Cu ce se mănâncă numirea unui nou GM la Ringier?

Ok, alții au preluat mai repede comunicatul despre numirea lui Markus Hagger ca GM al Ringier România, lucru pentru care îi felicit, ca și pe Hagger. Cristian îmi cere totuși, undeva mai jos, niște “pronosticuri” legate de venirea lui Hagger, așa că o să mă risc:

1. Cătălin spune că e pentru prima oară când în fruntea Ringier e un ziarist. GM-ul Ringier România nu mai e ziarist de pe la jumătatea anilor ’90, adică din epoca Schwarzenbach, fiindcă nu putem lua în calcul numirea lui Gilles Marchand de prin 2000. Acesta n-a mai ajuns în România, fiindcă a primit o ofertă mai bună din partea unei televiziuni elvețiene. Cătălin sugerează că la Ringier se pune accentul pe conținut, ceea ce e corect. Însă Hagger are experiență la tabloide și reviste, așa că mă întreb ce soluții va găsi pentru problemele spinoase ale Ringier, care în momentul ăsta sunt “Evenimentul zilei” și “Capital”. Am lucrat, pe quality, cu cel puțin doi consultanți străini cu experiență de mass market și nu funcționează.

2. România nu mai are acces direct la board-ul Ringier în felul ăsta, ci doar pe filiera Hagger-Theobald. E o situație aparte în organizarea Ringier, fiindcă Cehia și Slovacia, de pildă, rămân cu un singur GM. Dezavantaj: ceea ce vrea Hagger va fi filtrat de Theobald. Avantaj: există un om dedicat pentru România, ceea ce înseamnă o preocupare specială din partea Zurich-ului. Până acum, în pantofii lui Hagger era Claudiu Șerban, director general adjunct, care lua deciziile curente. Cred că ar fi putut s-o facă mai departe la fel de bine, în virtutea experiențelor și a rezultatului, mai ales că are un background asemănător cu al lui Hagger – vine dinspre conținut. Dar, sigur, Zurich-ul nu crede decât în elvețieni 🙂

Una peste alta, văd în continuare o presiune în privința rezultatelor, presiune care înseamnă tiraj. Rămâne să vedem ce soluții vor găsi redactorii-șefi. Succes.

200_markus_hagger.jpg
Ăsta e Markus Hagger, ca să știe amicii din Ringier cui cer fise la automatul de cafea.

5 thoughts on “Cu ce se mănâncă numirea unui nou GM la Ringier?”

  1. Te rog frumos, “o sa risc” sau “o sa-mi asum riscul”!
    “O sa ma risc” e bun pentru Mihaela Radulescu, Blondy, Bruny, Dulcy si diversele “stele” FM care vorbesc la kilogram.

  2. Iulian, am uneori senzatia ca toate comentariile noastre intra in aceeasi schema mentala ca la tezele de limba romana, cind eram pusi sa intuim ce a vrut sa spuna un autor sau altul 🙂 De fapt, scriitorului ii trecea prin minte cu totul altceva! Pina la urma, despre “renasterea” editoriala a Ringier e mai multa analiza pe margine decit coerenta interioara. Ca orice trust foarte mare, ei numesc oamenii pe cifre si pentru cifre. Restul e imaginatia noastra 🙂

  3. Cătălin: Eu cred totuși că numirea lui Hagger e un accent pe conținut. Și mă mai întreb dacă omul are expertiza necesară. Cam asta s-a legat din ce spuneai tu și ce spuneam eu.

    Mai departe, desigur, presa văzută prin binoclul întors al excelului (scuzați incoerența metaforică) arată altfel decât se vede de la calculatoarele noastre de scriitori de articole. Mie mi se pare că viziunea sau perspectiva asta frânează ideile foarte curajoase, cum spuneam și în alte dăți.

  4. N-as zice ca nu e bine. Desi putin imi pasa de Ringier. Dar nu era normal sa ne spui si noua, paganilor necorporatisti, ce e aia GM? Adica toti stiu ca e General Manager? Unii numesc asta Game Master…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *