Userii cu nume de firmă de pe Facebook au început să fie dezactivaţi

Facebook a început să dezactiveze conturile de persoană fizică, cu nume de firmă. Dincolo de faptul că scăpăm de ceva apropiat de spam, sunt şi alte consecinţe.

Încă de prin 2009-2010, de când lumea a început să se gândească mai serios, şi în România, la comunicare de brand pe Facebook, una din cele mai simple – dar şi la limită – soluţii au fost conturile de persoană fizică, folosite însă pentru firme/business-uri/branduri, cu nume gen “Pensiunea Costelia Predeal”. Ideea era destul de simplă: dacă-ţi faci o pagină de brand, care e permisă de regulile Facebook (sunt mai multe categorii), trebuie să aştepţi ca lumea să-ţi dea like sau să sugerezi prietenilor din contul de persoană fizică să dea like, deci numărul de contacte creşte lent. Dacă “Pensiunea Costelia Predeal” (exemplu fictiv) dă add cui vrei şi cui nu vrei, are şanse destul de mari să primească add la loc. Eventual, la 5000 de contacte – limita pentru conturile de persoană fizică – contul se poate transforma în pagină şi toată lumea e fericită.

Sigur, sistemul ăsta nu e regulamentar, dar multă vreme n-am auzit despre represalii, la fel cum ştim cu toţii că pe Facebook e plin de nume bizare de persoană şi alte aiureli, pe care, s-a zis, reţeaua le tolerează fiindcă până la urmă e-n avantajul ei. De curând însă, când îmi făceam curat prin contacte, am dat şi peste conturile de felul ăsta, persoană fizică şi nume de brand, pe care am vrut să le scot din listă. Facebook mi-a dat în mai multe cazuri mesajul: “This account has been disabled”, cu specificarea că am ca singură opţiune un unfriend.

Cont dezactivat

Cont dezactivat

Asta înseamă că dintr-un motiv sau altul cineva a început să se ocupe de problemă, iar prima consecinţă ar fi că oamenii care au plecat cu o astfel de strategie au de suferit, fiindcă au rămas fără contul la care munciseră (dacă nu cumva nu au trecut de 5000, s-au transformat în pagină de brand etc.). Dar, dacă e să facem filozofie, am şi o posibilă explicaţie pentru asta. Ea se referă exact la faptul că, în operaţiunea de curăţenie, m-am dus fix către genul ăsta de cont pentru unfriend. E clar că oamenii care au făcut astfel de useri au vrut să-ţi vândă, la un moment dat, ceva, şi cam atât. E un gen de interacţiune mai apropiată de publicitatea clasică şi de ruda neverosimilă a acesteia, spamul. Iar din punctul de vedere al Facebook, experienţa MySpace arată foarte bine ce se poate întâmpla cu o mega-reţea atunci când se îmbâcseşte de marketing.

  1. Marian Stavaroiu Reply

    Acum ceva vreme am auzit (citit) un schimb de replici:

    – Eu, dacă sunt prins fără bilet, mă dau jos din tramvai!
    – Vai, domnule, dar cine v-a pus să vă urcaţi în tramvai fără bilet?

    (Mă fac că) nu mai ştiu cine sunt protagoniştii. Dar zic:
    Cam la fel şi cu piariştii noştri care au “muncit“ să facă pagini de facebook ilegale, de parcă n-ar scrie în “termeni şi condiţii“ ce e voie şi ce nu.

    Părerea mea.

Post your thoughts