Userii cu nume de firmă de pe Facebook au început să fie dezactivați

Facebook a început să dezactiveze conturile de persoană fizică, cu nume de firmă. Dincolo de faptul că scăpăm de ceva apropiat de spam, sunt și alte consecințe.

Încă de prin 2009-2010, de când lumea a început să se gândească mai serios, și în România, la comunicare de brand pe Facebook, una din cele mai simple – dar și la limită – soluții au fost conturile de persoană fizică, folosite însă pentru firme/business-uri/branduri, cu nume gen “Pensiunea Costelia Predeal”. Ideea era destul de simplă: dacă-ți faci o pagină de brand, care e permisă de regulile Facebook (sunt mai multe categorii), trebuie să aștepți ca lumea să-ți dea like sau să sugerezi prietenilor din contul de persoană fizică să dea like, deci numărul de contacte crește lent. Dacă “Pensiunea Costelia Predeal” (exemplu fictiv) dă add cui vrei și cui nu vrei, are șanse destul de mari să primească add la loc. Eventual, la 5000 de contacte – limita pentru conturile de persoană fizică – contul se poate transforma în pagină și toată lumea e fericită.

Sigur, sistemul ăsta nu e regulamentar, dar multă vreme n-am auzit despre represalii, la fel cum știm cu toții că pe Facebook e plin de nume bizare de persoană și alte aiureli, pe care, s-a zis, rețeaua le tolerează fiindcă până la urmă e-n avantajul ei. De curând însă, când îmi făceam curat prin contacte, am dat și peste conturile de felul ăsta, persoană fizică și nume de brand, pe care am vrut să le scot din listă. Facebook mi-a dat în mai multe cazuri mesajul: “This account has been disabled”, cu specificarea că am ca singură opțiune un unfriend.

Cont dezactivat

Cont dezactivat

Asta înseamă că dintr-un motiv sau altul cineva a început să se ocupe de problemă, iar prima consecință ar fi că oamenii care au plecat cu o astfel de strategie au de suferit, fiindcă au rămas fără contul la care munciseră (dacă nu cumva nu au trecut de 5000, s-au transformat în pagină de brand etc.). Dar, dacă e să facem filozofie, am și o posibilă explicație pentru asta. Ea se referă exact la faptul că, în operațiunea de curățenie, m-am dus fix către genul ăsta de cont pentru unfriend. E clar că oamenii care au făcut astfel de useri au vrut să-ți vândă, la un moment dat, ceva, și cam atât. E un gen de interacțiune mai apropiată de publicitatea clasică și de ruda neverosimilă a acesteia, spamul. Iar din punctul de vedere al Facebook, experiența MySpace arată foarte bine ce se poate întâmpla cu o mega-rețea atunci când se îmbâcsește de marketing.

Share this...
Email this to someoneShare on LinkedInShare on RedditTweet about this on TwitterShare on Facebook

One thought on “Userii cu nume de firmă de pe Facebook au început să fie dezactivați”

  1. Acum ceva vreme am auzit (citit) un schimb de replici:

    – Eu, dacă sunt prins fără bilet, mă dau jos din tramvai!
    – Vai, domnule, dar cine v-a pus să vă urcați în tramvai fără bilet?

    (Mă fac că) nu mai știu cine sunt protagoniștii. Dar zic:
    Cam la fel și cu piariștii noștri care au “muncit“ să facă pagini de facebook ilegale, de parcă n-ar scrie în “termeni și condiții“ ce e voie și ce nu.

    Părerea mea.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *