Consumul de ştiri, canalul de nunţi

UNU. Editor & Publisher: Steve Outing vrea să afle încotro se îndreaptă consumul de ştiri. Cei câţiva intervievaţi dau câteva viziuni ale viitorului, pornind de la trista constatare că în SUA vârsta medie a cititorului de presă scrisă e de 55 de ani şi televiziunea pare şi ea a se adresa publicului de peste 50 de ani.

– ziarele vor avea probleme din cauză că definiţia “ştirii” se lărgeşte dincolo de accepţiunea ei clasică, folosită de profesionişti, şi fiindcă oferta este prezentă peste tot. Unul din intervievaţii lui Outing vede ştirile pe peretele bucătăriei, un altul spune că vom “duce după noi” ceea ce ne interesează, în device-uri wireless, LCD-uri pliante ş.a.m.d.
– tot ziarele pot supravieţui dacă opresc concedierile şi încetează să se mai gândească în chip de organizaţii care au ca scop tipărirea informaţiei pe hârtie. Şi, în plus, dacă renunţă la funcţia de “oracol” şi încep să se muleze pe tematica într-adevăr interesantă pentru un segment sau altul de cititori.

În fine, studiul merită citit cap-coadă.

DOI. Media Guardian: Câteva date (înregistrare gratuită) despre Wedding Channel sau Wedding TV, anunţat de Realitatea-Caţavencu în “Cotidianul” acum câteva zile. S-a lansat în Anglia pe Sky (digital, cred) în decembrie şi are planuri de emisie în Rusia, Polonia şi România. Pare a fi vorba de cele mai mari trei pieţe TV din Est. Marc Conneely, boss-ul afacerii, a făcut de curând o călătorie în Rusia şi sugerează că în curând ruşii îşi vor cheltui banii în surplus pe alte lucruri. Inclusiv verighete. Am găsit şi site-ul Wedding TV, aici. Media Guardian mai spune că toată povestea are un capital de 7 milioane de lire de la fondatori şi un fond de investiţii numit Lyndhurst Gain Investment. Probabil că Sorin Ovidiu Vîntu va trebui să pună şi el nişte sume pe masă.

  1. Ionut Oprea Reply

    Mai in gluma, dar mai ales mai in serios, cred ca romanii prefera divortul casatoriei, cel putin in cazul dramei vizionate si traite doar prin pielea altuia. Pe cand un canal de divorturi? Ar avea de cateva ori mai mult potential, si de continut, si de audienta… 🙂

  2. Maxim Reply

    Wedding Channel este intr-adevar pe Sky si ajunge la circa 9 milioane de abonati… dar este unul dintre sutele de canale Sky. Oricum, este un concept istet si sunt curios daca Realitatea doar va relaiza o versiune romaneasca subtitrand emisiunile de acolo sau va da si programe realizate in Romania.
    PS. cred ca va fi afectat un pic si de directiva europeana in domeniul audiovizualului care sta sa fie aprobata.

  3. Iulian Comanescu Reply

    Maxim: din ce-am citit, pare că o să fie vorba şi de producţie internă. Oricum, mă gândeam că piaţa românească diferă foarte tare de cea britanică. Spre deosebire de UK, unde Media Guardian zice că se cheltuiesc 5,3 miliarde de lire cu nunţile anual, în Ro. business-ul e mai sărăcuţ, iar piaţa de reclamă nu e segmentată.

    Eu m-aş duce spre clienţi direcţi.

Post your thoughts