Consumul de știri, canalul de nunți

UNU. Editor & Publisher: Steve Outing vrea să afle încotro se îndreaptă consumul de știri. Cei câțiva intervievați dau câteva viziuni ale viitorului, pornind de la trista constatare că în SUA vârsta medie a cititorului de presă scrisă e de 55 de ani și televiziunea pare și ea a se adresa publicului de peste 50 de ani.

– ziarele vor avea probleme din cauză că definiția “știrii” se lărgește dincolo de accepțiunea ei clasică, folosită de profesioniști, și fiindcă oferta este prezentă peste tot. Unul din intervievații lui Outing vede știrile pe peretele bucătăriei, un altul spune că vom “duce după noi” ceea ce ne interesează, în device-uri wireless, LCD-uri pliante ș.a.m.d.
– tot ziarele pot supraviețui dacă opresc concedierile și încetează să se mai gândească în chip de organizații care au ca scop tipărirea informației pe hârtie. Și, în plus, dacă renunță la funcția de “oracol” și încep să se muleze pe tematica într-adevăr interesantă pentru un segment sau altul de cititori.

În fine, studiul merită citit cap-coadă.

DOI. Media Guardian: Câteva date (înregistrare gratuită) despre Wedding Channel sau Wedding TV, anunțat de Realitatea-Cațavencu în “Cotidianul” acum câteva zile. S-a lansat în Anglia pe Sky (digital, cred) în decembrie și are planuri de emisie în Rusia, Polonia și România. Pare a fi vorba de cele mai mari trei piețe TV din Est. Marc Conneely, boss-ul afacerii, a făcut de curând o călătorie în Rusia și sugerează că în curând rușii își vor cheltui banii în surplus pe alte lucruri. Inclusiv verighete. Am găsit și site-ul Wedding TV, aici. Media Guardian mai spune că toată povestea are un capital de 7 milioane de lire de la fondatori și un fond de investiții numit Lyndhurst Gain Investment. Probabil că Sorin Ovidiu Vîntu va trebui să pună și el niște sume pe masă.

4 thoughts on “Consumul de știri, canalul de nunți”

  1. Mai in gluma, dar mai ales mai in serios, cred ca romanii prefera divortul casatoriei, cel putin in cazul dramei vizionate si traite doar prin pielea altuia. Pe cand un canal de divorturi? Ar avea de cateva ori mai mult potential, si de continut, si de audienta… 🙂

  2. Wedding Channel este intr-adevar pe Sky si ajunge la circa 9 milioane de abonati… dar este unul dintre sutele de canale Sky. Oricum, este un concept istet si sunt curios daca Realitatea doar va relaiza o versiune romaneasca subtitrand emisiunile de acolo sau va da si programe realizate in Romania.
    PS. cred ca va fi afectat un pic si de directiva europeana in domeniul audiovizualului care sta sa fie aprobata.

  3. Maxim: din ce-am citit, pare că o să fie vorba și de producție internă. Oricum, mă gândeam că piața românească diferă foarte tare de cea britanică. Spre deosebire de UK, unde Media Guardian zice că se cheltuiesc 5,3 miliarde de lire cu nunțile anual, în Ro. business-ul e mai sărăcuț, iar piața de reclamă nu e segmentată.

    Eu m-aș duce spre clienți direcți.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *