tolontan Reply

    Iulian, am uneori senzatia ca toate comentariile noastre intra in aceeasi schema mentala ca la tezele de limba romana, cind eram pusi sa intuim ce a vrut sa spuna un autor sau altul 🙂 De fapt, scriitorului ii trecea prin minte cu totul altceva! Pina la urma, despre “renasterea” editoriala a Ringier e mai multa analiza pe margine decit coerenta interioara. Ca orice trust foarte mare, ei numesc oamenii pe cifre si pentru cifre. Restul e imaginatia noastra 🙂

  3. Iulian Comanescu Reply

    Cătălin: Eu cred totuşi că numirea lui Hagger e un accent pe conţinut. Şi mă mai întreb dacă omul are expertiza necesară. Cam asta s-a legat din ce spuneai tu şi ce spuneam eu.

    Mai departe, desigur, presa văzută prin binoclul întors al excelului (scuzaţi incoerenţa metaforică) arată altfel decât se vede de la calculatoarele noastre de scriitori de articole. Mie mi se pare că viziunea sau perspectiva asta frânează ideile foarte curajoase, cum spuneam şi în alte dăţi.

  4. Won Ton Ton Reply

    N-as zice ca nu e bine. Desi putin imi pasa de Ringier. Dar nu era normal sa ne spui si noua, paganilor necorporatisti, ce e aia GM? Adica toti stiu ca e General Manager? Unii numesc asta Game Master…

Post your thoughts