Cote de piaţă pe grupuri de presă

Astăzi, la CJI, s-au lansat două rapoarte referitoare la:

– “Tendinţe în reflectarea presei în presă” / Studiu de caz: “Concentrarea proprietatii media in Romania”
– “Doua televiziuni: doua lumi”.

Primul raport, la care am combătut cu spor de la “Ce vor mogulii români” încolo, se poate descărca de pe site-ul CJI. Pe cel de-al doilea, care e făcut de Manuela Preoteasa, nu l-am găsit decât la HotNews.

E destul de mult şi specializat. Pentru cine vrea, vorba prietenului Liviu Iolu, doar pipotele din supă, iată nişte cote de piaţă pe medii de informare, dar şi pe trusturi, referitor la patru pieţe: televiziuni, cotidiene, glossy, radio:

1. Piaţa TV în 2006
cote_de_piata_televiziuni.jpg

2. Piaţa TV în 2006, pe grupuri de presă
cote_de_piata_televiziuni_t.jpg

3. Piaţa cotidienelor în 2006
cote_piata_cotidiene.jpg

4. Piaţa cotidienelor în 2006, pe grupuri de presă
cote_piata_trusturi_cotidie.jpg

5. Piaţa de glossy femei, în 2006
cote_piata_glossy.jpg

6. Piaţa de glossy femei, în 2006, pe grupuri de presă
cote_glossy_trusturi.jpg

7. Piaţa de radio, în mai 2007cote_trusturi_radio.jpg

  1. andy Reply

    marfa cum le-ai pus cu “voiculescu”, “sarbu” etc., e foarte relevant, dar era interesant daca puneai si piata de radio pe institutii

  2. depe Reply

    s-ar putea sa fie din cauza caldurii, dar nu inteleg de ce vantu are 4% cota la cotidiene, desi Cotidianul are doar 2%.

  3. Iulian Comanescu Reply

    Andy: vezi în doc-ul ăla.

    Depe: ai dreptate, Vîntu are 2 % cu Cotidianul, dar 4 % cu Ziua, care s-ar putea sau nu să fie a lui. Vezi tot în doc.

  4. DingoDog Reply

    My man, cred ca charturile alea sunt gasite pe jos sau facute la oha. Altfel nu-mi explic cum TVR are cota de piata mai mare decat ProTv. Very ciudat! Asta in prima placinta. In a doua e Sarbu cu 26 si pe locul doi TVR cu 22. Hohohahaheheho…Si Voiculescu cu 15. Raportul real e cu totul altfel. Care sunt criteriile pe baza carora s-au construit aceste grafice? Cam de cacao. Think about…

  5. Iulian Comanescu Reply

    DingoDog: Ai fi meritat sa-ti dau delete, fiindca n-ai remarcat ca:

    1. e vorba de audiente nationale – nici all urban, nici 18-49, alea pe care, poate, le citesti tu, si de aia TVR 1 e mai mare decat Pro TV. Motivul pentru care am folosit audientele nationale e ca in studiul ala se pune problema dreptului la informare, care o atinge si pe bunica ta Safta dintr-un satuc, si nu numai pe tine, care esti trendy, glamour si orasan.
    2. in a doua placinta Sarbu e mai mare fiindca e Acasa TV + Pro TV + Pro Cinema..

    “Criteriile” sunt datele TNS-AGB Romania.

  6. lamya777 Reply

    exista pe undeva aceste date si pentru perioade mai recente? 2008 sau 2009? Ma intereseaza cota de piata a cotidianelor. Multumesc.

Leave a Reply to depe Cancel reply